22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

‘Havuz’dan çıkıp denizde yüzmek sigortacıların elinde

Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu Genel Müdürü Hilmi Karamercan, “Havuz sisteminde ilk başlarda sigorta sektörünün isteksizliğine rağmen önemli bir başarı sağlandı. Bundan sonra sigorta şirketlerine düşen en önemli görev girdikleri havuzdan çıkıp denizde yüzmek olmalıdır” dedi.

HAYATIMIZ SİGORTALI

40-41HILMI KARAMERCAN.QXD_Layout 1

Zorunlu Trafik Sigortası’nda 9 ay önce uygulamaya giren Riskli Sigortalılar Havuzu (RSH), her ne kadar önceleri sigorta şirketleri tarafından olumlu karşılanmasa da kısa sürede önemli bir başarı sağladı. Görev alanı içinde RSH kapsamındaki poliçelere ilişkin hesapların yönetimi de yer alan Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu’nun (TMTB) da bu başarıda payı büyük.

 

TMTB Genel Müdürü Hilmi Karamercan, ‘havuz’ sistemini sigorta sektörünün başlardaki isteksizliğine rağmen kamu otoritesinin ‘Zorunlu Trafik Sigorta’ poliçesi düzenlemede getirdiği bir çözüm olarak tanımlarken, “Şu anda sigorta şirketlerine düşen en önemli görev girdikleri havuzdan çıkıp denizde yüzmek olmalıdır. Denizde yüzmenin, yani serbest tarifeye geçmenin imkânı da kendi ellerindedir. Şayet Sigorta Bilgi Merkezi’ ne gönderdikleri verilere öncesinden daha fazla özen gösterirler ve o verileri paylaşmanın rekabet güçlerini azaltmak yerine bilakis bu güçlerini artıracak kamu düzenlemelerine kaynak teşkil edeceğini göz önünde bulundururlarsa konu kendiliğinden çözüme kavuşacaktır” diye konuştu.

‘Havuz genişletilsin’ diyenler var

40-41HILMI KARAMERCAN.QXD_Layout 1

Havuz uygulamasının kısa sürede büyük başarı kazandığını belirten Karamercan, bunda da en büyük payın Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’ne ait olduğunu söyledi. Karamercan, şöyle devam etti: “Havuzun kuruluş aşamasında yaşanan belirsizlik ve hatta konuya yaklaşım konusundaki isteksizlik ve kuşkulu bakış, dokuz aylık havuz uygulaması ile ortadan kalktı. O kadar ki, havuz kapsamının genişletilmesi önerileri bile gelmeye başlandı. RSH uygulamasının kısa sürede böyle başarılı olmasında en büyük pay Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nündür. Sigortacılık Genel Müdürlüğü ‘Havuz’un kuruluş aşamasında büromuza teveccüh gösterip güvenerek görevlendirmede bulundu. Uygulamaya geçişten itibaren de büromuzun aldığı kararları kamu olarak destekledi. Diğer önemli katkı ise Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM), Büromuza sağladığı bilgi ve veri akışının en üst düzeyde olmasıdır.”

Başka ülkelere model olduk

Karamercan, RSH kapsamında çok ciddi ve önemli bir iş yapıldığını belirterek, “Bu konuda Türk sigortacıları çok güzel bir örnek sergiliyorlar. Ülkemizdeki havuz sistemi birçok ülkeye model oldu. Ukrayna, Moldova, Makedonya bu sistemleri kendi ülkelerinde kullanmaya başladılar” yorumunu yaptı. Karamercan’ın verdiği bilgilere göre RSH’nin kurulduğu tarihten 2017 yılının sonuna kadar geçen dokuz aylık dönemde 1,1 milyon trafik poliçesi ile üretilen primin 1,34 milyar liralık kısmı Havuz’a devredildi. Karamercan, “Aynı dönemde 133 milyon TL hasar tazminatı ödenmiş, 2017 yıl sonu itibariyle RSH kapsamındaki poliçeler için 101,3 Milyon muallak hasar karşılığı ayrılmıştır” dedi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER