21 Aralık 2024, Cumartesi
spot_img

‘Hayatı kolaylaştıran sigortacı olacağız’

Hayat dışı sektörün yeni oyuncusu Fibasigorta’nın, Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, 2 aylık sürede Fibasigorta’ya ve ürünlerine gösterilen ilgiden çok memnun. ‘Kolay’ sigortacı olacaklarının altını  çizen Öztürkoğlu, “Dijital bir sigorta şirketi olarak hızlı olacağız. Sigortalıların hayatını kolaylaştıracağız” diyor.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER

Yüksek enflasyon, döviz kurlarındaki artış, artan hasar maliyetleri nedeniyle Türkiye sigorta sektörü oldukça zor bir dönemden geçiyor. Yaşanan onca olumsuzluğa karşın, sektörde geleceğe umutla bakmamızı sağlayan bazı olumlu gelişmelerin yaşandığına tanık oluyoruz. Özellikle pandemi döneminden bu yana değişen tüketici alışkanlık ve ihtiyaçlarına bağlı olarak yeni ürünler raflardaki yerini alıyor; sigorta şirketleri geleneksel dağıtım kanalları yanında artık ‘dijital’ kanallara da büyük yatırım yapıyor. Tüm bunlarla birlikte asıl önemlisi, yerli ve yabancı gruplarının sigorta sektörüne yatırım iştahı sürüyor. Geçen aylarda yeni bir sigorta şirketi daha hayat dışı (elementer) sigorta sektörüne dahil oldu. Sektörü yakından izleyenlerin de iyi bildiği gibi HDI Sigorta-Fibabanka’nın yüzde 50-50 eşit ortaklığı ve stratejik işbirliği ile kurulan söz konusu şirket, Fibasigorta. 16 Haziran’da düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna da tanıtılan Fibasigorta’nın Genel Müdürlük koltuğunda ise HDI-Fibaemeklilik’in Genel Müdürlük görevini de yürüten Erol Öztürkoğlu oturuyor. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak bu ayki kapağımızda Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu’na yer verdik. Fibasigorta’nın Kozyatağı-İstanbul’daki Genel Müdürlük merkezinde gerçekleştirdiğimiz röportaj, karşılıklı sohbet havasında geçti. Röportaj sırasında aldığım notları da sizlerle paylaşmak istiyorum. Röportajımızda ‘kolay’ sigortacı olacaklarının altını özellikle çizen Öztürkoğlu, “Dijital bir sigorta şirketi olarak hızlı olacağız. Sigortalıların hayatını kolaylaştıracağız” diyor.

İki ayda prim üretimi 200 milyon TL’ye ulaştı

Erol Öztürkoğlu, öncelikle yaklaşık 2 aylık sürede Fibasigorta’ya ve ürünlerine gösterilen ilgiden çok memnun. Temmuz sonu itibarı ile yaklaşık 200 milyon TL’yi aşan prim üretimine ulaşıldığını ifade eden Öztürkoğlu, bunun da başlangıç için çok iyi bir rakam olduğunu söylüyor. Öztürkoğlu’nun verdiği bilgilere göre, 31 Aralık 2022 itibarı ile kuruluş başvurusunu yapan, 16 Mayıs itibarı ile de ürün satışına hazır hale gelen şirket, gerekli testleri ve hazırlıkları yaptıktan sonra haziran başı itibarı ile ürünleri sunmaya başlamış. Şirket, elektronik cihaz sigortası, telefon-tablet ekran kırılması, uzatılmış garanti, kasko, konut, DASK, tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) gibi ürünlere odaklanmış. Ürünleri peyderpey sunmaya başlayan şirket, haziran ayı itibarı ile Fibabanka şubelerinde kasko ve DASK satışına, temmuz ortası gibi Fibabanka kanalı üzerinden ekran koruma ürününün dijital ortamda satışına başlamış. Bu ay da dijital ortamda kasko satışına, Fibabanka şubelerinde konut eşya satışlının yanında iş ortakları ile işbirliği yaparak cihaz koruma, uzatılmış garanti gibi ürünler de sunulmaya başlanacak. Kasım ayından itibaren Fibasigorta’nın kendi dijital mecraları (web sayfası, aplikasyon) devreye girecek. 2024 itibarı ile Fibasigorta’nın odaklandığı tüm ürünler yanında ferdi kaza, TSS ürünleri de sunulmaya başlanacak.

Mağaza ve marketlerle iş birliği yapılacak

Dijitalin de yarattığı dönüşümle bireylerin sigortayı en çok ihtiyaç duyduğu yerde ve zamanda satın alması’, Öztürkoğlu’nun gerek basın toplantısı gerekse röportajda verdiği en önemli mesaj.  Şirket bu amaçla, gerek Fibabanka gerekse iş ortakları ve perakende elektronik ürünler satan mağaza ve marketlerle iş birliği yapacak. Bu konuda özellikle Fibasigorta’nın, Fibabanka (Fibasigorta’nın yüzde 50 ortağı) ile ilişkine ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Bir birey Fibabanka’dan online ya da banka şubesinden kredi başvurusunda bulunduğunda kredi işlemleri sırasında kendisine, sigorta ihtiyacı (Fibasigorta’nın odaklandığı ürünler içinden) olup olmadığı sorulacak.

Yeni kanallar üzerinden satış yaparak, sektörde sigorta penetrasyonunun artmasına katlı sağlayacaklarını vurgulayan Öztürkoğlu, şunları söylüyor: “Sözgelimi elektronik ürün satan bir mağazanın sitesinden yapılan alışverişlerde sigorta penetrasyonu yüzde kaç? işte buna bakmak gerekli. Sektördeki diğer şirketler, geleneksel kanalları güçlü olduğu için bu alanlara yan iş olarak bakıyor. Fibasigorta olarak sözkonusu penetrasyonu artırmaya odaklanacağız. Hedefimiz,  sigorta penertasyon oranı, yüzde 15 ise bunu yüzde 20’ye çıkarmaya çalışmak. Bu noktaya enerjimizi vereceğiz. Bireyin ürünü satın aldığı anda sigorta ihtiyacını oluşturacağız. Bu aynı zamanda verimliliği artıracak, o andaki satış maliyetlerinin düşük olmasını sağlayacak. Müşteri açısından baktığımızda fiyatların da gelecekte daha iyi bir noktaya gelmesini sağlayacak.” 

Kasko da ‘gömülü sigorta’ olacak

Öztürkoğlu, röportajımızda sık sık gömülü sigorta’ (embedded insurance) kavramından (Fibasigorta’nın sattığı ürünlerle ilişkilendirerek) bahsetti. Gömülü sigortanın, bir bireyin satın aldığı bir ürün yanında, ihtiyacın oluşarak satışı yapılacak sigorta ürünleri olduğunu dile getiren Öztürkoğlu, konuyu örneklerle şu şekilde açıkladı: “Elektronik cihaz, tablet vb. sigortalanması, bugünün dünyasında aslında gömülü sigortacılığın başladığı noktalar. Kasko da gelecekte bir gömülü sigorta olacak. Geleceğin dünyasında her şeyi kontrol edeceksiniz. Otonom araçlar başladığında, karar noktalarında bir bilgisayar olacak. Sigortacı artık aracın her şeyini bilecek. Araç sahibi de kasko yaptırmak istediğinde sadece bir ekrana basarak, kasko yaptırmak istediğini söyleyecek. Ya da araç sahibinin kullandığı yola göre kaskosu değişecek. Otomobili satın aldığınızda ve ihtiyacın oluştuğu noktada kaskoyu alma eğiliminiz de aslında bir gömülü sigorta.” Fibasigorta’nın yeni iş yapış modeli ile sektöre de yepyeni bir soluk getireceğini vurgulayan Öztürkoğlu, “Geleceğin sigortacılık anlayışı ile bugünden güçlü bir adım atıyoruz. Sektörün yaşadığı dönüşümü ve gittiği noktayı analiz ederek, gelişmelere göre stratejilerimizi belirliyoruz. Teknolojide yapay zekâ, büyük veri, makine öğrenmesi gibi yenilikçi uygulamaları da iş modellerimize entegre ediyoruz” diyor.

Potansiyel büyük, sektörde herkese iş var

Öztürkoğlu’na Fibasigorta’nın odakladığı Elektronik Cihaz Koruma, Ekran Kırılması vb. ürünleri Fibasigorta’nın sermeyedarlarından HDI Sigorta’nın da sunduğunu hatırlatarak, “HDI Sigorta’nın da bu ürünleri sunması sorun yaratmaz mı? HDI ile rakip olmaz mısınız?” soruma Öztürkoğlu kısa ve net olarak, “Zaten rekabet olmalı. HDI Sigorta, benzer ürünleri satmakla birlikte Fibasigorta’dan farklı satış stratejisine sahip. Ayrıca, Elektronik Cihaz Koruma, Ekran Kırılması, Uzatılmış Garanti gibi ürünlerde pazar o kadar küçük; sektörde potansiyel o kadar büyük ki herkese iş var” yanıtını veriyor. Öztürkoğlu’nun verdiği bilgilere göre Fibasigorta önümüzdeki 5 yıl içinde de hayat dışı sektörde yüzde 3-5 pazar payı hedefliyor. Organik büyümeye odaklanan şirket, bununla birlikte şirket satın almalarına da açık. “Fibasigorta’ya değer katacak fırsatları değerlendiririz” diyor Öztürkoğlu.

Sektörün kasları çok güçlü

Öztürkoğlu ile Fibasigorta dışında biraz da sigorta sektörünü konuştuk. Diğer sigortacılar gibi sektörün zor bir süreçten geçtiğini vurgulayan Öztürkoğlu, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Sektör güçlü bir sektör, kasları olan bir sektör. Sektör geçmiş yıllarda da benzer süreçlerden geçti. Sektör açısından geleceğe yönelik pozitif bakıyorum. Tüm bu yaşananlar sigorta bilincinin de artmasına yol açıyor. Bu da pazarın büyümesine olanak sağlayacak. Sigorta sektörü dünya ile kıyaslandığında halen gerek kişi başına düşen prim üretimi ve poliçe sayısı gerekse gayrisafi milli hasıla içinde sigorta prim üretiminin payı çok düşük. Bu nedenle potansiyeli olan ve gelişmesi gereken bir sektör.”

HDI Fibaemeklilik de iyi performans sergiliyor

Erol Öztürkoğlu ile röportajımızın sonunda, Öztürkoğlu’na Genel Müdürlük görevini yürüttüğü hayat/emeklilik sektöründe faaliyet gösteren diğer şirketi HDI Fibaemeklilik’i de sordum. Öztürkoğlu, HDI Fibaemeklilik’in bireysel emeklilik sektöründe iyi bir performans sergilediğini dile getiriyor. 2023 yılında gerek katılımcı sayısı gerekse katılımcıların toplam fon büyüklüğünün arttığını vurgulayan Öztürkoğlu, “2023 yılı ilk 6’yında bütçe hedefleri aşıldı. HDI Fibaemeklilik’in performansından sermayedar da çok memnun” diye konuşuyor.

Fibasigorta, potansiyel sigortalıya nasıl ulaşacak?

Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, şirketin kuruluşundan bu yana sürekli dijital bir sigorta şirketi olduklarının ve belli ürünlere odaklanacaklarının mesajlarını veriyor. “Peki, şirket dijital kanallardan potansiyel sigortalıya nasıl ulaşacak? ” Bu soruma yanıt olarak Fibabanka ve büyük mağaza ve marketlerle işbirliği yapacaklarını vurgulayan Öztürkoğlu, konuyu şu örnekle açıkladı: “Siz diyelim ki elektronik ürünler de satan büyük bir marketten online alışveriş yaptınız. Dijital ortamda bir ürün satın aldığınızda ekranda sigorta ile ilgili bir hatırlatma çıkıyor. ‘Bu ürünü sigorta ile korumak ister misiniz? şeklinde…’ Bu da müşteriyi Fibasigorta’ya yönlendiriyor. Bu tabii ki başlangıç. Bunların sadece bir hatırlatma olmaktan çıkıp, müşteriyi sigorta satın almaya dönüştürecek mesajları da içermesi gerekli. Bir başka deyişle, ‘Bunu ister misiniz?’ yerine ‘Bunun kırılmasına hazır mısınız? Bunun kırılmasından endişe etme’ gibi sosyal mesajları iyi kullanacağız.” Öztürkoğlu, röportajımızda 1-2 iş ortağı ile anlaşma yaptıkları bilgisini paylaştı; ancak şu aşamada bu şirketlerin ismini vermedi.

Acenteler için de yeni ürünler sunacağız

Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, dijital sigorta şirketi olmakla birlikte acentelerle ilişkilere de büyük önem veriyor; acentelere yönelik olarak şu mesajları veriyor: “Dijital kanallara ve belli ürünlere odaklanma birlikte acentelerle de çalışmaya devam edeceğiz. Onlara yeni ürünler sunacağız. Ancak, şirket büyürken sözgelimi 500 acenteyi 1.000’e çıkarma gibi bir önceliğimiz olmayacak. Odaklandığımız ürünler itibarı ile iş ortaklığı kapsamında 100 tane iş ortaklığımız varsa bunu 200’e çıkarmaya daha fazla odaklanacağız. Bunun dışında büyük sanayi işlerinin sigortalanması konusunda da ruhsatımız var. İnşaat all risk sigortaları da tabii ki yapabiliriz. Ancak bunlar öncelikli olarak odaklandığımız alanlar değil.”

Fibasigorta hangi ürünlere odaklandı?

·   Elektronik Cihaz Koruma,

·   Ekran Kırılması,

·   Uzatılmış Garanti,

·   Kasko,

·   Konut,

·   DASK,

·   Ticari Ferdi Kaza,

·   Tamamlayıcı Sağlık Sigortası. (TSS)

Sigortacılık kariyeri Garanti’de başladı

Eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Bölümü’nde tamamlayan Erol Öztürkoğlu, mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi’nde Sigortacılık, Bahçeşehir Üniversitesi’nde Aktüerya üzerine yüksek lisans yaptı. Sigortacılık sektöründeki kariyerine 1996 yılında başlayan Öztürkoğlu, Garanti Sigorta A.Ş. ile Garanti Emeklilik ve Hayat A.Ş.’de çeşitli görevlerde bulundu. Garanti Emeklilik ve Hayat A.Ş.’de Teknik ve Aktüerya Birim Müdürlüğü görevinin ardından 26 Kasım 2012 itibarıyla Fiba Emeklilik ve Hayat A.Ş.’de Teknik, Operasyon ve Bilgi İşlem Sorumluluğunun yanı sıra Şirketin Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldı. 1 Şubat 2017 tarihi itibari ile Fibaemeklilik Genel Müdürü görevine getirildi. 2023 Ocak itibarıyla HDI Fiba Emeklilik Genel Müdürü olarak görevini sürdürüyor. Fibasigorta’nın kuruluşu ile birlikte 2023 yılının mayıs ayından itibaren Fibaemeklilik ve Fibasigorta’nın Genel Müdürlüğü görevini eş zamanlı yürüten Öztürkoğlu, aynı zamanda Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) Yönetim Komitesinde’de görevli.

Dünya klasiklerini ve Daren Acemoğlu’nun kitaplarını okuyor

Erol Öztürkoğlu ile röportajımızın sonunda Erol Bey’in hobi, ilgi alanlarını da konuştuk. Dergimizi yakından takip edenlerin de hatırlayacağı gibi Öztürkoğlu, Fibaemekllilik Genel Müdürü olarak Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin Temmuz 2018 sayının kapak konuğu olmuştu. O röportajda da kendisinin iyi bir kitap okuyucusu, özellikle de sıkı bir Dan Brown ve Ahmet Ümit takipçisi olduğunu öğrenmiştik. Son yaptığımız röportajda da Öztürkoğlu, Dan Brown ve Ahmet Ümit’e ilgisinin devam etmekle birlikte son zamanlarda dünya edebiyatına ilgi duyduğunu ve düzenli olarak Hasan Ali Yücel Klasiklerini okuduğunu, bunların yanında gelişme ile ilgili kitapları, teknoloji dergilerini ve Daren Acemoğlu’nun kitaplarını da severek okuduğunu dile getiriyor.

İki şirketin yönetiminin bana verilmesi ailecek hepimizi sevindirdi

Fibasigorta ve HDI Fibaemekllilik Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, pek çok sigortacı gibi iyi bir aile babası. İşten arta kalan zamanlarını ailesine ayırmayı tercih ediyor. Öztürkoğlu’nın 22 yaşındaki kızı, Öykü Öztürkoğlu yurtdışında tıp fakültesinde, 18 yaşındaki oğlu Demir Öztürkoğlu ise Üsküdar Amerikan Lisesi’nde okuyor. Eşi, Çiğdem Öztürkoğlu ve çocukları ile birlikte her yıl farklı ülkelere de seyahat ettiklerini dile getiren Öztürkoğlu, “Aileniz, iş yükünüzün artmasından şikayetçi değil mi? Onlara yeterli zaman ayırabiliyor musunuz?” sorumu da “Bir taraftan iş yükü arttı ancak, sermayedar tarafından iki şirketin yönetimin bana verilmesi ailecek hepimizi çok sevindirdi. İş yükünün artmasının yarattığı yoğunluğu böylesine takdir görüyor olmanın yarattığı mutluluk fazlası ile telafi ediyor” şeklinde yanıtlıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER