22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Her daim çevrimiçi kuşak” tüm hızıyla geliyor…

Tutmayın; insanlık tarihinin el, göz, kulak senkronizasyonu en yüksek ve dijitalle yaşayan nesli Z kuşağı geliyor… Bu kuşak, dijital süreçleri özümseyen sigorta şirketlerinin göz bebeği olacak.

SEVAL ÖZKAP | SİGORTAMEDYA

01-ON-KAPAK.QXD:Layout 1

Ortalama her 20 yılda yeni bir kuşak doğuyor. Her yeni kuşağın ise kendine özgü karakteristik özellikleri, değer yargıları ve tutumları, güçlü ve zayıf yönleri bulunuyor. Tüm bu özellikleri ile ortak istekleri, ihtiyaçları, güdüleri ve eylemleri oluşuyor. Kuşakların bu özellikleri tüketim alışkanlıklarına da yansıyor. Hem tüketici olan hem de aktif olarak iş yaşamında çalışan Y kuşağının ardından Z kuşağı tüm hızıyla geliyor. Kimi kaynaklara göre 1995, kimi kaynaklara göre ise 2000’li yıllarda doğan bu kuşağın bireylerinin yaşama atılmalarına, tüketici olmalarına çok az bir vakit var. En belirgin özellikleri ise teknolojiye adapte olma becerilerinin normalitesi. Aynı anda birden çok işle ilgilenebilen bu kuşak, insanlık tarihinin el, göz, kulak gibi motor beceri senkronizasyonu en yüksek nesli olarak tanımlanıyor. Akıllı telefon ve tabletleri ile sosyalleşen Z kuşağı, tabiri caizse teknolojinin kucağına doğmuş durumda ve internet ile aktif bir yaşam sürüyor. Durum böyle olunca Z kuşağının tüketici segmentinde gittikçe güç kazanacağını söylemek yerinde olacaktır. Teknolojinin başlangıcına şahitlik eden Y kuşağının aksine Z kuşağı, her daim çevrimiçi olma özelliğiyle, dijital kanalda aktif olan şirketlerin de göz bebeği olacak diyebiliriz. Peki, bu durum dijitalleşme sancısı içerisindeki sigorta sektörüne nasıl yansıyacak? Şirketler Z kuşağının ihtiyaçlarını karşılamaya hazır mı?

Bu kuşak sigortalılık oranını artıracak

Sigorta sektörü, geçen yıl gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYİH) 35 katı, 90 trilyon TL değerinde güvence sağladı. Ancak prim üretiminin GSYİH’daki payına bakıldığında sigortalılık oranının yüzde 1.6 düzeyinde kaldığı görülüyor. Örneğin; son yaşanan sel ve dolu afeti her dört kişiden üçünün konut, her iki işletmeden birinin yangın, her üç kişiden ikisinin kasko sigortası olmadığını gözler önüne serdi.

01-ON-KAPAK.QXD:Layout 1

Penetrasyon oranının artmasında, birkaç yıl içinde çalışıp para kazanmaya başlayacak olan ve bu doğrultuda sigorta ihtiyaçları da artacak olan Z kuşağının önemli bir rolü olacağı öngörülüyor. Tüm ihtiyaçlarını internet ve mobil işlemlerle gideren bu kuşağın sigorta ihtiyacını dijital kanallar aracılığıyla karşılayacağı ve bu doğrultuda sigorta şirketlerinin Z kuşağı müşterisine hazır olması gerektiğini gösteriyor.

Dijitali benimseyen şirket kazanacak

Sigorta şirketlerinin, müşterisinin ihtiyacını karşılayabilmesi için ise onu tanıması birinci öncelik. Teknolojiye doğan kuşaklarla birlikte yeni sigorta ürünlerinin oluşumu da büyük önem taşıyor. Yani, ürün çeşitliliğine gidilmesi kaçınılmaz. Siber risk sigortalarının yanı sıra, sürücüsüz otomobiller ve giyilebilir teknolojilerin gelişmesiyle bu alanda da yeni ürünlerin sahnedeki rolünün artması bekleniyor. Artacak çeşitliliğin yanı sıra, bu kuşağın kullandığı sosyal kanallarda (Facebook, Twitter, YouTube…) bulunmak, onları sigorta ile tanıştırırken ihtiyaçlarını tespit etmek büyük önem arz ediyor. Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki her şeyi hızlı bir şekilde çözmek isteyen bu genç nesil, sigorta şirketleriyle sosyal medya kanalları üzerinden iletişimde olmak istiyor. Bu doğrultuda kazananın dijital süreçlere adapte olan şirketlerin olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.

Sincek: Gençler tasarruf etmeye meyilli

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), dijitalleşmenin henüz yaygınlaşmadığı bir dönemde başlamış olmasına rağmen kendine önemli bir büyüme kulvarı yakalamayı başardı. Artık dijitalleşme sayesinde BES ürünlerine ulaşım, birikimlerin takip ve yönetimi kolaylaştı. Telefonlarımızdan bile mobil uygulamalar aracılığı ile günlük olarak birikimlerimizi takip edip yönetebiliyoruz.

Ayhan Sincek 0
Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek

Katılım Emeklilik olarak 2016’da pek çok önemli teknolojik altyapı ve dijitalleşme yatırımları gerçekleştirdik. Web sitemizi daha kullanıcı dostu haline getirerek katılımcıların faizsiz sigortacılık ve BES konusunda merak ettikleri her şeye kolayca ulaşabilmesini sağladık. Katılım Cep uygulaması ile mobil aplikasyon üzerinden de tüm işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.

Otomatik katılıma özel bir telefon hattını devreye aldık. SMS ve sesli yanıt sistemimizin altyapısında da müşterilere işlemlerini mesaj yoluyla ya da yalnızca telefon tuşlarıyla işlemlerini yapabilecek kadar kolaylık sağlayacak geliştirmeler yaptık. Tüm bu dijitalleşme adımlarıyla genç hedef kitlenin sisteme daha kolay girmesini ve işlemlerini daha kolay yapabilmesi sağlamış olduk. Yaş gruplarına baktığımız zaman genç nüfusun BES ve sigorta ürünlerine olan ilgisinin dijitalleşmeye paralel olarak arttığını söyleyebiliriz. Otomatik katılımda gençlerin sistemde kalma oranı daha yüksek. Gençler tasarruf yapmaya önem veriyorlar ve sistemde kalmaya daha fazla meyilliler.

Sigorta şirketleri Z kuşağıyla başta sosyal medya olmak üzere dijital platformlar üzerinden buluşmaya çalışıyor. Dijital satın alma yetkinliği yüksek bir nesil olsalar ve bilinçleri yüksek olsa da öncelikleri çabuk değişen ve anlık yaşayan bir nesilden söz ediyoruz. Sigorta şirketleri de çeşitli araştırmalarla bu nesle adapte olabilmek için stratejilerini belirlemeye çalışıyor.

Katılım Emeklilik olarak YouTube, Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn ve bloglarımız, internet sitemiz ve mobil şubelerimiz ile sürekli aktif bir iletişim içindeyiz. Sigorta zaten hayatın her anında, karşılaşabileceğiniz olaylara karşı sizi koruyabilecek bir ürün yapısına sahip olduğu için dijital dünyada da bunu iyi anlatmamız gerekiyor. Yeni kuşağın talep ve beklentilerini karşılayabilecek şekilde esnek ve hızlı olmanız gerek.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER