22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Deniz Yurtseven: Herkesin bireysel emekliliği olmalı

2023’e sayılı günler kala Bireysel Emeklilik Sistemi’nin gelişimini, sigorta sektöründeki son gelişmeleri ve Metlife Türkiye’nin atılımlarını Sigorta Ekranı’nda paylaşan MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, Bireysel Emeklilik Sistemi’nin 2022 yılında 2015’ten bu yana en iyi senesini yaşadığını ve sağladığı getiri ile dikkat çektiğini belirtti. Yurtseven, “BES, bireylerin emeklilik planlanmasında mutlaka olması gereken bir finansal enstrüman. Herkesin bireysel emekliliği olması gerekir” dedi.

SİGORTAMEDYA

Bireysel emeklilik sistemi, son dönemde yapılan yeni düzenlemelerle büyümesine hız kattı. Otomatik Katılım Sistemi ile beraber katılımcı sayının 15 milyon seviyesine, fon büyüklüğünün ise yaklaşık 420 milyar liraya ulaştığı Bireysel Emeklilik Sistemi, 1 trilyon liralık fon büyüklüğü hedefine emin adımlarla ilerliyor. “Belli büyüklüğe ulaşan emekli yatırım fonları ülkenin ekonomik büyümesinin de motor gücü haline geliyor” değerlendirmesini yapan MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu.

Yurtseven, 2023’e sayılı günler kala Bireysel Emeklilik Sistemi’nin gelişimini, 2022 performansını, sigorta sektöründeki son gelişmeleri ve Metlife Türkiye’nin atılımlarını paylaştı.

BES çok iyi kazandırdı

Geçtiğimiz son dört-beş yıla bakıldığında özellikle altın fonları ve dövizli fonların daha yüksek getiri sağladığını ama bu sene altın fonlarının biraz daha geride kaldığını belirten MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, “İçinde hisse barındıran esnek fonlar ve sadece hisse fonlar daha yüksek getiri sağladı. Özellikle OKS fonu tarafında da agresif oto katılım fonları yüzde 100’lerin üzerinde hisse senedinden dolayı yüksek getiri sağladı. Yılın geneline baktığımızda 18-20 seviyesinde dalgalanan mevduatlar gördük. BES’in getirisi bu oranların çok üzerinde. Buna ek olarak dünyadaki benzeri uygulamalarla kıyaslandığında cömert bir destekleme sistemi var. Böyle bir teşvikle de çok doğru ürün olduğunun altını çizmem lazım. Herkesin bireysel emekliliği olması gerekir. Bu sadece bireyler için değil, orta ve uzun dönemde Türkiye ekonomisi için de çok pozitif bir uygulama. Belli büyüklüğe ulaşan emekli yatırım fonları ülkenin ekonomik büyümesinin de motor gücü haline geliyor. Onun için mutlak surette bireylerin emekliliğin finansmanının planlanmasında düşünmesi gereken ve portföyünde olması gereken bir finansal enstrüman olarak nitelendiriyorum” açıklamasını yaptı.   

2015’ten bu yana en iyi yılını yaşadı

BES ile ilgili konuşan Yurtseven, sektörün bu alanda iyi bir performans gösterdiğini aktararak 2022’nin 2015 yılından bu yana bireysel emeklilik sektörünün en iyi yılı olduğunu söyledi. Kasım sonu itibariyle sisteme gelen net 900 bin sözleşme ile 700 bin katılımcı olduğunu belirten Yurtseven, oto katılım sistemiyle katılımcı sayının 15 milyon, fon büyüklüğünün ise 425 milyar TL olduğunu açıkladı. Yurtseven, yatırımcıların daha çok tercih ettiği emeklilik fonlarında enflasyonun üzerinde performans olduğuna dikkat çekerek, “Yüzde 25 devlet katkısının yüzde 30’a çıkartılması ve 18 yaş altının sisteme dâhil edilmesi çok önemli bir itici güç oldu. Bu performansla devam edersek Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te sektör belki de en iyi yılını yakalayacak. 2023 yılında da kamudan beklediğimiz yeni açılımlar var. Onlarla beraber büyümenin daha da ivmelenerek devam edeceğini düşünüyorum” dedi.

Fon dağılımında dengeli olmak gerek

Bireysel emeklilik katılımcılarına tanınan yıl içerisindeki üst limit ödemenin yapılabilmesi için çok az gün sayısı kaldığını hatırlatan Yurtseven, “Orada artık nakit ödeme yapılması halinde ancak devlet katkısından faydalanma imkanı oluyor. Kredi kartıyla ödeme yaptığınızda belirli bir bekleme süresinden sonra tahsilat yapılabildiği için intikali yıl içerisinde olmayabiliyor” dedi.

Fon dağılımında da dengeli olmak gerektiğine dikkat çeken Yurtseven, tek bir fondan ziyade birkaç fona birden yatırım yapmanın daha doğru bir tercih olduğunu söyledi. Yurtseven, dengeli yapısı nedeniyle esnek fonların her zaman tercih edilmesi gerektiğini vurgulayarak “Tahvil bono fonlarında ise faizlerin düşük seviyesi dikkate alındığında 2023 yılında çok cazip getiri söz konusu olmayabilir” uyarısında bulundu.

Sigortalanma ihtiyacı artıyor

Yılın başında kamu otoritesinin yönlendirmesiyle sigorta şirketlerin uyguladığı ölüm tablolarında değişikliğe gidildiğini aktaran Yurtseven, “Bu, kredi hayat sigortalarının prim tutarlarını düşürdü ve müşteri açısından bakıldığında daha ucuza hayat sigortası temin edebilme imkânını getirdi. Bir diğer gelişme, Ekim ayından itibaren bankalar tüketici kredisi sunduğu müşterilerine hem sigortalı hem sigortasız olmak üzere iki opsiyon sunmaya başladılar. Burada hemen hemen her banka sigortalama opsiyonunu belirli bir faiz avantajı sağlayarak öne çıkartıyor. Sigorta almak istemeyen müşteriler var ama genel olarak müşterilerin sigorta opsiyonuyla beraber sunulan kredileri seçtiği görülüyor. Yavaş yavaş vatandaşlar arasında sigortalanma ihtiyacının da arttığını görüyoruz. Belki bunda pandemi esnasında yaşanan Covid kaynaklı ölümlerin de etkisi olabilir. Özellikle 2020 ve 2021 yılında hayat sigorta sektörü 100 milyon TL’nin üzerinde sadece Covid kaynaklı hayat tazminatı ödedi” açıklamalarında bulundu.

SEDDK başarılı bir performans yılı geçirdi

SEDDK’nın sigorta ürünlerinin doğru fiyatlama ve içerikle vatandaşa ulaşmasını sağladığını belirten Yurtseven, bu kapsamda 2022 yılının kurum açısından çok başarılı bir performans yılı olduğunu belirtti. SEDDK’nın BES’te yaptıkları düzenlemelerle bu alanda tekrar büyüme sağladığını ifade eden Yurtseven, “Sektörün büyümesini daha da hızlandıracak uygulamaları çok yakın zamanda duyacağımızı öngörüyorum. Sektörün üç bacaklı bir sosyal güvenlik sistemi var. Maalesef ikinci basamağı eksik. Kamu otoritesi  ikinci basamağının aslında nasıl düzeltilmesi gerektiğini biliyor. OKS yani oto katılım sistemini revize ederek işveren katkısını da içine alarak eksik olan bacağı, zorunlu sosyal güvenlik sistemini, ikinci basamak işveren emekli planlarını ve üçüncü basamak bireysel planları artık oluşturup büyümeyi hızlandırarak sürdürmemiz gerekiyor” diye konuştu.  

Sektörün kredi hayat bağımlılığı azalıyor

Hayat sigortacılığının hayat sektörünün ana dinamosu olduğunun altını çizen Yurtseven, “Biz oradan rakam üretiyoruz ve orada büyüyoruz. Bu sene hayat sigortası tarafında yüzde 71 prim büyümesi oldu. Yakın zamana kadar kredi hayat büyüyen bir sektördük ama son birkaç yılda krediden bağımsız ürünlerin de belirli bir büyüklüğe ulaştığını görüyoruz. Bazı hayat, kritik hastalıklar, eğitim sigortaları ama ağırlıklı olarak prim iadeli sigortaların katkısıyla kredi hayat dışı dediğimiz sigortalarda bir büyüme söz konusu. Bu da sektörün kredi hayat bağımlılığını azaltıyor.” diye konuştu.

2022, MetLife Türkiye’nin tarihine başarılı bir yıl olarak geçecek

2022 yılının MetLife Türkiye için başarılı bir yıl olarak tarihteki yerini alacağını söyleyen Yurtseven, “İş hedeflerimizi başardığımız, yeni kapasiteler yarattığımız ve yeni iş birlikleri yaptığımız bir yıldı. Dünyada ve ülkemizde yaşanan ekonomik zorluklara rağmen başarılı geçen bir yıl olduğu için çok memnunum. Bu başarının MetLife Türkiye’yi geleceğe taşıyacağını düşünüyorum” dedi.

2022 yılındaki faaliyetleri hakkında bilgiler veren Yurtseven, “Ana dağıtım kanalımız Deniz Bank’ın yanı sıra Anadolu Bank, Odea Bank ve Burgan Bank ile iş birliği başlattık. Yılın sonlarına doğru tamamlayıcı sağlık sigortalarına girdik. Devamlılığında bizden daha önce poliçe almış müşteri yenilemelerinde kaydettiğimiz ilerleme de dikkate değer. İki yıl evvel başlattığımız bir müşteri bağlılık programımız var. Onun etkilerini görüyoruz. Müşteri memnuniyetinde ve marka bilinirliğinde ciddi bir artış var bu yıl. Yeni devreye aldığımız bir mobil App’imiz var. Yeni olması vesilesiyle sektördeki mevcut olan diğer uygulamalara göre daha yetenekli olmasıyla öne çıkıyor. Yine 2023 yılının bir diğer başarısı da bizim E-çevik model diye Türkçeleştirdiğimiz Agile Delivery Model’ini  2022’nin başından itibaren sahiplenmemiz. Bu da bizim iş yapma biçimimizi daha verimli hale getirdi” dedi.

BES’te sektörün üzerinde büyüdük

MetLife olarak bu alanda kendi performanslarının da mutluluk verici olduğunu dile getiren Yurtseven, “2022 yılında emeklilikte odaklanmamız arttı. Bir önceki yıllarda sattığımız adedin iki katı kadar emeklilik sattık ve yeni satışlar açısından bakıldığında sektörde altıncı sıraya geldik. Bu bizim için önemli bir sıçrama oldu. Ürünü mobil App’den ve çağrı merkezinden satmamız, Deniz Bank’ın mobil App’ine eklememiz, 18 yaş altı ürün çıkarmamız gibi birçok inisiyatif almamız bu alanda sektörün üzerinde büyümemize neden oldu” dedi.

Ferdi kaza alanında sektör liderliğini sürdürmek istiyoruz

Ferdi kaza tarafında da hayat sigortalarına benzer bir prim büyümesi olduğunu aktaran Yurtseven, “Biz çok uzun yıllardan beri hayat ve emek şirketleri arasında ferdi kaza branşında sektör lideriyiz. Tüm şirketler olarak baktığımızda online şirketler de dahil olduğunda ikinci sırada yer alıyoruz. Uzun yıllar daha da böyle gidecek gibi duruyor, çünkü bu bizim güçlü kasımız ve bunu önceliklendiriyoruz. Daha erişilebilir ve anlatılabilir olması için tüm kanallardan ferdi kaza ürünlerini sunuyoruz. Bu ürünler bizim için özel bir anahtar ürün rolünü üstleniyor. Bireylerin bazıları bu ürünleri satın alarak sigorta dünyasına adım atıyorlar ve daha sonra kritik hastalıklar, eğitim sigortaları ve diğer koruma ürünleriyle beraber adımları hızlanıyor diye düşünüyorum. O nedenle ferdi kaza ürünlerini önemsiyoruz ve biz orada da o sektör liderliğine devam etmek istiyoruz” dedi.

TSS’de kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz

Tamamlayıcı sağlık alanında şirket olarak kendilerini geliştirmeye çalıştıklarını dile getiren Yurtseven, “Bu bizim şirket olarak son girdiğimiz ürün branşı. Orada ferdi kaza ya da hayat sigortalarındaki gibi bir iddia içerisinde değiliz ama mutlak suretle büyüyen bir branş olması nedeniyle burada da yer almak istiyoruz. Bu sene uzun bir hazırlık döneminden sonra tamamlayıcı sağlık sigortaları ürünü sunarak devreye girdik. Artan hayat pahalılığı ile birlikte tüketicilerin özel sağlık sigortası yerine tamamlayıcı sağlık sigortasını tercih ettiği, şirketlerin de maliyet avantajı nedeniyle çalışanlarına tamamlayıcı sağlık sigortaları sunduğu bir gerçek. Sektör de daha ucuz, daha ulaşılabilir sağlık sigortası arayışı içerisinde. Bir tamamlayıcı ürünümüz var ama gelişmeleri de dikkate alarak özellikle erişilebilirliği kolaylaştırmak adına şu anda daha ucuz primli bir ürün hazırlamaya çalışıyoruz.” açıklamalarında bulundu.

Ürünlerimizi direkt sunacağımız bir platform hazırlığındayız

Ürünlerini acenteler kanalından sunduklarını belirten Yurtseven, ana hedeflerinden birinin de özellikle tamamlayıcı sağlık ürünlerini dijital kanallar üzerinden müşterilerine ulaştırmak olduğunu söyledi. 2023 yılı içerisinde müşterilere ürün sunabilecekleri bir platformu hayata geçireceklerini açıklayan Yurtseven, şu açıklamayı yaptı: “Bu platform acentemiz tarafından da kullanılacak çünkü son üç yılda sektörde dijital satışlarda çok ciddi bir artış var. Bunun ana nedenlerinden biri, dağıtım kanallarının, bankaların çok hızlı bir şekilde dijitalleşmesi ve o dijitalleşme içinde sigortaya da önemli yer vermeleri. Biz de MetLife Türkiye olarak ana dağıtım kanalımız Deniz Bank’ın katkısı ve çabasıyla hemen hemen tüm önemli dijital platformlarda sigorta ve bireysel emeklilik ürünlerini müşterilerimize sunuyoruz. Burada da yaptığımız satışların dörtte birinin kabaca dijital kanallardan geldiğini görüyoruz. Bu oran pandemi öncesinde 3-4 seviyesindeydi. Yaklaşık üç yılda 3-4 seviyesinden 25-56 seviyesine geldi dijital satışların payı. Burayla ilgili organizasyonlarımızı gözden geçirip eksikleri tespit etmeye çalışıyoruz.”

MetLifeTürkiye, MetLife’ın önemli büyüme pazarlarından biri

MetLifeTürkiye’nin, MetLife’ın önemli büyüme pazarlarından biri olduğuna dikkat çeken Yurtseven, “Konjonktürel olarak dalgalanmalar olabilir. Özellikle son yıllarda döviz kurunda yaşanan artış beklenenden daha yüksek bir artş ve bu da MetLife Türkiye‘nin sonuçlarını olumsuz etkiliyor. Çünkü döviz bazında şirkete yaptığımız katkı azalıyor ama orta ve uzun dönemde MetLife, bunları her zaman konjonktürel olarak görür. Türkiye, birçok sigorta ve emekli uygulamasında Avrupa, Afrika ve Orta Doğu’da faaliyette bulunduğu ülkelerin önünde. Finansal teknoloji olarak hem bankacılık sistemi hem sigortacılık sektörü aslında diğer ülkelere örnek olabilecek bir seviyede. Dolayısıyla hem Türkiye’den öğrenecekleri çok şey var hem de Türkiye Emea’nın en önemli ülkelerinden biri ve ileride çok daha büyük bir ülke olacak bir potansiyele sahip olarak görülüyor” dedi.

Mobil uygulamamızda hedefimiz 100 bin kullanıcı

MetLife App’le ilgili konuşan Yurtseven, uygulamayı sektördeki diğer oyunculara göre daha geç hayata geçirdiklerini söyleyerek “Sektördeki App’leri inceleyerek daha iyisini nasıl yapabiliriz diye bir arayış içerisinde olmamızdan dolayı daha iyi bir seviyeye ulaştığımızı düşünüyorum. Poliçeniz ya da emeklilik planınız varsa oradaki birikiminizi, teminatlarınızı birçok App’te görüntüleyebiliyorsunuz ama bizim App’imizde performansını daha yakından takip edip grafik halini daha anlaşılır olarak görebiliyorsunuz. İkincisi, bir bağlılık programımız var. Burada çeşitli hediyeler, indirimler ve ödüller var. MetLife App üzerinden de bu programa ulaşabiliyorsunuz. Birçok ürünümüzde asistan teminatımız var. Asistan teminatlarının kullanımı sektörde genel olarak hep düşük seviyede kalıyor. Poliçelerimize eklememize rağmen katılımcılar ya da müşterilerimiz bu servisleri kullanmaktan imtina ediyorlar. Biz bunu MetLife Cepte’nin içine de koyduk. Dolayısıyla buradan da randevu alarak kullanabiliyor müşteriler. Sadece iki ay gibi çok kısa bir sürede 25-30 binler civarında müşteri tarafından indirildi. Önümüzdeki yıl hedefimiz 100 bin. Üç yıl içerisinde bu platformda 250 bin müşterimize hizmet vermeyi hedefliyoruz. İddialı olduğumuz bir servis platformu. Bundan sonra bizim ana servis platformumuz olarak rol alacak” diye konuştu.

Banka tarafında da yeni ürünlerimiz olacak

2023’te banka tarafında da müşteriye değer yaratan bir veya iki ürün çıkartacaklarını aktaran Yurtseven, “Ürün gamımızın şu an için yeterli olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla önceliklerimiz her yıl olduğu gibi iş hedeflerimizi gerçekleştirme, müşteri devamlılığında, müşteri memnuniyetinde ilerlemek. Tamamlayıcı sağlık sigortasını, emeklilik planlarını ve buna benzer Bill Protection dediğimiz fatura koruma ve kredi kartı koruma gibi ürünlerini de kullanarak yeni iş birlikleri oluşturmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER