2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

‘Havuz kalıcı, serbest tarifeye geçmek birkaç yılı alabilir’

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Yüksek Okulu’nun konuğu idi. Çakırsoy, “Türk sigortacılık ve özel emeklilik sektörünün genel görünümü” konu başlıklı toplantısında öğrencilere sektör ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu.

SİGORTAMEDYA

İlk kez Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü üniversite öğrencileri ile bir araya geldi diyebiliriz. Sigorta sektörüne kalifiye eleman yetiştirilmesinde dört yıllık Üniversitelere ve Bankacılık ve Sigortacılık Yüksek Okullarına büyük sorumluklar düşüyor. Bu önemi gözetmiş olmalı ki Sayın Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy bir üniversitede seminer verdi. Sektörün geçmişi ve geleceği ile ilgili gençlere bilgiler veren Genel Müdür Çakırsoy, sunumu sonrasında öğrencilerden gelen sorulara da esprili bir o kadar da samimi cevaplar verdi.

“Tavan fiyatın sebebi ‘siyasidir, tekniktir, ticaridir’ yorumu yapamam”

cakirsoy 1

Sunumunun başında sektör ile ilgili genel verileri öğrencilerle paylaşan Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy, konuyu ister istemez trafik sigortalarındaki son gelişmelere getirdi. Trafik sigortalarında son gelişmeleri değerlendiren Çakırsoy “Kamu hiç olmadığı şekilde geçtiğimiz temmuz ayı içerisinde Sigorta sektörüne müdahale etmek zorunda kaldı. Bunun nedenleri konusunda çok şey söylenebilir. Fakat Devlet tüketiciyi korumak adına zorunlu olan bu sigorta branşında müdahale etmek zorunda kaldı. Buna konu ‘siyasidir, tekniktir veya ticaridir’ diyerek yorumlamak istemem. Bir tarife hazırladık, bunun için SBM ve az da olsa TUİK verilerini kullandık. İyi sürücü kötü sürücü kavramının ortadan kalktığı eleştirilerine katılmıyorum. Fakat biz araç sahibini takip ediyoruz, sürücüyü takip etmiyoruz. Sürücüye poliçe kesilebilmesi için aynı zamanda kültürel değişimlere de ihtiyaç var. Bunun sıkıntıları da var. Biz Hazine Müsteşarlığı olarak önce 12 Nisan’da tavan fiyat uygulamasına geçtik. Fakat sistemde sıkıntılar olduğunu gördük, şirketler poliçe kesmek istemedi, acenteler ve tüketiciler zorluklar yaşadı. Bu gerekçeler bizim Havuz Sistemini oluşturmamız sonucuna götürdü. Havuz nedeniyle şirketlerin mali bünyelerinde oluşabilecek olumsuz neticeler için önlemler aldık”

“Havuza reasürans koruması bakıyoruz”

cakirsoy 3

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy sözlerini şöyle sürdürdü “Havuz konusunda çalışmalarımız devam ediyor. ‘Bir reasürans koruması bulabilir miyiz.?’, ‘Havuz daha iyi yönetilebilir mi? ‘diye bakıyoruz. Her türlü görüşe açığız. Herkes daha iyisi nasıl olabilir konusunda görüşlerini bizlerle paylaşabilir.” Dedi. Trafik Havuzunun kalıcı olduğunun altını çizen Genel Müdür Çakırsoy serbest fiyat uygulamasına geçişin ise birkaç yılı bulabileceğini düşünüyor.

Öğrencilere Hazine’de staj desteği

Son bölümde ise öğrencilerin sorularını cevaplayan Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy, öğrencilerin Hazine’de staj yapması veya kariyer yapması konusundaki sorularına, “Biz bu konuda şartları biraz genişletebiliriz ama siz kamu da çalışmak istemeyeceğinize öncelikle karar vermelisiniz” diye cevapladı.

“Yeni ürün tamam ama TALEP de yaratılmalı”

cakirsoy 2

Alacak Sigortası, Kefalet Sigortası, Katılım Sigortacılığı konusunda Hazine Müsteşarlığı’nın çalışmaları olduğuna vurgu yapan Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy, “biz reel sektöre dokunan ve sigorta pastasını genişletecek her alanda çalışma yapıyoruz. Fakat aynı zamanda talep de yaratılmalı bu konuda biz kamu otoritesinin yapacağı şeyler sınırlı” diyor.

Şerif Çakırsoy, Bireysel Emeklilik Sistemi’ne otomatik katılım konusunda  hükümetin ciddi bir beklenti içinde olduğunu vurgulayarak  “Genelde kamuoyuna paylaşımda bulunulurken ‘Sistemden şu kadar çıkan oldu’ diye hep olumsuzundan bakıldı ama bu yaklaşık 10 aylık bir sistem. Bu süreçte katılımcı sayısına baktığımızda neredeyse toplam BES katılımcısının yüzde 50’sidir. Otomatik katılımda biriken fon da neredeyse BES’in 70’te biri. Eğer çalışanları tutundurabilip tasarruf aracı olarak kendilerine sunabilirsek ciddi bir fon büyüklüğüne ulaşılabilir” dedi.

Çakırsoy, katılım sigortacılığını değerlendirirken de  dini hassasiyetleri nedeniyle sisteme girmekten kaçınan kişilerin sisteme girmesini ve belirlenen esaslar çerçevesinde bu ürünün piyasada daha fazla yer almasını umduklarını  belirterek, 100 liralık bir primin 110 lira 120 lira olarak artması ve devamında da  katılım emeklilik sisteminin hızlı bir şekilde büyüyerek  faizsiz finans sistemi içinde yerini almasını beklediklerini belirtti.

‘OKS’de bardağın boş tarafına bakmamalıyız’

Hekim Sorumluluk Sigortası konusunda da Havuz Sistemi’nin doğru işlediğine dikkat çeken Genel Müdür Çakırsoy, “Biliyorsunuz bunun iki tarafı var. Bizim tarafta bir sıkıntı görünmüyor. Sağlık Bakanlığı’ndan da konu ile ilgili görüş istedik, rapor geldiğinde doğru bir değerlendirme yapılabileceğiz” dedi. Siber Sigortalar ile ilgili gelen bir soruya ise “bu konuda da çalışmalar yapıyoruz, akademisyenlerden bu konularda destek alabiliriz” dedi. Öğrencilerden yoğun Aktuerlik mesleği ile ilgili soruları cevaplayan Çakırsoy, BES’de 18 yaş altının sisteme girmesi konusu ile ilgili olarak da “16 yaşında sisteme giren bir gencin 40 yıl sistemde kalmasının pek mümkün olmadığını görüyoruz. Bu doğrultuda çalışıyoruz. OKS’de ise herkes bardağın boş tarafına bakıyor. Aslında BES’de uzun sürede sağlanan katılımcı sayısını yarısını 10 ayda sisteme kattık. Bu bir başarıdır. Asıl yapmamız gereken ikinci emeklilik geliri. Buna odaklanmalıyız. 2016 yılı sonu itibari ile BES’den 58 bin kişi emekli oldu ama ikinci emeklilik yani gelir sigortası ile sistemde kalanların sayısı 110 civarında. İşin bu tarafına da odaklanmalıyız” dedi.

2 YORUMLAR

  1. Sayın müsteşar a tuik verilerini kontrol etmesini söylememiz lazım Bu tarifeye geçiş sonrası kaç acente kaç personelinin işine son verdi acentelerin gelirleri ne yönde etkilendi ki vergi durumlarından bunu çok iyi anlayabilir ve devlet bunu herkesin bildiği üzere siyasi bir karar olarak aldı ve bir dahaki genel seçimlere kadar bu böyle gidecek ama acenteler nereye kadar gidecek gorecez. Uzun lafın kısası orada oturan öğrencilere söylemek lazım geleceği bir kişinin dudakları arasında olan bir meslek için yıllarca okumasınlar emeklerine yazık.

  2. Havuz haricindeki primler hususi oto ve kamyonet sigortasında fiyatlar yükseldi özellikle 6. Ve 7. Kademe fiyatları ciddi oranda yükseldi ve her ay %1.5 yükselmeye devam ediyor. Bunu dile getiren olmayacak galiba. Ayrıca acente komisyonları yerde sürünüyor ve bunu zaten dillendiren bile yok. Yazık indirim veya havuz adı altında hem halkı hemde acenteleri sömürüyor bu sistem.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER