24 Aralık 2024, Salı
spot_img

Groupama, akıllı telefonu olanlara ‘kaskoda bonus’ devrini başlattı

Akıllı telefonlarına indirecekleri uygulama sayesinde, sürüş kalitesi yüksek olan sigortalılar Groupama’dan kasko sigortasında ‘prim iadesi’ kazanacak. Groupama Genel Müdürü Ramazan Ülger, oto sigortalarındaki pazar payını büyütmeyi hedeflediklerini söylüyor.

ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI

2017 yılından itibaren ‘oto sigortaları’nın toplam portföy içindeki payını artırmak için düğmeye basan Groupama, kasko sigortası olan ve satın alacak müşterileri için avantajlı kasko dönemini başlattı. Akıllı telefonu olan araç sahibi bireyler telefonlarına indirecekleri ‘Kaskopilot’ uygulaması sayesinde ‘iyi sürücü’ olmaları halinde e-para kazanacak. Geçenlerde, Groupama Genel Müdürü Ramazan Ülger’i Genel Müdürlük binasında ziyaret ettik. Ülger’le Groupama’nın yeni mobil uygulaması ve şirketin önümüzdeki dönemki stratejileriyle ilgili olarak sohbet ettik. Ülger, ‘Kaskopilot’ adını verdikleri ve kaskoda prim iadesine imkan veren yeni uygulamaları ile amaçlarının sigortalı sayısını ve bireylerin sürüş kalitesini artırmak ve hasar frekansını düşürmek olduğunu söylüyor. Kasko poliçesi satın alan bir bireyin bunu izleyen 30 gün içinde veya poliçe yenilemesine bir ay kala sisteme girebileceğini ifade eden Ülger, sistemin tamamıyla gönüllü olduğuna ve isteyen sigortalılar tarafından kullanılacağına dikkat çekiyor. Ülger’e geçmişte kasko sigortalarındaki ‘kaskometre’yi hatırlatıp, yeni uygulamanın farkını sorduk. Kaskometrenin, sigortalının aracına takılan bir cihaz (aparat) olduğunu belirten Ülger, “Bunun operasyonu ve maliyeti çok yüksek. Bizim sistemin de bir maliyeti var ama bu daha düşük. Bir de sürücünün aracını bir yere götürüp bir cihaz taktırması gerekmiyor” diyor.

Üç yıllık stratejiyi hayata geçirdi

ramazan ulger 1Ülger’in verdiği bilgilere göre, Groupama 2017-2019 yıllarını kapsayan yeni bir stratejiyi hayata geçirdi. Yeni stratejiye göre şirket, öncelikle kârlılığı ve kasko, trafik, sağlık, konut, nakliyat, ticari ve endüstriyel riskler gibi branşlarda dengeli büyümeyi hedefliyor. Üç yıllık yeni strateji doğrultusunda şirket, yeni IT projesine de start vermiş durumda. Buna göre, IT yazılımı baştan aşağıya değişecek. 2018’in ilk yarısında devreye girmesi beklenen yeni sistem başta acenteler olmak üzere Groupama ile iş yapan tüm tarafların hayatını kolaylaştıracak.

Üç yıllık yeni strateji çerçevesinde temel hedeflerinin ‘kâr etmek’ olduğunun özellikle altını çizen Ülger, ciro değil, teknik sonuç odaklı hareket edeceklerini vurguluyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde Groupama’nın toplam portföyü içinde trafik sigortasının pazar payının yüzde 1’in altına indiği, kaskonun ise yüzde 5’ler seviyesinde olduğunu vurgulayan Ülger, “2017 ve 2018’de trafikte pazar payımızı artırmayı ve yüzde 1-1.5’a çıkarmayı hedefliyoruz” diyor. Ülger, 2017’de trafik sigortasında yüzde 20-30, genel olarak da yüzde 13 gibi büyüme hedeflediklerini söylüyor.

Sigorta ihtiyaç doğmadan satın alınması gereken bir ürün

Groupama Sigorta Genel Müdürü Ramazan Ülger, genellikle sigortacıların eleştirildiğini, ancak tüketicilerin de bilinçlendirilmeye ve yönlendirilmeye ihtiyacı olduğunu belirtiyor. Türkiye’de bireylerin sigortayı hasar olduğunda veya hasar ihtimalinin çok yüksek olduğu dönemlerde hatırladığını dile getiren Ülger, “Geçenlerde gazetede çıkan bir yangın haberinde; itfaiye yetkilisi bir mobilya üretim sitesinde yılda 80 yangın çıktığını, binalar arasına yangına müdahale için yapılan yolların da başka amaçlar için kullanıldığını ve bu yolların boş bırakılması gerektiğini açıklıyor. Site başkanı da ‘Esnafımız özellikle akşam evlerine giderken sobalarını kesinlikle kontrol etmeli. En büyük sıkıntılardan biri de atölyelere sigorta yapılmaması. Fiziksel yapı itibariyle eksik ve riskli görüp sigorta firmaları sigorta yapmaya yanaşmıyor. Bu iş yerlerine sigorta yapmayacağız da nereye yapacağız? Bize şirketlerin yardımcı olması lazım’ diyor. ”Oysa ki sigorta ihtiyaç olduğunda alınacak bir ürün değil, ihtiyaç doğmadan alınması gereken bir ürün. Modern dünyada yaşıyoruz. Sigorta dışında, kişilerin kendilerini ve varlıklarını güvence altına alacak başka bir yöntem yok.”

Sigortalıya kaskoda ‘prim iadesi’nde sistem nasıl işliyor?

▼ İsteyen sigortalılar Android ya da iOS tabanlı akıllı telefonlarından uygulamayı indirecek.

▼ Sigortalı aracını kullanırken uygulamayı açık tutacak.

▼ Sistem bireyin araç kullanma kalitesine puan verecek.

▼ Sigortalının bilgileri de merkeze aktarılacak.

▼ Üç ay içinde aldıkları puanın ortalaması 75 ve üzerinde olana üç ayda bir prim iadesi yapılacak.

▼ 12 ayın sonunda sürücüler yüzde 25’e kadar prim iadesi alabilecek.

▼ Bireylere sanal kredi kartı tanımlanacak. Prim iadesi karta e-para şeklinde yüklenecek.

▼ Sanal kredi kartıyla online alışveriş sitelerinden alışveriş yapılabilecek.

Günlük hayatın içine gireceğiz

Hastalık/sağlık branşında da özellikle 2016’nın ikinci yarısında satışına başlanan ‘tamamlayıcı sağlık sigortası’ (TSS) ürününün etkisinden yararlanarak büyümeye devam edeceklerini belirten Ülger, TSS’de 2016 yıl sonu itibarıyla hedeflenen poliçe sayısına ulaştıklarını, 2017 yılı sonunda ise bu sayıyı daha da artırmayı hedeflediklerini söylüyor. Sigortalının, günlük hayatının içine girmek istediklerini belirten Ülger, konut ürünü kapsamında ‘küçük işler’ paketi adını verdikleri teminat ile bireylerin klima, kombi bakım hizmeti gibi bir telefonla birçok ihtiyacını karşılayabildiklerini söylüyor. Ülger, ferdi kazada da paket ferdi kaza yerine, modüler, sigortalıların ihtiyaca uygun şekilde alabileceği ürünler yapmak istedilerini ifade ediyor.

Ülger, “Groupama sektörde daha üst sıraları hedefliyor mu?” sorumuza ise şu yanıtı veriyor: “Sektörde aslında üst sıralarda trafikte büyüyerek yer almak kolay. Trafik branşında sattığınız poliçeyi diğer şirketlerin yüzde 5-10 altına indirdiğinizde pazar payınız hızla artar. Bir şirket zarar ediyorsa ya da para kazanmak yerine üzerine para koyuyorsa üst sıralarda olmasının bir anlamı yok. Trafik dışındaki pazar payını artırıyorsanız başarılısınız. ”Tarım Kredi Kooperatifleri ile olan münhasır satış anlaşmalarının 2018 sonuna kadar geçerli olduğunu belirten Ülger, Tarım Kredi Kooperatifleri’nin Asya Emeklilik’i satın almasının anlaşmalarını etkilemeyeceğini söylüyor.

Ülger’e sohbetimiz sırasında 2017 yılındaki ‘otomatik katılım sistemi’ni, Groupama Emeklilik’le ilgili stratejilerini sorduk. Ülger, “Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) portföy oluşumunun yüzde 90’ını bankalar sağlıyor. Acentelerin şirkete bireysel müşteri getirmesinin maliyeti bankalara göre daha yüksek. 2015 yılından itibaren BES’te emeklilik şirketlerinin gelirleri azaltılınca, biz de buna uygun olarak yeni komisyon sistemini uygulamaya başladık. Bu uygulama doğal olarak yeni sözleşme satış sayımızı azalttı. Aynı zamanda mevcut fonlar üzerinden acentelerimize daha yüksek komisyon vererek fonlarımızı korumaya ve büyütmeye devam ettik. Otomatik katılımla birlikte, 2017’nin sonuna kadar 60 bin yeni katılımcıya ulaşmayı planlıyoruz. Ayrıca katılımcılardan ne kadarının sistemde kalacağı çok önemli” diyor.

2017’de de sektör kâr eder

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB), 2016 yılı dokuz aylık verilerine göre, hayat dışı sektör bir yıl aradan sonra yeniden yaklaşık 600 milyon TL kâr (bilanço kârı) etti. Trafik branşındaki zarar da azaldı. Biraz da sektördeki kârlılığı konuştuğumuz Ülger’e, “Sektör 2017’de kâr eder mi? Trafik branşı da kâra geçer mi?” sorularını yönelttik. 2017 yılından da oldukça umutlu olan Ülger, sektörün bu yıl da trafik dışı branşlarda kâr edeceğini düşünüyor. Buna karşın, trafik branşının kâr edeceğini şimdiden öngörmenin ise zor olduğunu ifade eden Ülger, maliyetler yanında, geçen yıl hayata geçen yasal düzenlemelerin etkisi ve mahkemelerin vereceği kararların söz konusu branşın kârlılığında etkili olacağını kaydediyor

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER