23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Güneş Sigorta 2023’te liderliği hedefliyor

Güneş Sigorta’nın, 2020’de sektörde ilk 5’i, 2023’te ise liderliği hedeflediğini belirten Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, şirketin tüm dağıtım kanallarındaki hızlı büyüme dikkate alındığında bunu başaracak güçte olduğunu ifade etti.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER

Geçen ay Türk Sigorta sektöründe oldukça hareketli günler yaşandı. Eureko Sigorta eski Genel Müdürü ve Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Can Akın Çağlar’ın Birlik Başkanlığı görevini bırakmasından sonra, TSB’nin seçimli Olağanüstü Genel Kurulu’nda Birlik Başkanlığı’na Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli seçildi. TSB’nin 20’nci Başkanı Benli, sektörde geçen ayın üzerinde en fazla konuşulan kişisiydi. Biz de seçimlerin ardından soluğu Güneş Sigorta’da aldık. Seçimden önce gerek basın mensubu arkadaşlarla yapılan sohbet toplantısı ile gerekse seçim günü yaptığı açıklamalar ile Birlik’in gündemindeki konular hakkında bilgi sahibi olduğumuz Benli ile bu kez Güneş Sigorta ve sektör üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Güneş Sigorta’nın İstanbul Esentepe’deki Genel Müdürlük binasında gerçekleştirdiğimiz söyleşide Benli’nin, Güneş Sigorta ile ilgili oldukça iddialı hedeflere sahip olduğuna tanık olduk. Prim üretimine göre 2020’de ilk 5’e girmeyi, 2023’de ise sektör liderliğini hedeflediklerini belirten Benli, şirketin bankasürans, acente ve broker olarak tüm dağıtım kanallarındaki hızlı büyümesi dikkate alındığında liderliğe yükselmeyi başaracak güçte olduklarını söylüyor.

KOBİ’lere ihtiyaç duyduğu ürünleri modül modül sunacağız

Benli’den aldığımız bilgilere göre, Güneş Sigorta’nın önümüzdeki dönemde iddialı olacağı bir başka alan da küçük ve orta büyüklükteki işletmeler (KOBİ). KOBİ’lere yönelik üzerinde çalıştıkları bir proje olduğunu vurgulayan Benli, şu bilgileri veriyor: “Doğumdan ölüme kadar, her türlü ihtiyaçlarını tespit edeceğiz. Risk analizlerini yapacağız. Hangi dağıtım kanalına dokunduklarını belirleyeceğiz. Böylelikle yaşam döngüsü içinde ihtiyaç duyulan tüm ürünleri sunacağız. KOBİ sahipleri, modüler olarak bu ürünler içinden ihtiyaç duyduğu ürünleri seçecek. İstediği dağıtım kanalından bu ürünleri satın alabilecek. Mevcut ürünlerle de yetinmeyeceğiz. Ürün yelpazesini genişleteceğiz.”

Aktüeryal akıl hakim olacak

Güneş Sigorta’da acente kanalının büyümeye devam ettiğini, banka kanalının yüzde 100, broker kanalının ise yüzde 18 büyüdüğünü dile getiren Benli, “Hedefimiz liderlik olmakla birlikte büyüme ve kârlılığı da birlikte gerçekleştirmek istiyoruz. Ayrıca, aktüer şirketi olacağız. Aktüeryal aklı hakim kılacağız” diyor.

9 ayı aşkın bir süredir Güneş Sigorta Genel Müdürü olarak görev yapan Benli’den biraz da geride kalan 9 aylık süreci değerlendirmesini ve “9 ayda Güneş Sigorta’da neler değişti?” sorumuza yanıt vermesini istedik. Benli’den aldığımız bilgilere göre, söz konusu sürede öncelikle şirkete bazıları yönetici kadrosuna olmak üzere yeni çalışanlar katılmış; ‘organizasyon yapısı’nda önemli değişiklik olmuş. Teknik ve aktüeryal tarafa daha fazla önem verilirken, teknik ve hasar tarafında ‘merkezileşme’ye gidilmiş. Bu yapılanma ile birlikte teknik ve hasar tarafında kararlar doğrudan merkez tarafından alınmaya başlanmış. Benli, merkezileşme sonucu, müşteriye daha hızlı ve kaliteli hizmet verildiğini, riskin daha doğru analiz edildiğini ve şirkette verimliliğin de arttığını kaydediyor.

