Groupama Sigorta, optik karakter tanıma teknolojisine dayanan yeni uygulaması GoOptic ile hasar dosyası işleme sürecini çok daha pratik hale getirerek hem müşterilerine hem de çalışanlarına zaman kazandırıyor.
Groupama Sigorta, hem çalışanlarını verimli kılan hem de müşterilerine büyük kolaylık sağlayan optik karakter tanıma teknolojisine dayanan yeni uygulaması GoOptic‘i hayata geçirdi. Groupama farkını ortaya koyan GoOptic teknolojisi ile müşteriler; araçlarında hasar oluşması durumunda poliçe, kimlik kartı, ehliyet, ruhsat, hasar tespit raporu gibi belgelerini uzaktan; çok daha hızlı, kolay ve pratik bir şekilde ibraz edebiliyor.
GoOptic, Groupamalılara birçok avantaj sağlıyor
IBM’in DataCap optik karakter tanıma özelliklerini kullanarak Groupama Sigorta tarafından geliştirilen bir optik karakter tanıma aracı olan GoOptic, taranmış kağıt belgeler, PDF dosyaları veya bir dijital kamerayla çekilen görüntüler gibi farklı belge türlerini düzenlenebilir ve aranabilir verilere dönüştürmeyi sağlıyor. Hasar dosyası işlemesi sürecinde kullanılan GoOptic, poliçe sahibinden gelen taranmış hasar belgeleri ile sistemdeki poliçe kayıtları arasında otomatik olarak tutarlılık kontrolleri gerçekleştirilmesini sağlıyor.
GoOptic, hasar dosyası işleme sürecinde taranmış belgedeki rakamı tanımlıyor ve bu rakam sistemde kayıtlı poliçe verisiyle eşleşiyor. Bu kontroller daha önce manuel olarak gerçekleştirilirken, şimdi GoOptic aracılığıyla uzaktan, daha hızlı ve daha güvenli hale geliyor. Hasar belge kontrolünde zamandan tasarruf sağlayan ve iş süreçlerinde yüzde 20-25 verimlilik sağlayan uygulama, daha az hata ile hasar dosyası işleme sürecini daha hem şirket çalışanları hem de müşterileri için çok daha kolaylaştırıyor.
“En iyi sigorta deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz”
Groupama Sigorta CIO ve E-PMO Genel Müdür Yardımcısı Serkan Avcı, GoOptic ile ilgili yaptığı açıklamada, “Groupama olarak dijital dönüşümü yaşandığı bu çağda, teknolojinin gücüyle iş akış süreçlerimizi iyileştirmek ve müşterilerimize verdiğimiz hizmeti en üst seviyeye çıkarmak üzere büyük gayret gösteriyoruz. Dijital dönüşümle başlattığımız yatırımların bir parçası olan optik karakter tanıma teknolojisi ile çalışanlarımızın iş yükünü azaltıp onları daha verimli hale getirirken müşterilerimizin de bizimle olan iletişimini kolaylaştırıp onlara en iyi sigorta deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz” diye konuştu.