Hepiyi Sigorta, ilklere imza atarak sektörde yeni bir dönem başlatacak. Acentelere yönelik farklı ürün ve hizmetler sunacaklarını açıklayan Hepiyi Sigorta Genel Müdür Şenol Ortaç, “Acenteler için farklı bir yapı oluşturuyoruz. Acentenin de kendi ürün ve hizmetleri olacak. Acenteler için ulaşılabilir olacağız. ‘QR kod’ ile anlık acente olabilme imkanı da sunacağız” dedi.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Türkiye sigorta sektörüne yeni katılan şirketler arasında yer alan Hepiyi Sigorta, sektörde ilk poliçelerini kesmeye başlayacak. Şirketin Genel Müdürlük koltuğunda, sektörde sevilen bir isim Şenol Ortaç oturuyor. Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Ortaç, şirketin hedeflerini paylaştı. Hepiyi Sigorta olarak bireysel ürünlerde iddialı olduklarını belirten Ortaç, acentelerle ilişkilere de büyük önem verdiklerini açıkladı. Acentelere yönelik farklı bir yapı oluşturacaklarını kaydeden Ortaç, “Acentenin gücünü ve müşteri ile olan ilişkisini önemsiyoruz. Farklı bir yapı oluşturuyoruz. Acente programları oluşturuyoruz. Rekabetçi olacağız. Farklı ürün ve hizmetlerimiz var. Acentenin de kendi ürün ve hizmetini oluşturacağız” açıklamasını yaptı. Acenteler için ulaşılabilir olacaklarını kaydeden Ortaç, ‘QR kod’ ile anlık acente olabilme imkanı da sunacaklarını ve birçok ilke imza atacaklarını kaydetti.
Farklı bir yapı oluşturacağız
Dijitalden sigorta ve sağlık ürünleri satacaklarını belirten Ortaç, “Bu, ‘acentede olmayacağız’ anlamına gelmiyor. Acentenin gücünü ve müşteri ile olan ilişkisini önemsiyorum. Farklı bir yapı oluşturuyoruz. Acente programları oluşturuyoruz. Rekabetçi olacağız. Farklı ürün ve hizmetlerimiz var. Acentenin de kendi ürün ve hizmetini oluşturacağız” ifadelerini kullandı. Dijitalden satış yapacaklarını belirten Ortaç, “Beş yıl boyunca poliçe devam ediyorsa biz onu ödemeyi taahhüt ediyoruz. ‘Mülkiyet hakkını’ onlara sağlıyoruz. Dijitalden kesecek olacaksa komisyon gelirini beş yıl boyunca ödemeyi taahhüt ediyoruz” dedi.
Acente olma işini kolaylaştıracağız
Acenteler için ulaşılabilir olacaklarını ifade eden Ortaç, şunları söyledi: “Acente olma işini kolaylaştıracağız. İlk çalıştığım şirkette röportördüm. Acente form doldurur, bölge müdürü ziyaret eder, o dosya genel merkeze gider ve ayda bir acente komitesinde portföyü, eğitimine, bilgisine ve tecrübesine göre verilir. Bunu yapmak istemiyoruz. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne kayıtlı olan tüm acentelere acentelik vermek istiyoruz. 16 bin küsur acente var. ‘QR kod’ ile anlık acente olabilirler. Dijital imzaları ile dosyaları bize yolladıklarında acentelik sahibi olabilirler. Kendi logolarıyla kendi bireysel ürünlerini, kişiselleştirdiği teminatlarla yapabilecek bir yapı oluşturabilecekleri bir platform olacak. Bu da sektörde bir ilk.”
Tüm ruhsatlara sahibiz, bireysel ürünlerde iddialıyız
Bireysel alanda çalışmak istediklerini dile getiren Ortaç, “Trafik, kasko ve TSS’de iyi olacağız dediğimde herkes, ‘kurtlar sofrası’ dedi. Ama, biz bireysel alanda olacağız. Sektörde tüm ruhsatlara sahip olan üç şirketten biriyiz. Trafik ile ilgili çok soru geldi. 5-6 yıldır ilk trafik sigortası ruhsatı alan şirket biziz”. Bireysel ürünlerde iddialıyız. Sigorta sektörüne de hizmet ve çözüm ile gelmek istiyoruz” dedi.
Mutlu ve sevimli bir isim olsun istedik
Hepiyi Sigorta’nın uzun zamandır sigorta sektöründe olan önemli isimler tarafından kurulduğunu aktaran Ortaç, geçtiğimiz yıl bu dönemlerde Doğan Holding ile yollarının kesiştiğini dile getirdi. Ortaç, “Projemizi sermayedarlara anlattık. Bunlardan biri Doğan Holding’di. En çok onlar ilgi gösterdi. Sonra süreç çok hızlı ilerledi. Temmuz ayının sonlarına doğru dijital sigortacılığa başladık. Süreç başladı ve şirketi kurduk. Ruhsat için çalıştık. Neredeyse bir yıl içinde bugüne geldik” dedi. Doğan Trend olarak kurulduklarını dile getiren Ortaç, isim değişikliği konusunda şunları söyledi: “Kurulma kararı alındıktan sonra bir gün sonra şirketin kuruluş hikâyesi çıktı dediler. Can Kantar yazmış. Apar topar bir açıklama yapmak istedik. Benim kurulmasına vesile ettiğim üçüncü sigorta şirketi. Çalıştığım dördüncü şirket. Adını seçmedim hiçbirinin. İnsanların kulağında kalacak mutlu ve sevimli isim bulduk. Sonuçta, Hepiyi Sigorta ismi profesyoneller tarafından bulundu.”
Farklı bir şeyler yapacaksanız virajlar daha avantajlı oluyor
Sektörde elementer tarafta 44-45 sigorta şirketi olduğunu ve herkesin her işi yapma zorunluluğu bulunmadığını aktaran Ortaç, “Biz kurulurken yeni bir sigorta şirketine ihtiyaç yok dedik. Hep birlikte 44’üncü şirket olacaksak farklı bir şirket olmamız lazım dedik ve farklı hizmetler geliştirmeye çalıştık. Biz başlangıçta konut sigortası kesmek istemiyoruz. Bireysel olarak satılacak sigortalarda akla gelmek istiyoruz. Uzunca bir süre sadece bireyselle gideceğiz. Ekonomi bozuk ama ben fırsat olarak görüyorum. Farklı bir şeyler yapacaksanız virajlar daha avantajlı oluyor” şeklinde konuştu.
Bizimle çalışmak isteyen her acenteye ömür boyu kapımız açık
Sektörden bir farklılıkları daha olduğunu söyleyen Ortaç, “Biz her acenteye talibiz, talip olduğumuz her acenteye ömür boyu çalışma taahhüt etmek istiyoruz. Üretim yetersizliği nedeniyle baskı yapmak istemiyoruz. Hiçbir acentemize sorgulama yapmayacağız. Ellerinde bulunan tüm müşterilerine talibiz. Sorumluluğu bizde olacak müşterilerin. Karsızlık ya da portföy yetersizliği nedeniyle çıkarma yapmayacağız. Bu durumu sadece etik ihlal bozabilir. Bizimle çalışmak isteyen her acenteye ömür boyu kapımız açık. Hizmetleri, ürünleri, hasar yönetimini götürmeleri için bizden acentelik almalarını bekliyoruz. Logolarını oluşturacaklar. Onlar müşterilerini bizden daha iyi tanıyorlar. Müşterinin fiyat duyarlılığına göre hizmet sağlayıcı olmak istiyoruz. Müşterisine göre ürünü şekillendirip sunmalarını istiyoruz. Bireysel alandaki becerimiz en güçlü kasımız. Kendilerini ilk günden dijitale hazırlamaları gerekiyor. Acentelerin talepkar müşteriyi daha mutlu etmek için fark yaratması gerekiyor” açıklamalarında bulundu.
SEDDK’nın yeni projeleri var
Ortaç, “Türk sigorta sektörü hala gelişiyor. Yakın sürede yeni bir sistem gelecek. SEDKK’nın yeni projeleri var. SEDDK bizi çok zorladı ruhsat için. Aylarca bize dijitalleşme, hasar süreci ve müşteri memnuniyeti ile ilgili sorular sordular. Kolay olmayan bir süreç sonunda ruhsatımızı verdiler” dedi.
Dijitalde satılan, acentede daha pahalı olmayacak
Fiyat politikaları hakkında konuşan Ortaç, “Dijitalde sattığımızda acentede daha pahalı olmayacak. Acenteye sıfır komisyon ile başlayalım dedik. Ek teminatlarla kendi özelinde belirleme sistemi olsun istedik. Kendini ek teminatla zenginleştirebilen. Elimizden geleni yapıyoruz. Adil gelir fiyat oluşturmaya çalışıyoruz. Müşterinin, bizim ve acentenin mutlu olduğu bir sistem oluşturmaya çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.
Türk sigorta sektöründe olmayan ilkleri yapacağız
Sigortacılığın zor bir iş olduğunu belirten Ortaç, “Bir riski yönetiyorsunuz. Hasarda bunun içerisinde büyük payda ve çok önemli. Poliçeyi satarken müşteriye karşı fark yaratabiliyorsunuz. Türk sigorta müşterilerinin neler beklediğini biliyoruz. Dijitalde de Türkiye’de görüntülü görüşme sağlayan ilk şirketi olacağız. Hasar ödeme esnasında birçok yenilik getireceğiz. Asistans ile çalışmalar sürdürüyoruz. Hasar anında asistans farklı çözümler sunmaya çalışıyoruz. Sürprizlerimiz çok, bitmeyecek de. Bu işe başlarken yurtdışında çok değişik pazarlarda çok değişik şirketlerin neler yaptığına baktık. Doğru ve farklı yaptıklarını ve benzerlerini burada yapmaya çalışacağız. Türk sigorta sektöründe olmayan ilkleri yapacağız” diye konuştu.
Merhaba,
Kulağa çok hoş geliyor, sabırsızlıkla bekliyor, dahil olmayı umut ediyorum.
acente olmak istiyoruz