Sigortalılara sağlık sigortasındaki fiyatlar hakkında bilgi veren Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir, “Bundan sonra olması muhtemel salgın hastalıkları da teminat altına aldık” dedi.
SigortaMedya’nın YouTube Kanalı Sigorta Ekranı, birbirinden önemli konukları ağırlamaya devam ediyor. SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın bugünkü konuklarından birisi de Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir’di. Sağlık sigortaları ile ilgili birbirinden önemli açıklamalar yapan Özdemir, “Sağlık sigortasının bugünler için var olduğunu unutmamamız gerekiyor” dedi. Özdemir, tüm sigorta şirketlerinin Covid-19’u teminat altına almasının, sigortaya olan ilgiyi, sigorta farkındalığını ve penetrasyonu artırmasını umduğunu belirterek, “Bundan sonra olması muhtemel salgın hastalıkları da teminat altına aldık” dedi. Sigortalılara sağlık sigortasında fiyatların artmayacağı müjdesini de veren Özdemir, “Evde kolaylıkla atlatabileceğimiz sağlık sorunlarında hastaneye gitmeyi tercih etmezsek, sağlık sigortası primleri önemli ölçüde düşecektir. Pandemi döneminde insanlar mecbur kalmadıkça hastaneye gitmedi. İnsanlarda bu farkındalığın arttığını düşünüyorum” dedi.
Her şey normale dönmeye başladı
Allianz Sigorta olarak, fiyatlamayı 1 yıllık, bir anlık yapmadıklarını vurgulayan Özdemir, “Belki öyle yapsak, pandemi etkilerdi; ama uzun soluklu düşündüğümüz için pandeminin etkisi fiyatları arttıracak çapta olmayacak. Sigortalıları uygun fiyatlı poliçeler ile buluşturmak için 6 ay, 1 sene gibi bir sürece bakmamız gerekiyor” diye konuştu. Pandemi ile birlikte sağlık sigortasında düşüş yaşanmadığını, ancak çok fazla bir talep de olmadığını belirten Özdemir , “Sağlık dışındaki branşlarda düşüşler yaşansa da şimdi yavaş yavaş her şey normale dönmeye başladı. Ekonomistlere göre genel olarak sigorta sektörü bu süreçten negatif çıkan bir sektör olmayacak. Ben de şahsen bu yoruma katılıyorum” diye konuştu.
Pandemi sağlık sigortalarını hizmet anlamında etkileyecek
Pandemi’nin bundan sonra sağlık sigortalarını hizmet anlamında etkileyeceğini belirten Özdemir, şunları söyledi: “Doktor Allianz diye bir uygulamamız var. 4-5 yıldır bunu yürütüyorduk. Sigortalılarımız, doktorlara ve hemşirelere 7/24 ulaşabiliyor. Pandemi olunca biz bunu hızlıca geliştirdik ve görüntülü bir hale getirdik. Ek olarak tele-care diye tabir ettiğimiz sistemde uzman doktorlarımız tarafından bu servisi vermeye başladık. Son 3 ayda toplam 30 bin sigortalımıza hizmet verdik. Bunu devam ettirmemiz gerekiyor. Bu teknolojilere daha çok yatırım yapmak ve bu trendleri takip etmeliyiz. Dijitalleşme çok önemli olacak. Artık, her şeyi uzaktan halletmeyi öğrenmemiz gerekiyor.”
Şirket olarak acentelere de çok önem verdiklerini ifade eden Özdemir, “Acentelerimizin hizmetlerini uzaktan erişimle devam ettirmeleri konusunda kolaylıklar sağladık. Sağlık sigortası özelinde ve pandeminin jest olarak ödenmesi kapsamında acentelerimizin de bir beklentisi vardı. Ancak, “Neyi, nasıl, ne şekilde ödeyeceğiz?” diye onların da kafalarında bir sürü soru oluştu. Dijital olarak acentelerimizi bu konuda hızlı bir şekilde bilgilendirdik. Bu süreci hep birlikte iyi bir şekilde atlattık” dedi. Pandemi sürecinde, özel hastanelerle-sigorta şirketleri arasındaki ilişkiye de değinen Özdemir, “Onlar bizsiz, biz de onlarsız yapamayacağımızı anladık. Pandemi döneminde birçok özel hastanenin yöneticileri ile pozitif anlamda yakınlığımız arttı” şeklinde konuştu.
Covid-19’u teminat alma kolay bir karar değildi
Özdemir, programda Covid-19’un teminat kapsamına alınması kararının da zor bir karar olduğunu itiraf etti. Kararın alındığı günlere geri dönen Özdemir, şunları söyledi: “Türkiye’de sağlık sigorta poliçelerine bakıldığında salgın yüzde 15 teminat altında, yüzde 85 teminat dışıydı. Tüm sigorta sektörü hızlıca jest ödemesi kapsamında salgını yüzde 100 teminat altına almaya karar verdi. Ve bunu çok hızlı bir şekilde hayata geçirdi. Uluslararası bir şirket olduğumuz için bu kararımızı Almanya’ya bildirdik. Onlar da bizi dinledi. Açık söylemek gerekirse çok kolay bir karar değildi. Gönlümüz istemekle birlikte, daha sonra başımıza ne geleceğini bilmediğiniz bir ortamdı. Kenara çekilip ‘Biz bunu ödeyemiyoruz maalesef’ demek çok kolaydı. Sigortalılarımızın bunun farkına varıp bizi takdir etmesinden çok mutlu olduk. Bu konuda çok fazla geri dönüş almamız bizim için gurur kaynağı oldu.
Yayını izlemek için :