Aksigorta’nın AKUT ile birlikte başlattığı “Hayata Devam Türkiye” projesinin beşinci etabı dün Sakıp Sabancı Müzesi’nde başladı. Müze ziyaretçilerine, G Force deprem simülatöründe 1999’da yaşanan 7.4 büyüklüğündeki Marmara Depremi yaşatılarak, eşyaları sabitlemek gibi alınabilecek basit önlemlerin önemine dikkat çekildi.
Aksigorta’nın Arama Kurtarma Derneği (AKUT) ile birlikte toplumu, başta deprem olmak üzere sel ve yangın gibi doğal afetler konusunda bilgilendirmek üzere 2010 yılında başlattığı ve beş yıllık kurumsal sosyal sorumluluk projesi olarak tasarladığı “Hayata Devam Türkiye” projesinin beşinci ve son etabı dün Sakıp Sabancı Müzesi’nde başladı. Binlerce vatandaşımızı yitirdiğimiz 1999 Marmara ve ardından yaşanan depremlerde, afetler konusunda bilgi yetersizliğinin, kayıpları daha da artırdığı gerçeğinden yola çıkılarak tasarlanan ve uygulanan“Hayata Devam Türkiye” projesi ile G Force deprem simülatöründe 1999 yılında yaşanan 7.4 büyüklüğündeki Marmara Depremi yaşatılıyor. “Güvenli Oda” ve “Güvenli Olmayan Oda” olarak iki farklı bölümün bulunduğu deprem tırında eşyaları sabitlemek gibi alınabilecek basit önlemlerin önemine dikkat çekiliyor.
“Hala kat etmemiz gereken çok yol var”
Türkiye’nin yüzde 96’sının afet riski altında olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta’nın geçtiğimiz yıl araştırma şirketi Nielsen’e yaptırdığı Türkiye’nin afet bilinci konusunda gerçekleştirilmiş en geniş kapsamlı araştırmasında, Türkiye’de her 100 kişiden sadece 5’inin kendini afet riski altında gördüğünü, afet durumunda can ve mal kaybına uğrayacağını düşündüğünü ve bunun için hazırlıklı olduğunun tespit edildiğini hatırlattı. Geçtiğimiz Cumartesi günü Gökçeada açıklarında 6.5 şiddetinde yaşanan depremde can kaybı yaşanmamasından büyük mutluluk duyduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, depremin etkisi ile değil, yaşanan panik nedeniyle 1’i ağır 266 vatandaşımızın yaralanmasının ise depreme ne kadar hazırlıksız olduğumuzun en önemli göstergesi olduğunu söyledi.
“Afetleri engelleyemeyiz ama yaraları sarabiliriz”
Gülen, afet bilinci konusunda kat edilmesi gereken daha çok yol olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Halkımızın büyük bölümü doğal afetlere karşı hangi önlemleri alacağını ve felaketler sırasında ne yapacağını hala bilmiyor. ‘Hayata Devam Türkiye’ projemiz ile AKUT’la beraber dört yılda yaklaşık 4 milyon kişiye, eş zamanlı olarak gerçekleştirdiğimiz sosyal medya çalışmalarımızla da 1.4 milyon kişiye doğal afetler ve sigorta bilinci aşılamaya, vatandaşlarımızı afetlere karşı daha donanımlı hale getirmeye çalıştık. Afetleri engelleyemeyiz ama yaraları sarabileceğimize inanıyoruz.”
“Vatandaşlarımızın böyle özel bir çalışmaya ihtiyaçlarının olduğunu gördük”
AKUT Başkanı Nasuh Mahruki de AKUT’un varlık sebebinin, acil durumlarda ve afetlerde can kurtarmak olduğu kadar bu konularla ilgili toplumu bilinçlendirmek de olduğunu belirtti. Mahruki, şöyle devam etti: “Afetler ve acil durumlarla ilgili konularda yanlış bilinenleri düzeltmek, doğru bilinenleri pekiştirmek ve unutulanları yeniden hatırlatmak amacıyla, eğitim ve toplum bilinçlendirme çalışmalarımızda da arama kurtarmada gösterdiğimiz disiplin, titizlik ve gayretle çalışıyoruz. Aksigorta ile birlikte beşinci yılını sürdürdüğümüz bu proje, AKUT’un iki kez, Afet Eğitimi Tırlarımızla 81 ilimizin tamamını ziyaret ettiğimiz projelerin ardından, bu kez ilçeler bazında ve çok daha kapsamlı ve çok daha fazla yurttaşımıza birebir ulaştığımız ve bilgi birikimimizi paylaştığımız en güçlü projemiz oldu. Doğal afetler konusunda halkımızı bilinçlendirmek adına 2010 yılında AKUT ve Aksigorta olarak bilgimizi ve gücümüzü birleştirerek ‘Hayata Devam Türkiye’ dedik. Bu bilinçlendirme turumuz sırasında vatandaşlarımızın böyle özel bir çalışmaya ne kadar ihtiyaçlarının olduğunu gördük. Aksigorta’ya afet eğitimi konusunda yaptığı öncülük için teşekkür ediyorum.”
“Hayata Devam Türkiye” projesi kapsamında 60 bin kilometre yol kat edildi
Bugün itibarıyla sona eren “Hayata Devam Türkiye” projesinin ilk dört yılında 52 il, 174 ilçede toplamda 4 milyon kişi “Hayata Devam” dedi. 700 bine yakın öğrenciye ulaşılan kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında 60 bin kilometre yol kat edildi, eş zamanlı olarak sosyal medyada gerçekleştirilen çalışmalarla da 1.4 milyon kişi bilgilendirildi. “Hayata Devam Türkiye” projesi, geçtiğimiz dört yıl içinde üç kez ödülle taçlandırıldı. 2013 yılında 2 bin 400 başvurunun yapıldığı SABRE ödüllerinde Türkiye’den Altın SABRE 2013 ödülünü alan “Hayata Devam Türkiye” Projesi, aynı yıl Stevie 2013 Uluslararası İş Ödülleri’nde bronz ödüle layık görüldü. “Hayata Devam Türkiye” projesi, 2012 yılında da Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından verilen ve Türkiye’nin en prestijli ödülleri arasında yer alan Altın Pusula Ödülleri’nde Kurumsal Sorumluluk-Eğitim kategorisinde en iyi proje ödülünü almıştı.