Türkiye genelinde 20 ilde toplam 32 lokasyonda yaklaşık 1.300 kişilik ekiple faaliyet gösteren senCard Direkt Satış, zorlu piyasa şartlarına rağmen bir önceki yıla göre prim üretiminde yüzde 84 büyümeye imza attı. Toplam sigortalı sayısını ise yüzde 42 artıran senCard Direkt Satış’ın Genel Müdürü Alen Karabetyan, sigorta sektöründe en güçlü ve yaygın dağıtım kanalı; iş birliklerinde ise vazgeçilmez bir çözüm ortağı olmayı hedeflediklerini söyledi.
Yaklaşık yedi yıl önce faaliyetlerine başlayan senCard Direkt Satış, büyümede hız kesmiyor. Sağlık sigortasında yenilikçi iş modelleri ve geniş dağıtım ağıyla dikkat çeken, Türkiye genelinde 20 ilde 32 lokasyonda yaklaşık 1.300 kişilik ekibiyle hizmet veren şirket, Bupa Türkiye’nin bir iştiraki olarak, bireysel ve kurumsal müşterilere sağlık sigortası başta olmak üzere kapsamlı sigorta çözümleri sunuyor. senCard Direkt Satış Genel Müdür Alen Karabetyan, Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a şirket özelinde önemli açıklamalarda bulundu. senCard’ın sektörde güçlü bir dağıtım kanalı olmasının yanı sıra iş ortakları için vazgeçilmez bir çözüm ortağı olmayı hedeflediğini belirten Karabetyan, önümüzdeki dönemde yeni ürün ve hizmetlerle büyümeyi sürdürmeyi planladıklarını vurguladı. Alen Karabetyan, sigorta sektöründe en güçlü ve yaygın dağıtım kanalı; iş birliklerinde ise vazgeçilmez bir çözüm ortağı olmayı hedeflediklerini söyledi.
Stratejik planlar çerçevesinde büyümeye devam ediyor
Üç yıllık stratejik planları çerçevesinde gerçekleştirdikleri büyümeyle Türkiye genelinde 20 ilde toplam 32 lokasyonda yaklaşık 1.300 kişilik ekiple faaliyet gösterdiklerini belirten Karabetyan, “Bu organizasyonun kuruluş ve yönetimini tamamen Bupa Türkiye ve senCard Direkt Satış’ın özsermaye gücü ile finanse ediyoruz. Portföy büyüklüğümüzün yüzde 95’i bireysel müşterilerden oluşmasına karşın Türkiye’de sağlık branşında faaliyet gösteren şirketler sıralamasında ilk 10 ‘da yer alacak büyüklüğümüzü korumaya son iki yılda olduğu gibi devam ediyoruz. Ofislerimizin bulunduğu illerin konumuna paralel olarak bugün itibariyle 53 ilde vatandaşlarımızın yaklaşık yüzde 80’inin yaşadığı bir coğrafyada yüz yüze hizmet sağlayabilecek yaygınlıktayız. Güncel büyüme verilerimize baktığımızda yıl sonu itibariyle bir önceki yıla göre prim üretiminde yüzde 84 büyüme kaydederek zorlu piyasa şartlarına rağmen toplam sigortalı sayımızı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 oranında artırmayı başardık” dedi.
“Sağlık sigortasındaki gücümüzü tüm branşlara taşımayı hedefliyoruz”
Sağlık branşındaki uzmanlıklarını ve sektör gücünü müşterilerin tüm sigorta ihtiyaçlarına değer yaratacak şekilde genişletmeyi hedeflediklerini söyleyen Karabetyan, tüm branşlarda müşterilere sunabilecekleri kapsamlı çözümlerle sektörde fark yaratmayı planladıklarını belirtti.
“Amacımız, müşterilerimizin tüm segmentlerdeki sigorta ihtiyaçları için değer yaratmak” diyen Karabetyan, bu hedef doğrultusunda Türkiye’de 14 farklı sigorta şirketinin ürünlerini müşterilere sunduklarını aktardı. Karabetyan, “Özellikle sağlık branşında iş birliği yaptığımız üç şirketle stratejik ortaklık modelleri çerçevesinde çalışıyoruz. Bu sayıyı her yıl artırmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
“KOBİ’lere özel çözümler sunacağız”
Karabetyan, bireysel segmentteki deneyim ve gücün, orta ölçekteki kurumsal segmentlere kanalize edileceğini de vurguladı. Şirketin başta KOBİ segmenti olmak üzere kurumlara yönelik stratejiler geliştirdiğini belirten Karabetyan, “KOBİ’lerin sağlık ve diğer sigorta branşlarındaki ihtiyaçlarına özel çözümler sunarak değer yaratmayı hedefliyoruz” dedi.
“Stratejik iş ortaklıkları stratejik önceliğimiz”
Stratejik iş ortaklıklarını şirketin öncelikli büyüme stratejisi olarak belirlediklerini söyleyen Karabetyan, hem direkt satış hem de telesatış organizasyonları aracılığıyla iş ortaklarının müşteri potansiyellerini geliştirerek özellikle sağlık branşındaki güçlerine katkı sağlamayı hedeflediklerini açıkladı. Ürün kavramını sadece satışını gerçekleştirdikleri ürünler olarak değerlendirmediklerini söyleyen Karabeytan, “stratejik iş ortaklığı hizmet modelleri” ile iş ortaklarına özel ürünler sunduklarını ifade etti. Karabetyan, sağlık sigortacılığındaki birikimlerini diğer sigorta alanlarına da taşımayı hedeflediklerini belirterek “Sigorta iş birlikleri kapsamında yeni ürünler, entegre çözümler ve iş ortaklığı modelleri ile sektöre yenilikçi hizmetler sunmaya hazırlanıyoruz” dedi.
“Dört ana hizmet paketi ile esnek çözümler sunuyoruz”
Bugün itibarıyla stratejik iş ortakları için dört ana hizmet paketini ürünleştirdiklerini aktaran Karabetyan, “Bu paketler; yeni müşteri kazanımı, mevcut müşterilerin yenileme hizmeti, iş ortağına özel direkt satış veya telesatış ekiplerinin kurulmasıyla münhasıran, onların ürünlerinin satışı ve satış kalite yönetimi paketlerinden oluşuyor. Her bir paket, iş ortaklarımızın ihtiyaçlarına uygun alternatif planlar sunarak esneklik sağlıyor. Bildiğiniz üzere finans sektöründe satış ekibi kurmak, büyütmek ve yönetmek hem finansal açıdan hem de insan kaynağı yönetimi açısından oldukça meşakkatli bir süreç. Biz uzun yıllardır bu alana odaklanmış bir yapı olarak iş ortaklarımızın büyüme planlarına yönelik temel ihtiyaçları olan uzman satış gücü ile müşteri memnuniyeti yaratma ihtiyaçlarına değer yaratıyoruz” açıklamalarında bulundu.
“Kurumsal gücümüz operasyonlarımızda önemli bir avantaj sağlıyor”
senCard Direkt Satış’ın bir Bupa Türkiye şirketi olduğunu hatırlatan Karabetyan, planlarını hayata geçirmek adına sahip oldukları bu kurumsal gücün kendilerine önemli bir avantaj sağladığının altını çizdi. Söz konusu gücü sadece yaptıkları yatırımlarda değil kullandıkları sistemler, altyapılar, bilgi güvenliği ve iç kontrol-denetim politikalarıyla tüm süreçlerinde hissettiklerini ve çalıştıkları tüm paydaşlara da hissettirdiklerini söyleyen Karabetyan, “Müşteri memnuniyeti ve devamlılığı sağlamanın kritik önemde olduğu sağlık alanında, müşterinin ihtiyacını, olası sorunları ve kritik noktaları iyi biliyor ve bu konulara da bütünsel çözümler sunuyoruz. Bu da bizlere hem iş ortaklarımıza hem de müşterilerimize kaliteli ve güvenilir bir hizmet sunmanın mutluluğunu yaşatıyor” dedi.
“Stratejimiz, ekosistemimiz için “oyun değiştiren” olmak”
Sektöre farklı bir değer sunduklarını ifade eden Karabetyan, “Bu değeri ‘oyun değiştiren’ olarak tanımlıyoruz. Her geçen gün artan stratejik iş ortaklığı adedimiz ve iş ortaklarımızın gösterdiği pozitif yaklaşım bu düşüncemizin temelini oluşturuyor. Dolayısıyla gelecek yılda yatırımlarımıza devam edeceğiz. Yaygınlığımızı büyüyen çalışan sayımıza paralel olarak arttırmaya devam edeceğiz. Gelecek yıl faaliyet gösterdiğimiz il sayısını 22’ye, 2026 sonunda ise faaliyet gösterdiğimiz lokasyon sayını 40’a çıkarmayı hedefliyoruz. Diğer yandan telesatış, büyüme stratejimizde önemli bir yere sahip. Bu kapsamda telesatış ekibimizi büyütecek, güçlendirecek ve yine fark yaratacak iş modellerini uygulamaya alarak iş ortaklarımızın hizmetine sunacağız” dedi.
“Dağıtım kanalı satın alımlarına açığız”
Sektördeki güçlü konumlarını daha da ileriye taşımak adına, dağıtım kanalı satın alım fırsatları ile ilgilenebileceklerini dile getiren Karabetyan, “Ancak bu noktada atacağımız adımların stratejimize yönelik değer yaratması ve yapısal açıdan inşa ettiğimiz organizasyona uyumu bizler için önemli” ifadelerini kullandı.
Yeni ürünler yolda
Karabetyan, orta vadeli stratejik hedeflerine de değindi. E-ticaret alanındaki varlıklarını güçlendirmek istediklerini ve müşterilerinin daha sağlıklı, enerjik ve neşeli bir yaşama sahip olabilmeleri için başta wellness olmak üzere yeni ürünler hazırlayarak onlarla buluşturmayı planladıklarını söyledi.
Karabetyan, şirket olarak vizyon ve stratejilerinin Bupa Türkiye’nin, grup şirketlerinin ve iş ortaklıklarının büyüme stratejilerindeki öneminin farkında olduklarını belirtti. Bu farkındalığı, ana değerleri olan sorumluluk bilinci, amatör ruh ve çalışkanlıkla harmanlayarak, tüm paydaşlar ve çalışanlar için katma değer yaratacak projelere imza atmaya devam edeceklerini vurguladı.


