SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar, Posta Gazetesi’ndeki Hayatımız Sigortalı köşesinde tüketicinin ihtiyacına göre hazırlanan sigorta ürünlerine değiniyor. Kantar’ın “İhtiyaca göre sigorta devri” başlıklı makalesi şöyle…
Sigorta sistemi günün koşullarına uygun ürünler çıkarmalı. Sigorta şirketleri bu sigorta türleri ile ihtiyaçları karşılayacak teminatlar verip bireylerin ve kurumların risklerini üstlenmeli. Tabii ki sigorta şirketleri de hayır kurumu değil. Bir ticari kuruluş oldukları için aldıkları bu riskler neticesinde kâr da hedefliyorlar. Bir önceki yazılarımda belirtmiştim, sigorta sistemi yaygınlaştıkça, geniş bir kesim sigorta yaptırdıkça poliçe primleri de o oranda ucuzlayacaktır. Peki sigorta şirketleri bu ihtiyaçları doğru tespit ediyor mu? İşte en önemli soru bu.
Oto, sağlık, konut, işyeri sigortaları gibi birçok sigorta ürünü zaten sıkça kullanılıyor. Fakat son yıllarda ihtiyaç görüldüğü için tüketiciye sunulan sigorta ürünleri de var. Bireysel olarak cep telefonu sigortaları buna en güzel örnek. Hepimiz artık bu akıllı telefonlara ciddi paralar ödüyoruz. Sigorta şirketleri de buradan hareketle cep telefonu sigortasını geliştirdi. Öte yandan tamamlayıcı sağlık da özel sağlık sigortasının primleri çok arttığı için bu sigortayı yaptıramayanlara yönelik çıkarılmış bir sigortaydı. Özellikle pandemide bu sigortanın önemi bir kez daha ortaya çıktı. Yine bina tamamlama sigortası da topraktan ev alacaklar için can simidi oldu denilebilir.
Ticari alacak sigortası
Devlet destekli Ticari Alacak Sigortası, Kefalet Sigortası gibi iş dünyasının elini rahatlatacak birçok ürün de son dönemde sigortalılara sunuldu. Bu ekonomik çalkantılarda para alışverişinde sıkıntılar yaşanabiliyor. İşte bu konunun en önemli güvencesi Devlet Destekli Alacak Sigortası. Bu zorlu dönemlerde işinizi geliştirmeye yönelik fırsatlarla ilgilenebilmeniz için alacak-verecek olaylarına kafa yormamak için oldukça önemli bir çözüm. Bu konularda en yakın bir sigorta acentesine gidip bilgi alınmasını tavsiye ederim.