Tur Assist Hasar Sistemleri Satış Müdürü Sarp Sayarer, işyeri veya konuta ilişkin hasar ihbarını aldıktan sonra en hızlı şekilde sigortalı ile iletişime geçildiğini ifade ederek, “Deneyimimiz, kendimizi sürekli yenileyen bir şirket olmamız hasar hizmetlerinde iddialı olduğumuzu kanıtlıyor” dedi.
ŞERİFE KAYA | HAYATIMIZ SİGORTALI
Mapfre Asistencia’nın Türkiye şubesi olan Tur Assist, 20 yılı aşkın süredir sigorta ve otomotiv şirketlerine destek hizmetler ve ürünler sağlıyor. Bunun yanı sıra işbirliği halinde olduğu müşterileri için hasar yönetimi konusunda da çözümler sunmak üzere yeniden yapılanan Tur Assist, asistans sektörünün en iyisi olmak için çalışmalarına devam ediyor.
Tur Assist Hasar Sistemleri Satış Müdürü Sarp Sayarer, “Tur Assist, işyeri ve konuta ilişkin hasar ihbarını aldıktan sonra en hızlı şekilde sigortalı ile iletişime geçiyor ve hasar tespitini yapıp, onarıma başlıyor. Hızımız, müşterilerimize karşı ilgi ve alakamız, hizmet birimlerinin sahadaki başarısı müşteri memnuniyet oranlarımızı en üst seviyeye taşıyor. Deneyimimiz ve kendimizi sürekli yenileyen bir şirket olmamız hasar hizmetlerinde iddialı olduğumuzu kanıtlıyor” ifadesinde bulundu.
Sarp Sayarer, Hayatımız Sigortalı’ya verdiği özel röportajda Tur Assist’in çalışmalarını, 2017 yılı hedeflerini anlattı. Tur Assist’in ihtiyaçlar doğrultusunda hasar yönetimine ilişkin ürünlerini ve hizmetlerini geliştirmeye başladığını kaydeden Sayarer, sigorta şirketlerine oto ve oto dışı branşlarda farklı hizmetler sunduklarını da belirtti. Ayrıca hasar ihbar ve dosya sorma faaliyetlerini içeren Hasar Çağrı Hizmetinin sigorta şirketlerine 100 kişilik uzman bir ekiple 7/24 destek verdiğini de ekleyen Sayarer, “İşyeri ve Konut Hasar Tespit ve Onarım” hizmetinde 15 sigorta şirketinin, Oto Cam Hasar Hizmetinde ise 8 sigorta şirketinin müşterilerinin süratle hizmet almalarını sağlıyoruz. Türkiye genelinde sigortalıların ihtiyaçlarını karşılıyoruz” dedi.
Tur Assist’in oto ve oto dışı hasar hizmetleri
Bu hizmetlerden biri olan ‘Oto Cam Hasar Yönetimi’ni 20 yıldır müşterilerine sunduklarını söyleyen Sayarer, sektörde ilk oto cam hasar yönetimi hizmetini veren şirket unvanıyla yıllık 25 bin adet cam değişimi ve dosya yönetimi tecrübeleri olduğunu da ekledi. Sayarer, “Türkiye genelinde 275 anlaşmalı bayi ile şu an 8 sigorta şirketine oto cam hizmetleri konusunda destek veriyoruz. Bu sayede onların ortalama maliyetlerinin azaltılmasına ve operasyonel verimliliklerin artışına katkıda bulunuyoruz” diye konuştu.
Kaza ya da arıza sonrası sigortalı araçları yarı yolda bırakmadıklarını ifade eden Sayarer, ‘Hasar Destek Merkezleri’nde (HDM) hasar dosya süreçlerinin başlatıldığı anda sigortalıya ikame araç sağlandığını, Tur Assist tarafından sigorta şirketlerinin anlaşmalı servislerine yönlendirme sonrası gerçekleşen onarımların kalite kontrollerinin yapıldığını ve sigorta şirketlerine özel olarak hasar dosya inceleme hizmetlerinin de verildiğini belirtti.
Tur Assist’in İstanbul Avrupa yakasında Merter ve Levent’te, Anadolu yakasında Ümraniye ve Kartal’da olmak üzere İstanbul’da dört, Ankara’da iki, Bursa’da bir ve İzmir’de bir HDM olduğunu ekleyen Sayarer, bu merkezlerin haftada altı gün boyunca saat 22.00’ye kadar açık olduğunu belirtti.
Bir diğer uygulamanın ise TRAMER hizmetleri olduğunu kaydeden Sayarer, “TRAMER ekibimiz, çift taraflı kazalarda anlaşmalı tutanakta yer alan tarafların kusur oranlarını belirliyor ve sigorta şirketi adına Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemine girişlerini yapıyor” dedi.
Oto dışında ise 15 sigorta şirketine sağlanan en önemli hizmetin İşyeriKonut Hasar Onarım ve Restorasyon olduğunu söyleyen Sayarer, şöyle konuştu: “Türkiye genelinde 26 il ve bağlı ilçelerinde 60 hizmet birimimizle elektrik ve su tesisatı, cam, dahili su, sel, yangın hasarlarına bağlı olarak cam ve tesisat değişimi, boya, badana, seramik-fayansparke, alçı, duvar, çatı işlerine ilişkin her türlü ölçekte onarım hizmetini sunuyoruz ve aylık ortalama 1.200 adetlik onarım performansına sahibiz.”
Onarımlar altı ay garantili
Tur Assist tarafından verilen hizmetlerin altı ay garantili olduğunu söyleyen Sayarer, Tur Assist olarak sigorta şirketlerinin operasyonel verimliliğini ve karlılığını sağlarken, müşterilerinin de ihtiyaçlarını anında karşıladıklarını ve memnuniyetin sağlanması için gayret ettiklerini ifade etti. İşyeri ve konut hasar ihbarını alır almaz bir saat içerisinde sigortalı ile iletişime geçmeyi taahhüt ettiklerini belirten Sayarer, “Sigorta şirketlerinin hasar dosya kapanma sürelerini ve müşterilerin ihtiyaçlarını gözeterek en hızlı şekilde hizmet veriyoruz.” dedi.
Hizmet birimlerimiz kaliteli hizmet için Tur Assist Akademi’de eğitimlere katılıyor. Her yıl burada satış eğitimleri, davranış eğitimleri, mesleki faaliyetlerine ilişkin eğitimler veriliyor. Hizmet Birimleri Müdürlüğümüz ise saha ekiplerini ve verilen hizmetleri yıl boyunca denetliyor. Teknolojik açıdan da kendimizi devamlı yeniliyoruz. Bu yılın başında gerçekleşen santral değişikliği sayesinde hizmetlerimiz ve süreleri daha kolay ölçülebiliyor” açıklamasını yaptı.
Verilen hizmetlerin ardından müşteri memnuniyet aramalarının da yapıldığını kaydeden Sayarer, memnuniyet ölçümlerinin sigorta şirketlerine raporlandığını kaydetti. Tur Assist’in sağlamış olduğu genel müşteri memnuniyet seviyesinin yüzde 99’ün üzerinde olduğunu belirten Sayarer, “Bu da bize gurur veriyor” dedi.
Hasar süreci ‘Tur Assist Portal’dan takip ediliyor
Konutex hasar yönetim portalı üzerinden sigorta şirketi, eksperler, hizmet birimleri ve operasyon merkezinin iş yeri ve konut hasar süreçlerini takip edebildiğini, açıklayan Sarp Sayarer, portal ile ilgili şu bilgileri verdi: “Hazırladığımız hasar tespit raporunu ve hasarlı fotoğrafları bu portala yüklüyoruz. Operasyon merkezi, hizmet birimi ve eksperin vermiş olduğu bilgi ve belgeleri buradan görerek tüm süreçleri takip edebiliyor. Sigorta şirketi de hasar dosyasının oluşturulmasından sonuçlandırılmasına kadar tüm hasarı bu portaldan takip edebiliyor.
Cam Hasar İhbar portalının ise Tur Assist’in oto cam bayileri ile arasındaki bir iletişim ağı olduğunu belirten Sayarer, “İlgili bayi portalda cam hasar ihbar talebini oluşturur, sigorta şirketinin istediği evrakları hazırlar, cam değişimini sağlar ve müşteriyi yola çıkmaya hazır bir hale getirir. Ardından sistem üzerinden bize evrakları gönderir ve biz de gerekli kontrolleri yaparak sigorta şirketinin sistemine dosyayı yükleriz” diye konuştu.
Kaskosuz sürücülere ‘Joker’ hizmet
Geçtiğimiz yılın sonunda kasko sigortası olmayan araç sahiplerine “Joker” isminde özel bir ürün hazırladıklarını belirten Sarp Sayarer, bu ürünün trafikte kaza ve arıza nedeniyle oluşabilecek ihtiyaçları karşıladığını söyledi.
“Joker ile araç sahipleri asistans ve hasar hizmetleriyle tanışmış olacaklar” diyen Sayarer, şöyle konuştu: “Joker, genişletilmiş yol yardım, oto cam, mini onarım, HDM, lastik hasar onarımı ve kaza anında kiralık araç desteğini içeriyor.
Joker’in direkt satışını yapmıyoruz. Joker ürününü talep eden kasko sigortası olmayan müşteriler, sigorta şirketleriyle temasa geçebilirler. Bu arada acenteleri de unutmadık.
Tüketicilere sigorta şirketleri poliçeleri vasıtasıyla Joker satışı yapan acenteler bir trafik poliçe komisyonu kadar gelir elde edebilecekler.”