Acente ve banka kanalında yapılanma çalışmasını tamamladık

Güneş Sigorta’nın bölge müdürlüklerinin yapılanması da diğer şirketlerden biraz farklı. Öncelikle ‘acente’ ve ‘banka’ dağıtım kanallarını birbirlerinden kalın çizgilerle ayıran şirketin, yurtiçindeki 18 tane bölge müdürlüğünün 8 tanesi finansal, 9 tanesi de acenteler bölge müdürlüklerinden oluşuyor. Şirketin 1 tane de Kıbrıs’ta bölge müdürlüğü var. Benli, söz konusu iki dağıtım kanalında farklı müşteri profillerine ve kanalların coğrafi sınırlarının aynı olmakla birlikte farklı iş yapış tarzlarına sahip olunmasının, dağıtım kanallarında bu şekilde bir yapılanmaya gitmelerinde etkili olduğunu söylüyor. Güneş Sigorta’nın vakıf kültüründen gelen birikimle insana dokunan anlayışa sahip olduğunu belirten Benli, “Tüm iş süreçlerimizde bu ana anlayıştan hareket ediyoruz, tabii ki yerel dinamikleri de dikkate alıyoruz” diyor. Benli’den öğrendiğimize göre, dağıtım kanallarındaki yeniden yapılanma, şirketin bankasürans alanında hayat dışı sektördeki sıralamasını da olumlu etkilemiş; şirketin bankasürans pazar payı ağustos sonu itibarıyla yüzde 6.8’e ulaşmış; sektörde 6’ıncı sıraya yükselmiş.

TSB, SEDDK’nın daima yanında olmalı

Güneş Sigorta Genel Müdürü ve Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Atilla Benli, Türk sigorta sektöründe yeni faaliyete geçen Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) hakkında da olumlu düşüncelere sahip. Türkiye’de finans sektörü içinde sigorta sektörünün çok küçük bir paya sahip olduğunu hatırlatan Benli, şunları söylüyor: “Sektörün uzun yıllardır kendisini yeterince anlatamadığına dair sıkıntısı var. SEDDK gibi bağımsız bir yapı altında sektörle ilgili olarak özellikle ikincil düzenlemelerde hızlı kararlar alınacağını düşünüyoruz. Tabii ki uygulama çok önemli. Uygulama konusunda SEDDK’yı destekleme sorumluluğu Türkiye Sigorta Birliği’ne düşüyor. Birlik olarak da doğru bilgi ve destekle SEDDK’nın daima yanında olmalıyız. Bu şekilde SEDDK’nın hem finansal sisteme derinlik ve denge sağlayacak kararlar alacağına hem de sektörümüzün bekleyen kronik sorunlarının çözümünde etkin rol oynayacağına inancımız yüksek.”

Tüm branşlarda dengeli büyüyeceğiz

“Peki, Güneş Sigorta, önümüzdeki dönemde hangi branşlara ağırlık verecek? Hangi ürünler ön planda olacak? Diğer bazı sigorta şirketlerinin yaptığı gibi portföyde oto sigortalarının payı azalacak mı?” Benli’den biraz da bu sorulara da yanıt vermesini istedik. Öncelikle oto sigortalarının payını azaltmak gibi bir hedefleri olmadığını belirten Atilla Benli, “Ancak, oto şirketi de olmayacağız; yangın ağırlıklı da olmayacağız. Tüm branşlarda dengeli olarak büyümek istiyoruz. Her alanda ürün sunan, her branşta olan bir şirket olacağız” diyor. Benli’nin verdiği bilgilere göre, şirket önümüzdeki dönemde oto sigortaları dışında, konut, yangın, sağlık, tamamlayıcı sağlık, hekim sorumluluk gibi branşlarda hızlı büyümeyi hedefliyor.

Geleneksel ürünler dışında, Güneş Sigorta ayrıca, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin (KOBİ) ihtiyaçlarına yönelik ürünleri de ürün portföyüne eklemeyi planlıyor. Bununla birlikte, hayat dışı sektörden geçen ay bir şirketin piyasaya sunduğu ‘iklim sigortası’ ile ilgili olarak da düşüncelerini öğrendiğimiz Benli, “İklim değişikliğine bağlı riskler çok önemli riskler. Bu riskleri de fiilen yaşamaya başladık. Şirket olarak sektörde ve dünyada olan tüm ürünleri analiz ediyoruz. Altyapısını hazırlayıp, dolu dolu bir ürün olarak hazırlayacağımız her ürünü piyasaya sunacağız” diyor.

Güçlü bir banka dağıtım kanalına sahip oldukları için kefalet ve alacak sigortası gibi finansal sigortalarda da öncü şirket olabileceklerini ifade eden Benli, “Ancak, sektör olarak da bu konularda önümüzde çok yol var. Bizde de dünyada olduğu gibi bu ürünler yaygınlaşır ve mevzuat altyapıları da düzenlenirse sektörde ciddi bir kapasite artışına yol açar” diye konuşuyor. Şirketin ürün ve pazarlama departmanını yenilediklerini belirten Benli, yakın dönemde mobil uygulamalar, kasko ve kritik hastalıklar gibi yeni ürün ve hizmetlerin de lansmanını yapacaklarını kaydediyor.

Benli’den öğrendiğimize göre, Güneş Sigorta, lokomotif branşlardan kaskoda da ciddi atılımlara hazırlanıyor. VakıfBank ve diğer devlet bankalarının yerli üretim sıfır yaş araç sahibi olmak isteyen müşterilerine yönelik uygun faizlerle oto kampanyası başlattığını ifade eden Benli, “Biz de banka kanalımız üzerinden ‘Destek Kasko’ isimli ürünümüzle bu kampanyaya destek sağlıyoruz. Yerli üretim sıfır araçlara yönelik bu ürünümüzde hem rekabetçi prim avantajı sunuyor, hem de teminat olarak bazı avantajlar sağlıyoruz. Son çeyrekte, şirket olarak kaskoda iddialıyız” diyor.

Acentelerimizin İlk 3 şirketinden biri olmalıyız

Güneş Sigorta, aynı zamanda bir acente şirketi. Katıldığım acenteler toplantılarından da uzun yıllardır şirketin acenteliğini yapan ve şirketle aidiyet bağı güçlü birçok acentenin olduğuna tanık oldum. Atilla Benli’nin verdiği mesajlara göre, acentelerle ilişkiler daha da gelişecek. Güneş Sigorta’nın hedefleri dikkate alındığında, Benli’nin acentelerden beklentileri de hayli yüksek. Önümüzdeki dönemde münhasıra yakın acentelerle çalışmak istediklerinin özellikle altını çizen Benli, “Güneş Sigorta’ya portföyünde 21’inci sırada yer veren bir acente ile çalışmak istemeyiz. Acentelerimizin ilk 3 şirketinden biri olmalıyız. Bu acentelerimize gerekli olan tüm desteği sağlamaya hazırız” diyor. Acentelerle ilişkilerinde ‘kazan-kazan’ anlayışıyla hareket ettiklerini vurgulayan Benli, şu anda yaklaşık 1.350 acenteleri olduğunu, bunun daha da artabileceğini söylüyor.

Hekim sorumlulukta sorun yok

Riskli gruptaki hekimler için prim artışını gerektirecek bir durum yok

Benli’ye yakın geçmişte basında özellikle riskli gruplardaki hekimler açısından tartışma konusu olan ve Güneş Sigorta’nın idareciliğini yaptığını havuz tarafından yönetilen ‘hekim sorumluluk sigortasını’ da sorduk. Benli, cerrahlar gibi riskli gruptaki hekimler için de sektörde teminat bulamama gibi bir sorunun yaşanmadığını söylüyor. “Ödenen hasarlara baktığımızda da hekim sorumlulukla ilgili bir sorun görmüyorum. Riskli gruptaki hekimler için prim artışını gerektirecek bir durum yok” diyor Benli.

2020’de sektör daha iyi olacak

Türk sigorta sektörü ile ilgili olarak görüşlerini de aldığımız Benli, sektörün 2019’da kârlı ve reel olarak büyümeye devam ettiğini söylüyor. Büyüme performansının son çeyrekte daha iyi olacağını düşündüğünü ifade eden Benli, “Gelecek yılın 2019’dan daha iyi bir yıl olmasını bekliyorum. 2020, 2019’a göre belirsizliklerin az olacağı bir yıl. Ayrıca, önümüzde seçimsiz 3-4 yıllık bir dönem var. Bu durum, Türk ekonomisini ve sigorta sektörünü de olumlu yönde etkileyecek. Sektör büyümeye devam edecek” diyor.

Türk Reasürans kapasiteyi artıracak

Benli, “Sektörde bazı şirketlerin sermaye eksiği olduğu ileri sürülüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?” sorumuza da şu yanıtı veriyor: “Biliyorsunuz bu konuyla alakalı Hazine ve Maliye Bakanlığımızın bir yönetmeliği var. ‘Sigorta ve Reasürans ile Emeklilik Şirketlerinin Sermaye Yeterliliklerinin Ölçülmesine ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönetmelik’te bu işin kuralı yazıyor. Bu konuda farklı aksiyonlar alınmış olabilir.” Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün, Ankara’dan İstanbul’a taşınmasının, sektörle daha yakın iletişim açısından çok iyi olduğunu ifade eden Benli, Türk Reasürans’ın de sektöre önemli katkı sağlayacağını ve reasürans kapasitesini artıracağını söylüyor.

Darüşşafaka’da lisanslı olarak sporculuk yaptı

Sohbetimizin sonunda sıra geldi; kapak konuğumuzun hobilerine ve özel hayatına. Aldığımız bilgilere göre Benli, tam bir spor tutkunu. Darüşşafaka mezunu olan Benli, 1980’lerin başında Darüşşafaka’nın futbol, basketbol, voleybol ve atletizm takımlarında lisanslı olarak sporculuk yapmış. Müzik dinlemeyi; özellikle de Türkçe sözlü müzik dinlemeyi çok sevdiğini ifade eden Benli, işten arta kalan zamanlarını ailesine ayırdığını söylüyor. İki çocuk sahibi Benli’nin 21 yaşındaki oğlu, Tıp Fakültesi’nde, 16 yaşındaki kızı da lise de okuyor.

İş hayatına Garanti Bankası’nda Denetçi olarak başladı

İstanbul Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun olan Atilla Benli, Marmara Üniversitesi Sigortacılık Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Kariyerine Garanti Bankası’nda Denetçi olarak başlayan Benli, aynı şirkette Şube ve Birim Müdürlüğü görevlerinde de bulundu. Ardından Garanti Sigorta Mali İşler, Operasyon, Acente ve Broker Dağıtım Satış Kanalı’nda çeşitli birimlerden sorumlu Birim Müdürü olarak görevini yürüten Benli, 2007 yılında BNP Paribas Cardif şirketinde; Mali İşler Yönetimi, İnsan Kaynakları, Hasar ve Hukuk birimlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başladı. Daha sonra Groupama Sigorta ve Groupama Hayat & Emeklilik bünyesinde Hasar Grubu’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Benli, Vakıf Emeklilik’te de Satış, Finans ve Mali İşler, İnsan Kaynakları, Teknik ve Aktüerya birimlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüttü. 2016 yılında Zurich Sigorta’da Hasar Grubu’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak göreve başlayan Benli, 2018 yılında ise Zurich Sigorta’da Satış ve Dağıtım Kanalları’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görevini sürdürdü. 16 Ocak 2019 tarihi itibarıyla Güneş Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür görevine getirilen Benli, 3 Ekim 2019 tarihinde, Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’nin Olağanüstü Seçimli Genel Kurul Toplantısı Genel Kurulu’nda Birlik Başkanı seçildi.

Güneş Sigorta’nın 62. yıl sergisinde Manço plağı ilgi çekti

Güneş Sigorta, eylül ayında 62’inci yaş gününe özel, ‘Dün, Bugün ve Yarın’ temalı sergi düzenledi. Açılışı, 18 Eylül’de yapılan sergiyi, sektör basın mensupları ile birlikte Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanlık seçimi öncesinde Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli ile 27 Eylül’de yaptığımız sohbet toplantısının ardından gezme imkânı buldum. Güneş Sigorta’nın kurulduğu 7 Eylül 1957 tarihten itibaren günümüze kadar olan süreçte sektörde gerçekleştirdiği ilklerin; başarıların, fotoğrafların, poliçelerin ve sertifikaların yer aldığı serginin buram buram tarih koktuğunu ve basın mensubu arkadaşlara da büyük bir nostalji yaşattığını söyleyebilirim. Bir müzik sever olarak, serginin müzik köşesi de oldukça ilgimi çekti. Söz konusu köşede yer alan plaklar arasında Elvis Presley’in ‘Elvis Sings Flamingo’ ve Barış Manço’nun da ‘Golden Rollers’ yer alıyordu. Manço’nun albümünün ise ilginç bir hikayesi var. 62’nci yıl sergisinin Küratörü ve Gagarin İstanbul Reklam Ajansı Kreatif Direktörü Utku Yasavul‘un verdiği bilgilere göre, Manço söz konusu albümdeki parçalardan bir kısmını 60’ların başında Paris’te bir stüdyoda ‘demo’ olarak kaydetmiş. Manço’yu tanıyan bir prodüktör yıllar sonra, tozlu arşivlerde kalan bu kayıtları gün ışığına çıkartmış. Kayıtların, Türkiye’de plak olarak basılması ise 2018’de gerçekleşmiş. Sergide, ayrıca; 1950’li yıllarda kullanılan kokular, o yıllarda kullanılan eşyalar; en çok tüketilen yiyecekler ve en sık kullanılan kelimeler gibi birçok farklı konudan oluşan içerik de ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.

HAYATIMIZ SİGORTALI, TÜRKCELL DERGİLİK, TÜRK TELEKOM E-DERGİ PLATFORMU VE SİGORTAMEDYA DERGİLİK‘TE ÜCRETSİZ

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER