Grand Hyatt Hotel’de ‘Akıllı Sigortacılık’ toplantısı düzenleyen IBM, gelişen teknoloji ile birlikte sektörün, geleceğe dönük planlamalarını masaya yatırarak dijital teknolojinin müşteri deneyimi üzerindeki etkilerine değindi.
– SİGORTAMEDIA / ARZU EFEOĞLU
Değişen teknoloji ile müşteri ihtiyaçlarının dijital ortamlarda karşılanması konusu her sektörde olduğu gibi sigorta sektörünü de yakından ilgilendiren bir konu. Ürünleriyle birçok sektöre bilgi teknolojisi ve yazılım hizmetleri sunan IBM, bu doğrultuda dijital dünyanın sigorta sektörüne katkılarını ve etkilerini açıkladığı bir toplantı düzenledi. Grand Hyatt Hotel’de dün yapılan toplantı hem sigorta sektörünü hem de bilgi işlem dünyasını bir araya getirdi. İki otumdan oluşan toplantının ilk bölümünde açılış konuşmasını yapan IBM İş ve Teknoloji Danışmanı Ayça Moseley yaptı. Moseley’in ardından IBM Yazılım Grup Lideri Andrew Gough ‘Dijital Sigortacılıkta Pazarlamanın Satış Üzerindeki Etkisi’ konulu bir sunum gerçekleştirdi. Kahve arasının ardından Agito tarafından ‘Kâr Odaklı Ürün Yönetimi’ başlıklı bir sunum yapıldı.
Birlikte, geleceğin sigortacılığına nasıl hazırlanırız?
Toplantının öncesinde bir başlangıç konuşması yapan IBM Teknoloji ve Sektörel Çözümler Satış Müdürü Server Tanver, IBM’in düzenlediği ‘Akıllı Sigortacılık’ toplantısının, bilgi işlemcilerle sigortacıları bir araya getirerek ‘Birlikte, geleceğin sigortacılığına nasıl hazırlanırız?’ sorusunu başlatacağını ve bu konuda her iki tarafı da bilgilendireceğini belirtti.
Tanver’in ardından açılış konuşmasını yapan IBM İş ve Teknoloji Danışmanı Ayça Moseley, IBM tarafından yapılan sigortacılık sektörü araştırmasının sonuçları ile teknolojinin günlük hayattaki yerine değindi. Günlük hayatın artık birbirine bağlantılı akıllı cihazlarla donatıldığını söyleyen Moseley, sigorta sektörünün de teknolojideki bu dönüşümü yakalama ve atağa geçme vaktinin geldiğini belirtti. Moseley, sigorta sektörünün birlikte en çok çalıştıkları sektör olduğunu belirterek, “Değişen teknolojinin yanında Türkiye’de sigorta sektörü de gelişiyor ve olgunlaşıyor. Biz de IBM olarak, Türkiye’de değişen sigorta sektörüne nasıl ayak uydurabiliriz ve sektörü beraber daha ileriye nasıl taşıyabiliriz konuları üzerine çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz. Bu konularda birçok projemiz var ve bu projeleri daha da çoğaltmayı düşünüyoruz” dedi. Moseley ayrıca, müşterilerin de artık sigorta şirketini hayat arkadaşı olarak görmek istediğini de sözlerine ekleyerek sigorta şirketlerinin daha proaktif iş yönetimine doğru yol aldığını belirtti.
Müşteri deneyimi yeni bir kavram değil!
‘Dijital Sigortacılıkta Pazarlamanın Satış Üzerindeki Etkisi’ başlıklı konuşmasında ‘müşteri deneyimi’ konusunun aslında çok yeni bir kavram olmadığına değinen IBM Yazılım Grubu Lideri Andrew Gough, şirketlerin müşterilerin gözünden de dijital sigortacılığı değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. ‘Eğer dijital evrime ayak uydurulacaksa, müşteri bu evrimin tam ortasında olmalı’ diyen Gough, müşterilerin, mobil aplikasyonları ya da internet sitesi teknolojik gelişimlerden uzak olan şirketlerle bağlantıya asla geçmediğini de sözlerine ekledi.
Toplantı, değerlendirme ve kapanış konuşmalarının ardından son buldu.