Gulf Sigorta, Gulf Force uygulaması ile satış kanallarına birçok konuda hızlılık kazandırdı. Bu uygulama ile Gulf Sigorta satış kanalları 12 saniyede teklif hazırlarken, 45 saniyede poliçe düzenleyebiliyor.
Müşteri-satış kanalı-sigorta şirketi ilişkisinde kaliteyi artırmayı ve zaman kaybını azaltmayı hedefleyen Gulf Sigorta, 6 ay önce uygulamaya koyduğu Gulf Force projesi ile acentelerini rakiplerine karşı teklif alma ve poliçe düzenlemede önemli bir hız avantajı sağlıyor. Satış kanalları tarafından kullanılan uygulama, özellikle web tabanlı teklif ve poliçe düzenleme konusunda önemli kolaylıklar da sağlıyor.
Bu uygulama ile satış kanallarının dolayısıyla da müşteri taleplerinin en hızlı ve en kolay şekilde yapılabilmesini amaçladıklarını kaydeden Gulf Sigorta Bireysel Sigortalar Teknik Direktörü Süleyman Sözer, “Yeni platformumuz, kullanıcı dostu ara yüzü ve sadeleştirilmiş yapısı ile gerek satış kanallarımıza ve gerekse şirketimize büyük fayda getireceğini düşünüyoruz. Kasko teklif ve poliçe üretme işlemleri ile hayata geçen Gulf Force platformumuzu 2018 yılı içinde DASK, konut ve seyahat sigortalarını da kapsayacak şekilde geliştireceğiz. Tüm bireysel ürünlerimiz için bu platform üzerinden hizmet vermeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Altyapıya emek harcıyoruz
Sigorta sektöründe daha önceden sürdürülebilir rekabet için fiyatlandırma politikalarında geniş teminat içerikleri, ürün yelpazesi ve komisyon uygulamalarının bu işte var olmanın temel ilkeleri olduğunu belirten Sözer, sözlerini şöyle sürdürdü: “Günümüz dinamiklerinde ‘erişilebilirlik ve hız’ öğeleri de en az yukarıda saydığımız değişkenler kadar önem kazandı. Bir işi yapmak ile iyi yapmak arasındaki en temel farklardan biri olarak hız kavramı ortaya çıkmaktadır. Rekabetin üst düzeyde olduğu sigorta sektöründe ise müşteri taleplerine en hızlı ve doğru şekilde geri dönüş yapmak satış ve pazarlama politikalarında önemli bir yere sahip. Teknolojiyi etkin ve verimli şekilde kullanamayan ve politikalarına yansıtmayan kurumların istedikleri sonuçlara ulaşması çok zor gözüküyor. Şirketimiz dijitalleşme konusunda çağın ve sektörün gerekliliklerinin farkında olup, altyapı ve ar-ge çalışmalarına yoğun emek harcıyor.”
45 saniyede poliçe hazırlanıyor
“Gulf Force ile satış kanallarımıza hız kelimesini yeniden tanımlatıyoruz” diyen Sözer, acentelerin sadece 3 soruya cevap vererek müşterilerine 12 saniyede teklif sunabildiklerini, 45 saniyede ise poliçe düzenlenebildiğini belirtti.
Sözer, “Gulf Force’un sunduğu en önemli yeniliklerden biri de bu işlemlerin tamamının sadece masaüstü bilgisayarlardan değil, cep telefonlarından ve tablet bilgisayarlarda da yapılmasıdır. Satış ve dağıtım kanalları, sigortalılara en iyi ürünü ve doğru teminatları sunabilmek için yoğun emek ve zaman harcamakta ve bununda bir maliyeti var ve bir şekilde tüketiciye yansıyor. Zaman ve emek maliyeti azaltılarak tüketiciye daha hızlı ve daha az maliyetli bir hizmet sunuluyor” diye konuştu.
“Zaman kaybının önüne geçtik”
Gulf Force’u kullanan acenteler de bu uygulamadan oldukça memnun. Mehmet Kaya Sigorta Aracılık Hizmetleri’nin sahibi Mehmet Kaya, sistemi değerlendirirken en çok da uygulamanın hızından memnun kalmış. Bugün artık müşterilerin birçok şirketten fiyat alarak karşılarına geldiklerine dikkat çeken Kaya, şunları söyledi: “IT sisteminde kasko branşı için teklif çalışma noktasında müşteriye fiyat vermek konusunda oldukça zaman kaybediyorduk. Şu anda Gulf Force müşteriye anında hizmet sunmamızı sağlıyor. Acente olarak sisteme karşı bağlılığımız arttı. Müşterilerimize hızlı hizmet sunmak için personelimiz Gulf Force’u tercih ediyor.”
“Üretim konusunda önemli katkı sağladı”
ATC Sigorta aracılık Hizmetleri Ltd.Şti. Sahibi Alper Tunga Çekilmez, personellerinin mevcut sistemden teklif alma noktasında operasyonel olarak zorlandıklarını belirterek, “Henüz başlangıç aşamasında olmasına rağmen Gulf Force ekranının kullanıcı kolaylığı sağlaması sebebiyle personellerimiz sistemi daha sık kullanmaya başladı. Teklif ve poliçe adetlerimizde üretim konusunda olumlu katkı sağladı. Yine müşterilerimizin taleplerini karşılama noktasında zaman avantajı kazandırdı” yorumunu yaptı.
“İşlerimizi çok kolaylaştırdı”
Hızlı ekranın zaman açısından teklif alma noktasında işlerini çok kolaylaştırdığını söyleyen diğer bir Gulf Force uygulamasını kullanan acente Hakan Sözmen Sigorta Aracılık Hizmetleri Sahibi Hakan Sözmen. Ekranın kullanıcı kolaylığı sağlaması sebebiyle sistemin daha sık fiyat çalışması ve daha fazla üretim yapmalarına sebep olduğunu kaydeden Sözmen, şunları söyledi: “Sigortalılara daha hızlı fiyat verip üretim artışı sağlandı. Şirkete olan güvenimiz arttı. Yatırım sebebiyle acentelerin üretimini artırmaya yönelik çalışmalarına katkı sağladı. Rakip şirketlere göre görsel açıdan daha hoş olması ve hız açısından bir adım önde olması bize önemli bir avantaj sağladı” diye konuştu.