Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hoşben “sigortalılarımızın yapacakları tüm tetkikler poliçeleri kapsamındadır ve sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır” dedi.
YouTube üzerinden yayın yapan Sigorta Ekranı Kanalı’nın konuğu olan Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hoşben; canlı yayında Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı.
Tüm Dünya’nın ve Türkiye’nin olağanüstü bir durumdan geçtiğini söyleyen Hasan Hoşben “Yoğun ve sıkıntılı bir dönemden geçiyoruz temennim biran önce bu sürecin bitmesi yönündedir. Bilinmelidir ki Covid-19 tanısı koyulana kadar tüm sigortalılarımız, sigorta kapsamındadır ve tanı konulduktan sonraki tüm tedavi sürecini devletimiz üstlenmektedir. Sigortalılarımızın yapacakları tüm tetkikler poliçeleri kapsamındadır ve sigorta şirketleri tarafından karşılanmaktadır. Sigortalılarımızı korumak için elimizden geleni yapıyor ve portföyümüzdeki tüm sigortalılarımızı bu süreçte bilgilendiriyoruz. SAİK, SEİK ve hazine müsteşarlığı tarafından alınan kararla Statik IP uygulaması kaldırıldı ve işlerimizi evden yürütebiliyoruz. Herhangi bir iş kaybımız yok ama ilerleyen dönemlerde tahsilat konusunda zaman içerisinde sıkıntılar yaşanacağı görülüyor” dedi.
Sağlık sigortası talebi artacaktır
Hoşben, bireylerdeki ateş yükselmesi, Covıd-19 belirtisi dışında birçok hastalığın belirtisi olarak görülebilmekte. Ateş yükselmesi durumuyla karşılaşan bireylerde ise kontrol yaptırma isteği uyanıyor. Özel sağlık sigortası yaptıran kişilerin özel hastanelerde dezenfektanlı alanlarda muaynesi yapılıyor ve bu hastalığın yayılmasını engellemek için birçok önlem alınıyor. Bu durumun sağlık sigortası talebinin artmasına, genişlemesine olumlu etkisi olacaktır. Sigorta şirketleri ve hastaneler sigortalıların kafasındaki soru işaretlerini gidermeleri gerekiyor. İşimiz güven satın almak ve bu nedenle sigorta yaptıran bireyler ödemiş olduğu paranın karşılığını aldığı takdirde aldıkları hizmetten memnun kalacaklardır” dedi.
Teknolojiyi kullanarak uzaktan ekspertiz yapıyoruz
Hoşben; “sigortalılar bizimle her türlü kanaldan iletişime geçebilir. Bu salgın sürecinde ekspertiz tarafında ise, her eksper her konuta girmeyebilir ve her konut da eksperi kabul etmeyebilir. Bu nedenle SAİK ve SEİK ile yapılan görüşmelerde olası hasarda sigorta eksperini ve hasarı olan kişiyi de bir araya getirmemek için teknoloji yoluyla uzaktan ekspertiz yapma olanağımız oluştu. Bu şekilde hem eksperleri koruyor hem de konutlara girmemiş oluyoruz” dedi.
Yenileme garantisi sağlık sigortalısı için en önemli unsurlardan biri
Bu dönemde poliçe sonlandırmak veya bir yerden bir yere taşımak doğru bir hareket olmayacaktır diyen Hoşben; yenileme garantisi gözden geçirilecektir, yenileme garantisi bir sağlık sigortalısı için en önemli unsurlardan biri. Sağlık giderlerinin karşılanması salgın döneminde hassasiyeti yüksek olan kişiler için ekstra önemli.Bu açıdan sigortalının doğru bilgiye ulaşması önemli. Yeterli bilgilendirme yapılırsa kendi adıma büyük sorunlar yaşanacağını düşünmüyorum diyerek sözlerini tamamladı.