RS Servis, 10’uncu yılını kutladığı 2019 yılında 350 bin’in üzerinde mobil parça onarımı ile sigorta sektörüne 249 bin 714 TL tasarruf sağladı.
RS Servis, 10’uncu yılını kutladığı 2019 yılında önemli başarılara imza attı. Geçtiğimiz yıl toplam 244 bin 685 hasar dosyasına onarım hizmeti veren RS Servis; 350 bin’in üzerinde mobil parça onarımı ile sigorta sektörüne 249 bin 714 TL tasarruf sağlamış oldu.
TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı; son 5 yılda RS Servis’in, 1 milyon 282 bin 824 adet otomobilin onarımıyla; ülke ekonomisine büyük bir katkı sağladığını dile getirdi. 2019 yılını yüzde 12 büyüme ile kapatan RS Servis’in, 2020 yılında mekanik onarımlarla birlikte yüzde 20 büyüme oranıyla birlikte yaklaşık 300 bin araca hizmet vermeyi hedeflediğini belirten Ünaldı; 2018 yılı itibariyle dalgalanan döviz kurları, yavaşlayan sıfır kilometre araç satışları ve değişen sektör dinamikleri sebebiyle kısa ve orta vadede özel servislerin daralmayla karşı karşıya kalabileceğinin altını çizdi.
RS Servis, 2019 yılında 57 servis noktasında, toplam 244 bin 685 adet araç onarımı gerçekleştirerek liderliğini korudu. 350 bin adet mobil parça onarımıyla 249 Milyon TL’lik tasarruf sağlayan RS Servis; 2019 yılını yüzde 12 büyüme ile kapadı. Hasar onarımı, mobil parça onarımı, mini onarım ve oto bakım (car-care) hizmetlerine 2019 sonunda mekanik onarımı da ekleyen RS Servis’in; önümüzdeki 10 yıl içerisinde global bir marka olma hedefine odaklandığını dile getiren TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı ve RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı; “2019 yılında araç satışlarında yüzde 30 oranında daralma yaşanmasına karşılık RS Servis olarak yılı yüzde 12 büyüme ile kapattık. Mobil parça onarımında yüzde 72 pazar payıyla liderliğini koruyan RS Servis markamızla; 2020 yılında yenilikçi ve sürdürülebilir projelerle ekonomimize katkı sağlamaya; Türkiyemize yeni yatırımlar yapmaya tüm hızla devam edeceğiz. Bayi sayımızı 61 adete çıkarmayı hedeflediğimiz 2020 yılında mekanik onarımla ile birlikte yüzde 20 büyümeyi öngörüyoruz” yorumunda bulundu.
Tamamen yerli ve milli bir marka
Değişim yerine parça hasar onarımı odaklı yaklaşımıyla 2009 yılından bu yana hizmet verdiklerini dile getiren Ünaldı; “Tamamen yerli ve milli bir marka olan RS Servis, özel ve patentli üretim ve onarım teknikleriyle son 5 yılda 1 milyon 282 bin 824 adet parça onarımı gerçekleştirerek sigorta sektörüne, otomotiv sektörüne ve dolayısıyla ülke ekonomisine 1 Milyar TL tasarruf sağladı. Bu süreçte bizlere güvenen paydaşlarımıza, sigorta sektörüne ve halkımıza teşekkür borçluyuz” dedi.
Özel servisler kurumsallaşmazsa sektör küçülür
2018 yılı itibariyle dalgalanan döviz kurları, yavaşlayan sıfır kilometre araç satışları ve değişen sektör dinamikleri sebebiyle geçtiğimiz yıl özel servislerden çok; yetkili servislerin pazar daralmasıyla karşı karşıya kaldığını ifade eden Ünaldı; “Sıfır kilometre araç pazarının küçülme etkilerini geçtiğimiz yıl özel servisler hissetmedi; çünkü minimum 2 yıl garantili olan sıfır kilometre araçlar, 2-3 yılın ardından özel servislerle tanışıyor. Bu sebeple özel servisler yüzde 40’a varan pazar daralmasının etkilerini bu yılın son çeyreğinde hissedecek. 2018 yılının ikinci yarısı itibariyle herkes enflasyonla mücadele kapsamında yüzde 10 indirim yapma hedefindeyken, bazı yedek parça ithalatçıları, yüzde 150’ye varan zamlar yaptı. 100 bin TL’lik bazı araçların bakım maliyeti 10 bin TL’ye kadar çıktı. Dolayısıyla servis girişleri de azaldı” dedi.
Ünaldı, “Yedek parça sektörünün şeffaf bir şekilde web sitelerinde parça fiyatlarını güncel bir şekilde yayınlaması en etkili çözüm. Öte yandan gün geçtikçe araç sahiplerinin hizmet konusunda ihtiyaç ve beklentileri artıyor; geçmişten gelen bazı alışkanlıkların değişmesi gerekiyor. Geniş bir çerçeveden baktığınızda özel servislerin tüm bu zorluklarla başa çıkması için artık belirli standartlara ulaşarak kurumsallaşması ve birlik halinde hareket etmesi gerekiyor” diye konuştu.