Asistans Şirketleri Derneği Başkanı Cenk Keskinel, müşterilerinin görünmeyen eli, kolu olduklarını vurgulayarak yaşam kalitesini artıran asistans hizmetlerini geliştirme hedefiyle ilerlediklerini söyledi.
Sigorta ürünlerinin vazgeçilmez tamamlayıcısı olan asistans hizmetlerinde gelişmeler hız kesmeden sürüyor. Bu hizmetlerde yaşanan gelişmeler ise asistans sektörünün kurumsallaşma ihtiyacını doğuruyor. Sektörün bu ihtiyacını ise tam iki yıl önce, 22 Nisan 2014 tarihinde kurulan Asistans Şirketleri Derneği gideriyor. Asistans sektöründe bir ilk olan Dernek, sektörel gelişime ve sorunlara yönelik çözümler üretilmesini, bilgi ve tecrübelerin paylaşılmasını hedefliyor. Asistans Şirketleri Derneği Başkanı Cenk Keskinel, haksız rekabeti önlemenin de hedefleri arasında yer aldığını belirterek, “Asistans hizmetlerinin gelişimini sağlayacak çalışmaların yanı sıra yetkili makamlar, diğer profesyonel dernekler ve daha geniş kapsamda tüm ulusal/uluslararası oluşumlar ile profesyonel ve güvenilir bir diyalog oluşturmaya çalışıyoruz. Mesleğin/sektörün genel çıkarlarını araştırıyor, belirliyor hatta savunuyoruz. Profesyonel ve güvenilir servis sağlanmasını desteklemek, mesleğin temsilciliğini yapmak ve tanıtımını sağlamak, profesyonel sektörü, sosyal boyutları ile birlikte destekleyip; mesleğin teknik ve yasal konuları üzerinde çalışmak diğer amaçlarımız arasında yer alıyor” şeklinde konuştu.
Müşterimizin görünmeyen eli, gözüyüz
Asistans şirketlerinin hayatı kolaylaştıran, yaşam kalitesini artıran hizmetler ve organizasyonlarla nihai müşteriye destek veren, zorluklar karşısında en donanımlı hizmetler ile sorunları en kısa sürede çözen yapılar olduğunu belirten Keskinel, “Bu profesyonel bakışı kendi sektörümüz içinde kullanma kararındayız” dedi. Keskinel, Asistans Şirketleri Derneği çatısı altında üretilecek çözümlerin, büyüme ve gelişme aşamasındaki sektörde herkese fayda sağlayacağını ifade etti. Keskinel, dernek bünyesinde, aktif olarak çalışan 10 asistans şirketinin temsil edildiğini belirterek, “Bizler her zaman müşterilerimizin görünmeyen gözü, kulağı, eliyiz” ifadelerini kullandı.
Hayat kurtaran hizmetler bütünü
Asistans hizmetlerinin, sigorta sektöründe teminatların hasar olarak ödendikten sonra müşteri memnuniyeti yaratacak şekilde hizmete dönüştüğü noktada yer aldığını söyleyen Keskinel, “Sigortalıda, satın aldığı hizmetin değer farkındalığını yaratıyoruz” dedi. Destek ve yardıma ihtiyaç olan her ortamda asistans hizmetlerinin hayat kurtaran ve acıları dindiren bir hizmetler bütünü olduğunu ifade eden Keskinel, sözlerine şöyle devam etti: “Valiziniz mi kayboldu, taşınıyor musunuz, dolaplar mı takılacak, restorasyon mu yapılacak, aracınız arıza mı yaptı, aşırı kanama nedeniyle acil olarak hastaneye gidilmesi mi gerekiyor, Sevgililer Günü’nde sizin adınıza çiçek mi gönderilmeli, gece yarısı su tesisatı mı bozuldu, tehlikeli bir hastalık nedeniyle ikinci görüşe mi ihtiyaç var, anahtarınızı kapı da unutup dışarıda mı kaldınız? Asistans hizmetleri, günlük yaşantıda bazen gülümseyerek bazen üzüntü ve sinirle anlattığımız her türlü beklenmedik olayda veya hızlı çözüm gereken, bilgi almamız gereken konularda tüketicinin yanında yer alıyor. Yani bizler, sigorta şirketiyiz, bankayız, otomotiv şirketiyiz…”
Çalışma komiteleri ile hedefimize yürüyeceğiz
Asistans Şirketler Derneği’nin hedeflerine ulaşmasına yönelik çalışmaların koordine edilmesi adına çalışma komiteleri oluşturduklarını ifade eden Keskinel, “Bu komiteler sayesinde sektöre yönelik durum tespitleri yapılabilecek, ele alınması gereken hususlar mercek altına alınarak tartışılabilecek ve çözüm önerileri geliştirilecek” dedi. Keskinel, kısa bir süre önce Derneğin resmi web sayfasını tamamladıklarını ve www.asistansdernegi.org.tr adresini kullanıma açtıklarını, böylelikle etkinliklerini duyurabildiklerini ve sektörel bilgi paylaşımını sağladıklarını ifade etti. Yıl içerisinde hizmet verilen sektörlerin temsilcilerini ziyaret edeceklerini belirten Keskinel, “Sektörün gelişimi, hizmet kalite düzeyinin her zaman korunabilmesi ve her geçen gün daha mükemmele ulaşabilme adına bilgi ve tecrübelerimizi ilgililerle paylaşıyoruz. Bu sayede Hazine’nin ihtiyaç duyacağı veya isteyeceği sektörel öneriler veya çözümler için de çalışacağız. Ayrıca yapılan düzenlemelerin doğru şekilde hayata geçirilmesi adına da çalışmalar yapmaya hazırız. Bu amaçları gerçekleştirmek için mesleki, ekonomik ve sosyal konularda konferanslar, paneller ve sosyal etkinlikler organize edilmesi gündemimizde yer alıyor” şeklinde konuştu.
Asistans sektörünün sorunları neler?
Cenk Keskinel, her sektörde olduğu gibi asistans sektöründe de üzerinde çalışılması ve geliştirmeler yapılması gereken konular olduğunu belirtti. Keskinel, sektörün sorunlarını sıralarken çözüm önerileri de sundu.
Kısa süreli kazanç planları ile hareket eden, profesyonel olmayan şirketlerin varlığından bahseden Keskinel, bunun kalitesiz hizmet anlamına geldiğini ve sektöre zarar verebildiğini belirtti. Keskinel, “Asistans Şirketleri Derneği olarak mevzuata uygun yapılanmasını tamamlamış olan asistans şirketlerini üye olarak kabul ediyoruz. Bu, kalite ve yapısal uygunluk için çalışmayı motive edici etkiye sahip. Dolayısıyla aslında Derneğimizin üyesi olmak ayrı bir prestij anlamına geliyor” dedi.
Sektörde, var olan mevzuatla ilgili eksiklikler ve farklılaşmaların olmasını gündeme getiren Keskinel, Dernek olarak Hazine ile temas halinde olduklarını ve öneriler sunduklarını söyledi.
“Asistans şirketlerinde en büyük payı kasko portföyleri ile sigorta şirketleri aldığı için kasko sigorta hacmindeki daralmalar asistans sektöründe de küçülmeye yol açabiliyor” diyen Keskinel, asistans şirketlerinin farklı sektörler için çözüm üretecek hizmet çeşitliliğine sahip yapılar olduğunu, dolayısıyla büyümek için ellerinde alternatif alanların bulunduğunu belirtti. Keskinel, farklı sektörlerin hedef kitlelerine yönelik varolan asistans hizmet ve uygulamalarına www.asistansdernegi.org.tr adresinde yer verdiklerini ifade etti.
Sigortalı acil destek hattını telefonuna kaydetmeli!
Tüketicilerin asistans hizmetlerine bakışını yorumlayan Cenk Keskinel, asistans hizmetleri ve kapsamlarının gün geçtikçe daha çok kullanılacağını ve farkındalığın gelişeceğine inandıklarını söyledi. Keskinel, “Yaklaşık 15-20 yıl önce sigorta poliçesi alan kişiler çekici temininde kendi imkanları ile çözüm üretmeye odaklanmışken artık bir telefon uzağında kendilerine yardım edecek bir temsilcinin olduğunu biliyorlar” dedi. Bu gelişmenin sevindirici olduğunu dile getiren Keskinel, diğer taraftan hala hizmetlerin varlığı ve kapsamı konusunda farkındalık yetersizlikleri olduğuna dikkat çekti.
Asistans hizmetlerinin insanlara beklenmeyen zor durumlarda çözüm ürettiğinin altını çizen Keksinel, sözlerine şöyle devam etti: “Bu hizmetin kaynağı sigorta poliçesi ise acil destek hattı, cep telefonunda kayıtlı olmalı. Bu her aşamada müşteriye hatırlatılmalı.” Sigorta şirketlerinin bu konuda gün geçtikçe daha etkin olmaya başladığını söyleyen Keskinel, “Şirketler yangın, kaza gibi negatif duygu yaratan risklere teminat verdikleri poliçeleri insanlara dokunabilecekleri destek ve yardım hizmet organizasyonları ile tatlandırıyor” şeklinde konuştu. Keskinel, “Asistans şirketleri olarak bizler vitrinde değiliz, bu nedenle kurumsal bazda kendi müşterilerimizi bilgilendirmeyi görev biliyoruz. Çünkü bizim anlattıklarımız müşterilerimiz aracılığı ile nihai tüketicilere yansıyor” dedi.