Gulf Sigorta, 2018 yılında vatandaşın beklentileri doğrultusunda hizmet ve süreçlerini iyileştirerek en beğenilen sigorta şirketi olmayı planlıyor. Şirketin 2018 yılındaki diğer bir hedefi ise tüm kanallarda dengeli büyümek.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Türk sigorta sektöründeki faaliyetlerine 2016 yılında GIG’in Turins Sigorta’yı alması ile başlayan Gulf Sigorta, 2018 yılında sektörde en beğenilen şirket olmak için yola çıktı. Bu kapsamda tüketicilerin beklentileri doğrultusunda hizmet ve süreçleri iyileştirmeyi hedefleyen şirket, dağıtım kanallarında da dengeli büyüyecek.
“Hem dağıtım kanalında hem de üretim kanalında çok dengeli bir portföyümüz var’ diyen Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, “Türkiye çok dinamik bir pazar. Eğer bu sektörde bir iki yere bağımlıysanız yandınız. Bizim birçok farklı kanalımız var. 2018 yılında da tüm bu kanallarda dengeli büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.
Gulf Sigorta, Kanada merkezli Fairfax ile Kuwait Projects Company’nin (KIPCO) hissedarı olduğu GIG’in 2016 yılında Turins Sigorta’yı alıp ismini Gulf Sigorta yapması ile Türk sigorta sektörüne adım attı. Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu ile Gulf Sigorta’yı ve sektörün 2018 hedeflerini konuştuk.
Gulf Sigorta olarak eskiden daha butik bir şirket olarak faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Sağıroğlu, “Artık ürün bazında daha dengeliyiz. İstediğimiz alanlarda da hem üretimde hem de fiyatta rekabetçi olmak istiyoruz. Ancak bunu pazar payı hedefli yapmayacağız” diye konuştu.
Sektörün üzerinde büyüdük
Sağıroğlu, geçtiğimiz yıl yüzde 27 büyüme gerçekleştirerek sektörün iki kat üzerinde bir büyüme sağladıklarına dikkat çekti. Bu nedenle yeni kanal arayışından çok olan kanallar da dokunulamayan portföylere ulaşmaya çalıştıklarını ifade eden Sağıroğlu, “2017 yılında özellikle inşaat ve yangın alanında büyüme gözlemledik. Bu alanlara yöneleceğiz” dedi.
Havuzda değişiklik beklemiyoruz
Sağıroğlu, sektörle ilgili değerlendirme yaparken özellikle ‘tavan fiyat ve havuz’ ile ilgili bir değişiklik beklemediklerini söyledi. Sağıroğlu, şöyle devam etti: “Şirketlerin buna göre pozisyon alması lazım. 2018 yılında bence trafik dışına yönelecek. Ürünler ile ilgili farklılık yapmak artık zor. Ufak farklılıklar, hizmet değişikleri olsa da ürünler üç aşağı ben yukarı belli. Rekabet ve karlılık arayışı yerine hizmet ve süreçlerin iyileştirmeye yönelmemiz gerekiyor.” 2018 yılında sigorta sektöründe özellikle alacak sigortaları ve kefalet sigortaları gibi uzmanlık gerektiren alanlara daha çok büyüme beklediklerini kaydeden Sağıroğlu, “Bunlar altyapı gerektiren ürünler. Bu alanda büyüme yaşanacaktır” dedi.