RPM Hasar Onarım Hizmetleri Genel Müdürü İlyas Akbaba, yeni bir firma olduklarını ve ihtiyaç duyulan hasar onarım hizmetini ilk elden vereceklerini söyledi.
Sigorta sektörünün en önemli kriteri, hasar sürecidir. Hasar sürecinde artık sıkça duyulan restorasyon hizmeti veren kuruluşlara bir yenisi eklendi: RPM Hasar Onarım Hizmetleri. RPM Hasar Onarım Hizmetleri Genel Müdürü İlyas Akbaba, en iyi bildikleri iş olarak tanımladığı hasar onarımının, pahalı bir yöntem olduğu algısını yok edeceklerini söyledi. Hasar onarım sektöründe yeni kurulmuş bir firma olmalarına rağmen ekip olarak iş bitiriciliği ve kabiliyetleri bilinen bir topluluk olduklarını ifade eden Akbaba, “Sunmayı taahhüt ettiğimiz hizmetin farkını, “İhtiyaç duyulan hizmeti, aracı kurum ve kuruluşları kaldırarak ilk elden almak” olarak tanımlamak isteriz” dedi.
Tecrübemizi sektör ile paylaşacağız
RPM’nin ekibinde alanında Türkiye ortalaması üzerinde bilgi ve tecrübe sahibi olan mekanik bakım, elektronik, otomasyon yazılım ve enerji üretim makineleri bakım uzmanları bulunduğunu söyleyen Akbaba, “Çeyrek asırlık tecrübemizi sigorta sektörü ile paylaşmak amacıyla ile bir araya gelmiş bir ekibiz” şeklinde konuştu. Öncelikli hedeflerinin sigorta sektörüne endüstriyel hasarlarda anahtar teslim projeler üretmek olduğunu belirten Akbaba, makine kırılması hasarlarında arızalı makinelerin hızla çalıştırılarak hasarın giderilmesini sağlamak noktasında sigorta eksperleri ve şirketlerine çözüm ortağı olacaklarını ifade etti. Uzmanlık alanları hakkında da bilgi veren Akbaba, “Ağır, orta ölçek ve hafif sanayide kullanılan üretim ve yardımcı makine ekipmanlar, farklı sektörlerde kullanılsa da birbirleri ile çok fazla benzerlik gösterir. RPM olarak sanayide kullanılan tüm makine – ekipmanın hareketli aksamları ve elektronik kontrol ünitelerinde yaşanabilecek sorunların çözümünde uzmanlığımızı birçok işte kanıtladık. Bunun yanı sıra onarım hizmeti verdiğimiz işletmelerde ihtiyaç duyulabilecek inşaat ve dekorasyon işlerini çözecek bilgi ve deneyime sahip bir ekibiz” dedi.
Mevcut firmalar sadece pazarlamaya önem veriyor
Hasar onarım hizmeti veren öncü firmaların genellikle farklı ülkelerde uygulanan yöntemleri ülkemize getirerek hizmet vermeye çalıştıklarını dile getiren Akbaba, “Bu yöntemlerin ülkemizde pazarlama anlamında kesin başarı gösterdiği, öncü firmaların hızla büyümesinden anlaşılıyor. Ancak ülkemizde sektörün kurulmaya başlandığı ilk zamanlardan beri içinde olmamız nedeniyle pazarlama alanında gösterilen başarının doğru ve iyi iş anlamında gösterilemediğini gördük” şeklinde konuştu. Hasar onarım firmalarının işin sadece pazarlama kısmında başarı gösterdiğini söyleyen Akbaba, “Firmalar onarım çalışmalarını taşeron firmalar vasıtası ile yürüttüğü için, bilmedikleri işi pazarlıyor olmanın getirdiği zarar etme korkusuyla yanlış hesaplamalar yapıyorlar. Böylelikle sigorta sektörüne para kaybettirirken, hasar onarım sektörünün de önüne engeller oluşturuyorlar” ifadelerini kullandı.
“İyi iş, yeni iş getirir”
Sigorta sektöründen önce, hizmet verdiğimiz mağdur sigortalıyı müşteri olarak görüyoruz” diyen İlyas Akbaba, hasar onarım hizmeti verirken hasarlı tesis veya ekipmanı sigortası yokmuş gibi incelediklerini ve minimum maliyet ile en kısa sürede, en iyi şekilde eski haline getirilmesi üzerinde yoğunlaştıklarını söyledi. RPM olarak müşteri memnuniyeti yaratmak için tüm kurum ve kişilerin menfaatlerini gözettiklerini söyleyen Akbaba, “Kalite politikamızın temelini oluşturan ‘iyi iş, yeni iş getirir’ felsefesine uygun hareket ediyor; doğru işi, doğru zaman ve maliyetle yaparak hasar onarım projelerinde taraf olan tüm kurumların menfaatini gözetiyoruz” ifadelerini kullandı.