Kıbrıs’ta “Birlikte Varız” mottosuyla acenteleriyle bir araya gelen HDI Sigorta, şirketin başarılarında acentelerinin rolüne dikkat çekti. Toplantıda konuşan HDI International CEO’su Wilm Langenbeach Türkiye’nin potansiyeline işaret ederken, HDI Sigorta Genel Müdür’ü Firuzan İşcan ise sektörde fark yarattıkları alanlarda ilerleme mesajı verdi.
HDI Sigorta acenteleriyle bir araya geldi. Bu sabah KKTC’ de Elexus Otel Girne’de 1000’e yakın acentenin katılımıyla düzenlenen toplantıda, HDI International CEO’su Wilm Langenbeach ve HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan birer sunum gerçekleştirdi.
“Birlikte Varız” sloganıyla düzenlenen ve acentelerin şirketin elde ettiği başarılardaki etkinliği ve önemine dikkat çekilen toplantıda, HDI Sigorta’nın gelecek hedefleri de aktarıldı.
2024 için kar hedefimiz 1,4 milyar euro
Güçlü bir acente ve HDI Sigorta takımı görmekten dolayı gurur duyduğunu söyleyen HDI International CEO’su Wilm Langenbeach, “Şu ana kadar elde ettiğiniz başarılarla gurur duymalısınız. Bundan sonrasında da daha büyük başarılara imza atacağız” dedi.
Langenbeach, şirketin 120 yıldan fazla süregelen bir tarihi olduğuna dikkat çekerek “Amacımız kurulduğumuzdan bu yana etkinliğimizi göstererek iyi fiyatlar sunmak. 2022 yılında primlerde Euro bazında 50 milyonu geçtik. Net karımız da 1 milyar euroyu aştı. Gelecek yüzyıl için de daha fazlasını hedefliyoruz. 2024 için hedefimiz 1,4 milyar euroya erişmek. Şirket olarak sadece güçlü değil aynı zamanda dirençli olmamız gerekiyor. Bulunduğumuz dönemde birçok riskle karşı karşıyayız. Bunun için de çeşitliliğe ihtiyacımız var. Yatırımlarımıza önem veriyoruz. 4 farklı segmentte çalışıyoruz. En büyük hedefimiz Latin Amerika ve Avrupa’daki ilk 5 şirketten biri olmak” diye konuştu.
Hayat ve sağlık branşında iyi bir yere gelmek istiyoruz
Büyüyebilmek için karlılığın koruması gerektiğini söyleyen Langenbeach, “Bunun için de güçlü ve sürdürülebilir bir şirket olmamız gerekiyor. Bu da özkaynak karlılığının yüzde 10 seviyesinde olması ile mümkün. 2023’ün ilk yarısında da özkaynak karlılığımız yüzde 12 seviyesinde. Teknik mükemmelliğe ulaşma hedefimiz var. Fiyatlandırma ve hizmetlerimizin acentelerimiz ve müşterilerimiz için uygun olması gerekiyor. Oto sigorta konusunda iyi bir yerdeyiz ancak oto dışı, hayat ve sağlık sigortalarında da aynı noktaya gelmek istiyoruz. Daha iyi ve verimli hizmet verebilmek için dijitalleşme konusunda da her türlü atılımı gerçekleştirmemiz gerekiyor. Satın almalar ve ortaklıklar konusunda da yatırımlar yapmak istiyoruz. Bu stratejik hedeflerimize uygun olarak Fiba Emeklilik ve 2022 yılında yine Türkiye Finansla iş ortaklığı gerçekleştirdik” açıklamalarında bulundu.
Deprem gibi zor zamanlarda güçlü dayanışmaya ihtiyaç var
6 Şubat depremleriyle ilgili de konuşan Langenbeach, “Depremden direkt ve dolaylı olarak etkilenen herkese geçmiş olsun demek istiyorum. Depremde hayatını kaybedenlerin de başı sağ olsun. Bu tür zor ve beklenmedik durumlarda güçlü bir dayanışma göstermek gerektiğine inanıyorum. Biz de deprem sonrası bu sorumluluk bilinciyle 300 milyon euro yardım sağladık” diye konuştu.
Türkiye’nin potansiyeline inanıyoruz
Türkiye’nin geleceği ve potansiyeline inandıklarının altını çizen Langenbeach, “Türkiye büyük ve dinamik bir nüfusa sahip. Büyüyen bir GSYH var. Çok fazla sigorta şirketi var ancak sigortalı oranı düşük. Öte yandan Türkiye’nin karşılaştığı zorluklar yüksek enflasyon ve yakın zaman önce gerçekleşen deprem nedeniyle yaşanan kayıplar da değil. Aynı zamanda sigorta alanındaki düzenlemelerden dolayı sıkıntılar da var” ifadelerini kullandı.
Acenteler işimizin belkemiği
Langenbeach, Türkiye’nin var olan potansiyelini daha ileriye götürmek istediklerini dile getirerek “Türkiye’deki toplam 17 yılımızın son beş yılında 3 birleşme ve satın alma işlemini tamamladık. Yıllar içinde ardı ardına da yatırımlar gerçekleştirdik. Teknik karlılıktan ödün vermeden ilk 5’te kalmayı hedefliyoruz. Acenteler işimizin belkemiği ve öyle olmaya da devam edecek. Sürekli yatırımlarla acentelerimizle birlikte daha çok dijitalleşme hedefliyoruz” dedi.
Şirketimizi ileri götürmek için çalışacağız
Toplantıda yaptığı konuşmada sözlerine “HDI ailesinin parçası olmak ve liderliğini üstlenmek benim için çok gurur verici” diyerek başlayan HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, “Her şirketin olduğu gibi HDI Sigorta’nın da bir ruhu var. Ben de bu görevi üstlenirken sahip olduğum tecrübelerle buraya ne katabileceğime odaklandım. Hazır reçetelerimiz ya da otomatik pilota bağlı bir iş yapış sürecimiz yok. Dolayısıyla güçlü kaslarımız ve geçmiş deneyimlerimizle şirketimizi ileri götürmek için çalışacağız” dedi.
25 yılda 3500’ün üzerinde acentemizle büyük bir şirkete dönüştük
Son 25 yılda sigorta sektöründe birçok değişiklik olduğuna dikkat çeken İşcan, “Sektöre katılan şirketler olduğu gibi aramızdan ayrılanlar da oldu. HDI Sigorta özelinde 28 yıllık bu süreçte büyük bir başarı hikayesi var ve burada acentelerimizin rolü çok büyük. İlk yılın sonunda 180 acentemiz varken, bugün Türkiye’nin dört bir yanında 3500’ün üzerinde acentesiyle, 800’den fazla çalışanımızla hizmet veren büyük bir şirkete dönüştük” açıklamalarında bulundu.
Prim üretiminde 4’üncü sıradayız
İşcan, 2022 yılını yüzde 187’lik bir prim büyümesi ile sektörün üzerinde büyüyerek kapattıklarını aktararak “Hemen her branşta sektörün üzerinde büyüme yakaladık. 2023’ün ilk sekiz ayında da yine kaskoda ve sağlıkta sektörün üzerinde, trafikte ise sektöre paralel bir büyümemiz var. HDI Sigorta şu anda prim üretiminde 4. sırada yer alırken bazı alanlarda da liderliğini gösterdi. Özellikle kasko sigortalarında son yıllarda gösterdiği başarı sonucunda şu anda sektör lideriyiz. Nakliyat sigortaları, hukuksal korumada sektör lideriyiz. Genel sorumlulukta pazar lideriyiz. Tarım sigortalarında da acente kanalı itibariyle ilk sıradayız. Bu da Türkiye’nin coğrafyasına nasıl nüfuz ettiğimizin ve farklı alanlarda verdiğimiz hizmetin bir göstergesi” diye konuştu.
Acente şirketiyiz
HDI Sigorta’nın bir acente şirketi olduğuna vurgu yapan İşcan, “Üretimimizin yüzde 80’ini acentelerimiz aracılığıyla gerçekleştiriyoruz. Acentelerimizin büyüme oranı ise yüzde 195. Marka değerimizin yükselmesinde ve gelişiminde acentelerimizin katkısı büyük. Şirkete katıldıktan sonra birçok acente ziyareti gerçekleştirdim. Acenteler ve müşteri arasında güçlü bir iletişim var. Biz de inşa edilen bu güçlü iletişimi devam ettiriyoruz. Bunun da başarıdaki katkısı çok büyük. HDI Sigorta’nın iş ortaklarıyla çalışma yapısı çok doğru ve sağlam bir temele oturtulmuş ve bunun aynı yönde ilerlemesi için de çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Teknoloji ve veri kullanımında insanı merkeze almalıyız
Dijitalleşme konusuna değinen İşcan, “Şirketimizde bu konuda yapılan çalışmalar ve yapılan yatırımlar var. Buradaki temel öncelliğimiz sistemimizi daha iyi hale getirmek. Çok fazla manuel operasyonlarımız var bu da verimliliği düşürüyor. Buradaki yükü azaltırsak sahada daha çok yer alarak büyüme için gerekli çalışmaları gerçekleştirebiliriz. Zamanınız çok kıymetli dolayısıyla hem zamandan tasarruf etmek hem de işi daha verimli hale getirmek için teknolojiden üst düzeyde yararlanmamız gerekiyor. Teknoloji insan aklı tecrübeyle entegre olduğunda çok iyi sonuçlar verebilir. Var olan teknolojik gelişmeleri saha bilgisiyle birleştirerek doğru noktalara gelebiliriz. Teknolojiyi ve veriyi insanı merkeze alacak şekilde kullanmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.
Alt segmentlerdeki gücümüzü diğer segmentlere aktarmalıyız
İşin özünde ticaret yapıldığını unutmadan yola devam edilmesi gerektiğine dikkat çeken İşcan, “Biz bir işletme, sizler de birer iş insanısınız. Müşterilerimiz bizden hizmet ve ürün bekliyor. Herkesin fayda sağlayacağı sürdürülebilir iş modellerini oluşturup bunları devam ettirmemiz gerekiyor. Önümüzdeki dönemde de öğrendiğimiz iş bloklarını ve alt segmentlerdeki gücümüzü korumamız gerekiyor. Bunlar bizim rekabette öne çıktığımız ve sektörde fark yarattığımız alanlar. Müşterilerimizin de bu alanlardaki memnuniyetini görüyoruz. Buradan öğrendiklerimizi diğer segmentlere aktararak işimizi büyüteceğiz” dedi.
Sigorta Ekranı: