23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

‘Hissiyatla değil rakamlarla da acentelerin en çok tercih ettiği şirketiz’

Son yıllarda acenteler tarafından en çok tercih edilen şirket haline geldiklerini söyleyen Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, 3 sene önce acenteler dağıtım kanalları prim üretimi sıralamasında 9. sıradayken, 2017 yılının ilk 9 ayında 4. sıraya yükseldiklerini kaydetti.

60-61-SOMPO.QXD:Layout 1
Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç

Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Satış Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, son yıllarda acenteler tarafından en çok tercih edilen şirket haline geldiklerini ifade etti. Bu durumun son yıllardaki üretim verileriyle de desteklendiğini belirten Ortaç, “Şirketimiz 3 sene önce acenteler dağıtım kanalları prim üretimi sıralamasında 9. sıradayken, geçen her sene önemli bir ivme kat ederek, 2017 yılının ilk 9 ayında 4. sıraya yükseldi” dedi. 15 yaşında genç bir şirket olmalarına rağmen, hızlı ve etkin adımlarla çok önemli bir başarıyı şimdiden elde ettiklerini belirten Ortaç, sorularımızı yanıtladı.

Acentelerin bu ilgisinin temel sebebi nedir?

Hepimizin bildiği gibi müşterilerin bireysel sigortalar da fiyat duyarlılığı çok yüksek. Bu nedenle şirketlerin rekabetçi olmaları acenteler açısından da oldukça büyük önem arz ediyor. Ama acentelerimizin en az fiyat kadar önemli verdikleri diğer bir husus ise fiyat istikrarı. Hiçbir acente içinde bulunduğu yılda uygun fiyata sattığı bir poliçeye, bir sonraki yıl yüksek fiyat vermek istemiyor.

Peki acenteler bir sigorta şirketinden başka neler bekliyor?

Acentelerin doğal olarak ticari aktivitelerine devam edebilmek ve bu aktivitelerini geliştirmek için şirketlerden birçok beklentileri var. Sompo Japan Sigorta olarak elementer sigorta alanında acenteler tarafından satılan tüm ürünlerimizde başarılı uygulamalarımız mevcut. Özellikle teknoloji alanında sektörün en başarılı şirketlerinden birisi olduğumuzu düşünüyorum. Bu bağlamda, acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak amacı ile birçok farklı uygulama geliştirdik. Örneğin, tüm bireysel ve KOBİ ürünlerinde acentelerimizin çok kısıtlı bilgiyle detaylı teklif hazırlamalarına olanak sağlayan hızlı satış ekranlarımız var. Ayrıca yine kaskodan trafiğe, ferdi kazadan sağlığa birçok ürünün ek belgeleri de tek tuşla ve çok sınırlı bilgi girerek bu sistemden üretilebiliyor.

60-61-SOMPO.QXD:Layout 1
Ejento

Sompo Japan Sigorta, olarak çok gelişmiş web servislerimiz mevcut. Acenteler bu web servis uygularımız sayesinde kendi web sitelerinden poliçe üretebiliyor. Yine varsa kendi kullandığı sigortacılık yazılımında farklı uygulamalar geliştirebiliyor.

Biraz da acenteler için yeni dijital uygulamalardan bahseder misiniz?

Acentelerimiz için geliştirdiğimiz diğer bir dijital uygulamamız ise Ejento adını verdiğimiz mobil ve tablet uygulamamız. Bu uygulama, özellikle günün çoğunu aktif satış için ofis dışında geçiren veya mesai saatleri sonrası müşterilerine hizmet vermek isteyen acenteler için büyük bir kolaylık. Bu uygulama sayesinde acentelerimiz 7/24 cep telefonu veya tabletlerinden teklif çalışabiliyor, poliçe üretebiliyor hatta poliçelerini dijital ortamda müşterilerine iletebiliyorlar. Yine müşterilerinin hasarlarını her detayda takip edebiliyor, onlara anında sözel veya mail ile bilgi verebiliyor.

Mesai saatleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Bu arada acentelerimiz için bir diğer farkımız mesai saatlerimiz. Sompo Japan Sigorta’nın acenteleri için mesai saati 8:30 da başlıyor. Öğlen arası da dahil her gün saat 20:00 da son buluyor. Ayrıca bu çalışma saatleri, cumartesi günleri de geçerli. Böylelikle acentelerimizin özellikle bireysel ürünlerde mesai sonrası ve hafta sonu cumartesi günleri üretim, otorizasyon ve bilgi alma konusunda yaşadıkları önemli bir problemi çözmüş olduk.

Bazı sigorta şirketleri başarılı acenteleri seyahatler ya da kampanyalar düzenliyor. Bu konuda sizin faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Acenteler tarafından beğenilen ve tercih edilen bir şirket olmamızın diğer bir sebebi ise öncelikli sektörde fark yaratan ‘komisyon ve kampanya’ uygulamalarımız. Bu amaçla, yıl içerisinde onların gelirlerini artırabilmek amacıyla sayısız kampanya düzenliyoruz.

Yine bir çok üründe sektörün oldukça üzerinde komisyon uygulamalarımız mevcut. Aynı şekilde, eşsiz seyahat kampanyalarımız yıllardır acentelerimiz tarafından beğeniliyor.

60-61-SOMPO.QXD:Layout 1

2017 yılında acentelerimiz ile Budva ve Hongkong-Singapur seyahatlerini gerçekleştirdik. Aynı şekilde, 2018 de ilk seyahatimiz ise Japonya’ya olacak.

Japon şirketi olmanız acenteleri nasıl etkiliyor?

Acenteleri ilgilendiren önemli bir husus, çalıştıkları şirketin müşteriler nezdinde bilinirliliği ve güvenirliliği. Bir Japon firması olmamız nedeniyle özellikle güvenirlilik açısından maça 1-0 önde başlıyoruz. Müşterilerimiz Japonlara ve Japon ürünlerine çok güveniyor ve sempati ile yaklaşıyorlar. Nerdeyse hiçbirimiz kalitesiz bir Japon markası telaffuz edemiyoruz.

Sektörde münhasır acentelik, çoklu acentelik tartışmaları söz konusu. Siz, acentelere Sompo Japan ile çalışmaları konusunda kısıtlama getiriyor musunuz?

Öncelikle biz hiçbir acentemize sadece bizle çalışacaksın diye bir kısıtlama getirmiyoruz. Bununla beraber, sadece bizimle çalışmazsanız komisyonunuzu düşürürüz ve/veya size bazı hizmetlerimizden yararlandıramayız diye bir söylemimiz hiç olmadı. Biz yine sektördeki birçok sigorta şirketinden farklı olarak sadece düşük kârlılık ve üretim dengesizliği nedeniyle acente kapatmıyoruz. Özellikle kârlılık açısından öncelikli sorumluluğun sigorta şirketlerinde olduğunu düşünüyoruz. Hatta dönem dönem acentelerimizle mevcut portföylerini nasıl daha karlı hale getirebilecekleri üzerine birebir çalışmalar yürütüyor, müşteri özelinde iyileştirme önerileri oluşturuyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?

Yönetim istikrarımız, yaygın acente satış yönetimiz, hasar uygulamalarımız, acente hasar iletişim merkezimiz, merkezi operasyon birimimiz gibi daha birçok uygulamamız mevcut. Onları da belki bir başka röportajda dile getirebiliriz; ama son söz olarak 15 yaşında gencecik bir şirket olarak acentelerin bu derece beğenisini kazanan bir şirket olmak tüm çalışma arkadaşlarımıza büyük gurur veriyor ve bizleri daha iyiyi yapmak ve daha ileriye gitmek adına motive ediyor.

Beşiktaş basket takımına sponsorluk acenteler nezninde imajımızı arttırdı

Acenteleri ilgilendiren bir başka önemli husus ise çalıştıkları şirketin müşteriler nezdinde bilinirliliği ve güvenirliliği. Bir Japon firması olmamız nedeniyle özellikle güvenirlilik açısından maça 1-0 önde başlıyoruz. Bir de buna son 3 senedir sürdürdüğümüz Beşiktaş Basketbol Takımı isim sponsorluğunun yarattığı bilinirlik ve olumlu imaj eklendiğinde, elbette acentelerimizin müşteri nezdinde bizim poliçemizi satmaları çok daha kolay oluyor gerçekleştirdik.

sertac sompo
2018’de ilk seyahatimiz Japonya’ya olacak. Şirket/acente ilişkisinde de biraz farklı bir ortak Sompo Japan Sigorta. Sektördeki birçok sigorta şirketinden farklı olarak sadece düşük kârlılık ve üretim dengesizliği nedeniyle acente kapatmıyoruz. Hatta dönem dönem acentelerimizle mevcut portföylerini nasıl daha kârlı hale getirebilecekleri konusunda birebir çalışmalar yürütüyoruz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER