22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

Hakkı Urfa: “Ağır vasıtaların bakımlarının zamanında yapılması elim vakaların ortaya çıkmasına engel olacaktır”

Yükselen yedek parça maliyetleri sebebiyle sürücülerin geçici bakım çözümleri ve düşük maliyetli parça alternatiflerine yöneldiğini, bu durumun da trafik kazalarına davetiye çıkardığını belirten TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Genel Sekreteri Hakkı Urfa, “Yakın zamanda meydana gelen iki kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yarılalar acil şifalar diliyorum. Her iki kazada da kazayı yapan araçların ağır vasıtalar olduğunu görüyoruz. Tün araçların ve özellikle ağır vasıtaların bakımlarının zamanında yapılması bu tür elim vakaların ortaya çıkmasına engel olacaktır.” dedi.

Tüm Oto Servisleri Federasyonu TOSEF, son günlerde yaşanan trafik kazalarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Söz konusu açıklamada Türkiye’de ağır ticari araç parkının yaş ortalamasının 17 olduğuna, yaşlı ve yüksek kilometreli ağır ticari araçların bakım maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle araç sahiplerinin farklı bakım çözümleri üretmeye yöneldiğine dikkat çekildi.

Trafikte bakımsız dolaşan her araç risk taşıyor

TOSEF Genel Sekreteri Hakkı Urfa, dün meydana gelen iki kazada hayatını kaybeden vatandaşlara Allah’tan rahmet, yaralılara da acil şifalar dileyerek “Hayatını kaybeden vatandaşlarımızın ailelerine sabırlar diliyorum. Her iki kazada da kazayı yapan araçların ağır vasıtalar olduğunu görüyoruz. Burada kaza olduktan sonra alınması gereken emniyet tedbirlerinin sorgulanması gerektiğini düşünüyoruz.” diye konuştu.

Kazaya sebebiyet veren araçların ağır vasıtalar olmasının bir başka soruyu da gündeme getirdiğini aktaran Urfa, “Sorulardan biri bu araçların bakımlarının ne sıklıkta yapıldığı. Diğer soru ise araçlarda en önemli ekipman olan lastiklerin durumu. Bakımsız, doğru ellerde kontrolleri yapılmayan, ömrünü tamamlamış lastiklerle trafiğe çıkan her araç trafikteki can ve mal güvenliğini tehdit ediyor.” ifadelerini kullandı.

Ağır ticari araçlarda fren bakımı çok önemli

Ağır ticari araçlarda fren bakımının kritik bir önem taşıdığına dikkat çeken Urfa, yedek parça kalitesinin de göz ardı edildiğini belirterek “Yapılan açıklamalarda özellikle Mardin ilimizde meydana gelen kazaya sebebiyet veren araç için “Freni boşaldı” ifadesinin kullanılması önemli. Burada ağır vasıtalarda özellikle fren bakımlarının ne kadar sıklıkla yapıldığı ve fren aksamlarında kullanılan yedek parçaların kalitesine ayrıca önem verilmeli. Ayrıca fren bakımını yapan servislerin standardı ve bu servislerde çalışan teknisyenlerin yetkinliklerine de bakılmalı. Ülkemizde çalışan teknisyenlerin mesleki yeterlik belgelerinin hızlıca tamamlanması yetkin olmayan teknisyenlerin eğitimlerinin tamamlayıp bu belgeyi almaları sağlanmalıdır. Tün araçların ve özellikle ağır vasıtaların bakımlarının zamanında yapılması bu tür elim vakaların ortaya çıkmasına engel olacaktır.” dedi.

Yolcu otobüslerinin bakımı aksatılmamalı

Urfa, yolcu otobüslerinin de bakımsız şekilde trafikte dolaştığını dile getirerek “Yolcu otobüsleri aynı yolcu uçakları gibi belirli sürelerde bakıma alınmalı ve bakım sonrası sefere çıkmalıdır.” dedi.

Son dönemde artan enflasyon ve küresel tedarik problemleri sebebi ile araçlarda kullanılan yedek parça fiyatlarının da ciddi oranda arttığını belirten Urfa, “Bu durum, araç sahiplerini alternatif çözümler üretmeye zorluyor. Fren örneğinden devam edecek olursak özellikle ağır vasıtalarda fren balataları pabuçlu olarak değiştirilmesi gerekirken daha az maliyetli olan ve mevcut pabuçların üzerindeki balataların değiştirilmesi yöntemi ile yapılan onarımlar hem sağlıksız hem de standart dışı bir onarım tekniği olarak risk teşkil etmektedir. Ayrıca fren bakımı yapılan ve bu bakımlarda fren balataları değişen araçların mutlaka fren testinden geçmesi gerekir. Ancak bu testleri yapabilen standartlardaki servis sayısının oldukça az olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Burada tüm lastik tekerlekli araçların lastiklerinin de kazalarda büyük etken olduğunu unutmamak gerekir. Doğru mevsimde doğru lastik kullanılmaması ve lastiklerin diş derinliklerinin sınırların altında olması fren mesafesini uzattığı için kazalara sebebiyet veren en büyük etkenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor.” şeklinde açıklamasını sonlandırdı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER