22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Gulf Sigorta dağıtım kanallarıyla Fas’ta buluştu

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, 100’e yakın dağıtım kanalı temsilcisi ile Fas’ta bir araya geldi. Toplantıda 2018 yılını değerlendiren Sağıroğlu, 2019 hedeflerine dikkat çekti. Sağıroğlu, “Üretim yapmadığımız trafik, sağlık ve tarım branşları çıkarıldığında sektörde sekizinci sıradayız. “Büyüme olarak da dördüncü sıradayız” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Gulf Sigorta 100’e yakın dağıtım kanalı temsilcilerini Fas’ta ağırladı. Fas’ın tarihi ve turistik kentleri Kazablanka ve Marakeş‘in de gezildiği buluşmada Gulf Sigorta’nın 2019 yılı hedeflerine dikkat çekildi.

“Çok hızlı büyüdüğümüz alanlar normalin üzerinde”

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, Sheraton Casablanca Hotel &Towers’ta gerçekleşen toplantıda 2018 yılını değerlendirip, 2019 yılı hedeflerini dağıtım kanalları temsilcileri ile paylaştı.

IMG_8361

2018 yılına girerken daha fazla büyümeyi hedeflediklerini belirten Sağıroğlu, “Bu hedefimizi gerçekleştirdik mi? Evet… Büyümelerimiz kaskoda yüzde 58, yangın ve mühendislikte yüzde 41. Burada özellikle mühendislikte çok hızlı bir büyümemiz var. Bundan sonra da nakliyat ve konut geliyor. Sektöre göre çok hızlı büyüdüğümüz alanlar normalin üzerinde. Bahsettiğimiz ve hedefimizde olan alanlardı. Gulf Sigorta olarak trafikte, sağlıkta ve tarımda yer almıyoruz. Bu alanları çıkarırsak performans olarak bir de ona baktık.  Sektörde 8. sıradayız. Büyüme olarak da yüzde 46.6 ile bu üç branşın dışına bakarsak dördüncü sıradayız. Sektörün birçok şirketin önünde yer alıyoruz” diye konuştu.

“Teknik sonuçlara göre sektörün tamamı zararda”

Konuşmasında Gulf Sigorta’nın teknik kârından da bahseden Sağıroğlu, şunları söyledi: “Tekniğe bakarsak yüzde 6.8 ile yine sektöre göre yukarılarda yer alıyoruz. Biraz da hasar-primden bahsedelim. Hasar-prim oranına bakarsak sektörde yüzde 57.7 ile ilk 6 aylık sonuçlara göre dördüncü sıradayız. Bunlar sonuçlara nasıl yansıdı? 2018’de yüzde 40 büyümemiz var. Teknik sonuçlara bakarsak zarar ediyoruz. Burada teknik sonuç derken hakiki teknik sonuçtan bahsediyoruz. Birlik’in (TSB) açıkladığı teknik sonuçlarda finansal gelirler de var. Yani hakiki derken neden bahsediyorum? Primden komisyonu, hasarları ve masrafları çıkarınca neredeyiz. Teknik sonuç olarak 28 milyon zarardayız. Sektörün tamamı da teknik sonuçlara bakıldığında zararda. Biliyorsunuz hasar maliyetleri artıyor. Hem de kasko ve birçok branşta artmaya başladı. Bu enflasyon ortamında daha da yükselecek. Ama tabii bardağın dolu tarafına bakarsak bu yüksek enflasyon, yüksek faiz ve kur geliri getiriyor. Özellikle son 3 ayda tüm sektör yatırım geliri elde etti. Biliyorsunuz geçen yıl faizler yüzde 10’lardaydı. Şu anda 28-30 arası bankalardan faiz alabiliyorsunuz. 61 milyon yatırım gelirimiz var ve kur farkı gelirlerimiz var. Dolar ve Euro ile poliçeleri yazdığımız için normale göre daha fazla döviz tutmaktayız. Buna bakarsak 76 milyon kâr var. Gayet güzel. Sektöre göre de güzel. Güzel bu ama sürdürülebilir değil. Biz esas sigortacılıktan para kazanmak zorundayız. Çünkü ne kur böyle devam edecek ve faizler de düşecek. Bu bize özel değil, bizim teknik zararımız sektöre göre oldukça iyi bir yerde. Ama şu anda yatırım gelirleri ve kur farkı bize yardımcı oluyor. Sadece bize değil birçok şirket yüksek kar edecek ama faaliyet dışı yerlerden geliyor bu fark.”

“2019 zorlu bir yıl olacak”

IMG_8365
“Gelecek yıl daha fazla mesaj vermeliyiz”

2019 yılı hedefleri hakkında da bilgi veren Sağıroğlu, şunları söyledi: “Yüzde 40’tan sonra niye böyle az büyüyeceksiniz diyebilirsiniz. Az büyüyor gözüküyoruz. Seneye Turkcell ile devam etmiyoruz. Onlar başka bir iş ortağı ile devam edecek. Dediğim gibi kararımızda bu fiyatlara ve masraf ortamında kâr etmek nerdeyse imkânsız hale geldiği için aldığımız bir karardı. Turkcell işini geride bırakırsak gelecek yıl yüzde 20-25 bir büyüme planlıyoruz.

Seneye de teknik zarar bekliyoruz ama daha az olacaktır. Yatırım gelirleri yine yüksek olacak faiz oranlarına bağlı olarak. Kurla ilgili bir şey diyemiyoruz. Zaten hiçbir zaman kurla ilgili bir bütçeleme yapmıyoruz. Kurun nereye gideceğini kimse bilmiyor. Dediğim gibi durum bu. Sektörden farkımız sektörden daha az teknik zarar ediyor olmamız.

Yatırım gelirleri üç aşağı 5 yukarı her şirkette benzer. Kur gelirimiz biraz daha fazla olabilir. Biz daha fazla tutuyoruz. Dolar ve euro’lu poliçeleri biz daha çok kesiyoruz. Ama sonuçlar bu. İnşallah önümüzdeki yıl, bir iki yıl içinde daha iyi olacak. Tüm ekonomi daha dengeli olacak. Ekonomi mutlaka küçülecek. 2019 zorlu bir dönem olacak.”

Katılım oranı yüksek 8 kampanya

Yeni bir şirket olduklarına da dikkat çeken Sağıroğlu, “2018 bizim için kendimizi anlattığımız bir yıl oldu. Neler yaptık? Gördüğünüz gibi 13 bine yakın kurumsal teklif, 1.5 milyondan fazla da bireysel teklif çalıştık. Gulf Force ile hızlı ekranlarımızı yaptık. Kaskoda 20, konutta 50, DASK’ta 30 saniyede poliçe kesebiliyoruz. Seyahat ve nakliyatta da Gulf Force ekranlarımız hazır olacak. Karşılaştırma ekranlarında da yerimizi aldık. Katılım oranı yüksek 8 kampanya düzenledik. Seneye de bunları devam ettirmek istiyoruz. Kaskoda akıllı onarım programımızı yüzde 20’ye yükselttik. Hedefimiz bunu yüzde 30’a getirmek. Yine hasar maliyetlerini kontrol altına alabilmek için Vatan Bilgisayar, Teknosa, Türk Telekom  gibi iş ortaklarımızla yeni anlaşmalar yaptık… Portakal, Taşpınar ve n11 ile de çalışmaya başladık. Seyahatte de yine aynı THY, Anadolu Jet ve Pegasus ile devam ediyoruz. Aynı zamanda yakında Atlas Global ile de çalışmaya başlıyoruz” açıklamasını yaptı.

Gulf Sigorta’nın yeni projesi: KARTALYUVAM

Konuşmasında Gulf Sigorta’nın yeni projesi Kartalyuvam’a da değinen Sağıroğlu, reklamlarının kasım ayında başlayacağını söyledi. Sağıroğlu, konuyla ilgili yapacaklarını şöyle anlattı: “Gulf Sigorta’yı 2018 yılı içinde KKTC’de yeni bir şirket olarak kurduk. İlk defa Türkiye sigorta pazarında bir futbol kulübü markalı konut sigortası ürünü gerçekleştireceğiz. KARTALYUVAM adını verdiğimiz projemizin reklamları Kasım başı başlayacak. Bu marka bilinirliğimiz içinde gayet iyi olacak. Vodafone Arena reklamlarımız çıkacak. SMS’ler gidecek. Beşiktaş TV’de reklamlarımız olabilir. Burada ön anlaşma imzalandı ve çok yakında başlayacağız. Bir aracımızla başlıyoruz ama bu ürün tüm aracılarımıza ve tüm kanallarımıza açık olacak. Satışta bize bazı avantajlar getirecek, hem de şirketimizin marka bilinirliği için önemli bir adım olacağını düşünüyoruz.”

“Gelecek yıl daha fazla mesaj vermeliyiz”

IMG_8347

2019’da yapmayı planladıkları faaliyetleri de anlatan Sağıroğlu, “Dijitalde teknolojik yatırımlara devam edeceğiz. Gulf Force’u artık cep telefonundan da kullanabileceksiniz. 2019 zor olacak, bu tür kampanyalara daha çok ihtiyacımız olacak. Ek komisyon ve prefinansman protokollerine iş ortaklarımızla tam destek vereceğiz. Burada herkesle yapmıyoruz. Biz belli kriterlere uyulması şartıyla belli iş kollarında üretim hedeflerine göre prefinansman yapıyoruz. Yani peşin komisyon. 1 yıllık komisyonu önceden veriyoruz 1 yıllık ürünün komisyonunu veriyoruz. Burada aracılarımız bunu kullanıyor. Yaptığımız protokoller hep önemliydi ama şimdi daha da önemli. Niye derseniz? Geçen yıl parayı önden ödediğimde faiz yüzde 11’de idi, şu anda yüzde 30. Yani prefinansmanın değeri sizler için arttı. Hepimizin belli kriterleri var. Mutlaka böyle şeyleri artırarak yapmak istiyoruz. Sizlerin de desteğini bekliyoruz. Sizler için önemli olacak yüzde 30 faiz var. Kendimizi anlattığımız bir yıldı şimdi kurumsal kültüre ve marka bilinirliğine yatırım yapıyoruz. Bir yandan mesaj vermek istiyor, medyada yer almak istiyoruz. Gelecek yıldan daha fazla mesaj vermeliyiz. Sadece Cep telefonu değil, beyaz eşya, gözlük, mobilya tarafına da ağırlık vereceğiz. Bu işi devam ettireceğiz.”

“Agresif olacağımız iki alan var”

Sağıroğlu, Gulf Sigorta olarak 2019 yılında özellikle nakliyat ve seyahat sigortalarında hızlı büyümek istediklerine dikkat çekerek, kaskoda da yeni ürün çıkaracaklarına vurgu yaptı. Sağıroğlu, “Kaskoda duruma göre daha değişik ürünler de çıkarmayı planlıyoruz. Yangın sigortalarında belirli segmentlerde çalışmalar yapmayı düşünüyoruz. Nakliyat, hızlı ekranın olması çok önemli. Nakliyatta agresif büyüyeceğiz. Mesleki sorumluluk sigortasında keza pazar liderliğimiz devam ediyor ve agresif olacağız” diye konuştu.

IMG_8383

Tahsilat ve moralite çok önemli

Sağıroğlu, konuşmasında sektörde en önemli konuların başında moralitenin de geldiğini belirterek, şöyle devam etti: “Zor bir dönemden geçiyoruz, biliyorsunuz. Hepimize finansal zorlukları var. Önümüzdeki yıl büyüme azalacak o yüzden satış yapmak zorlanacak.Sizlerin tahsilat yapması da zorlaşacak. Aynı zamanda moralite problemi hem hasar hem tahsilat tarafında da sıkıntılar yaratacak. Biz moralite tarafına dikkat ediyoruz. İki şeye bakıyoruz ticari tarafta. Hem teknik riske bakıyoruz. Riskin her türlü değerlendirmesini yapıyoruz. Bu teklif tarafı. Bir de bir şirketle çalışıyoruz. Burada biz mümkün olduğu kadar müşterilerin moralitesine de bakmaya çalışıyoruz. Moralite tarafına bakıp elimizden geldiğince önlem almaya çalışıyoruz. Sizin desteğiniz burada çok önemli. Yeni ürünlerle, prefinansmanlarla size yardımcı olacağız.”

IMG_8367

Marka bilinirliğini artıracağız

Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Figen Gardet de yaptığı konuşmada, “2019’daki marka bilinirliği için kurum kültürü ve marka algılaması ile ilgili bir projemiz var” dedi. Gardet, dağıtım kanallarına seslenerek, “Bunun en önemli adımlarından biri de aslında sizlersiniz. Projemizin ilerleyen günlerinde ajans sizinle irtibata geçecek. Size önceden bu konuyla ilgili bilgi vermek istedim Desteğinizi rica ediyorum. Burada yapmak istediğimizi şöyle anlatabilirim. Biz elbette sizlerle iletişim ve koordinasyon halinde bütün stratejilerimizi birlikte kurgulamaya çalışıyoruz. Her gün sizin de işinize yaracağına inandığımız geliştirmeler yapıyoruz. Sizin tarafınızdaki yansımalarını anlamamızda bizim için çok önemli. Dolayısıyla ajans sizlerle direkt olarak iletişime geçerek bu geri bildirimleri sizden alacak. Biz bunun objektif sonuçlar doğurabileceğine inanıyoruz” diye konuştu.

IMG_1288

Gulf Sigorta’yı ne kadar tanıyorsunuz?

Öte yandan toplantı, katılımcılar arasında internet üzerinden gerçekleştirilen “Gulf Sigorta’yı ne kadar tanıyorsunuz?” yarışması ile başladı. Yarışmayı, Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç düzenledi. Doğru ve hızlı cevap verenler çeyrek altın ile ödüllendirildi.

 

 

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER