2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Görme engelliler için sigorta işlemleri artık çok kolay!

“Erişilebilirlik varsa engellilik yoktur” diyen sigorta şirketleri, dijital kanallarda görme engelli bireylerin önündeki engelleri kaldırmak için harekete geçti. Şirketler, dijital kanallarını sesli yönlendirme teknolojisi ile donatıyor. Bu sayede, görme engelli kullanıcılar artık teklif alma, ürün inceleme ve hasar bildirimi gibi pek çok hizmetten kolaylıkla faydalanabiliyor.

SİGORTAMEDYA

Sigorta şirketleri engelsiz sigortacılık deneyimi için atağa geçti. Sektörün önde gelen şirketleri, toplumsal sorumluluk bilinci ile hareket ederek dijital kanallarda görme engelli bireyler için engelleri kaldırıyor. Özgürlük teknolojileriyle, markaların ürün ve hizmetlerini dünya genelinde 285 milyon görme engelli için erişilebilir hale getiren Blindlook ile işbirliğine giden sektörün önde gelen oyuncularının sesli yönlendirme teknolojisi ile donatılan dijital kanalları sayesinde, görme engelli kullanıcılar artık teklif alma, ürünleri inceleme, müşteri destek ve hasar bildirimi gibi pek çok hizmetten kolaylıkla faydalanabiliyor.

Türkiye’de 1 milyonu aşkın görme engelli birey var. Aileleri ve yakın çevreleri ile birlikte 5 milyona yakın kişi hayatının her alanında erişilebilirlik problemi yaşıyor.  Sigorta şirketleri attıkları bu adımla hem engelli bireylerin bu adımla hem hayatı kolaylaştırmayı hem de farkındalık yaratarak daha erişilebilir bir dünya hayaline önemli bir katkı sağlayacağına inanıyor ve “Erişilebilirlik varsa engellilik yoktur” diyor.

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan

Web sitemizde yüzde 100’e yakın ses odaklı bir dünya yarattık

Anadolu Sigorta, Blindlook iş birliğine giderek Audio Simulation teknolojisi sayesinde web sitesini yeniden tasarladı. Anadolu Sigorta’nın web sitesi, kullanıcıların, sesli yönlendirmeler ile rahatlıkla bilgi alıp, işlem yapabilmesine olanak sağlıyor. Attıkları her adımda kapsayıcılık anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan “İletişimin yüzde 80’inin görme odaklı olduğu günümüz dünyasında, Audio Simulation teknolojisiyle web sitemizde yüzde 100’e yakın ses odaklı bir dünya yarattık. Web sitemizde, sesli yönlendirmeler ile yalnızca görsel odaklı iletişimin getirdiği engellemeleri ortadan kaldırarak tüm işlemleri herkes için erişilebilir duruma getirdik. Türkiye’de 1 milyonu aşkın görme engelli var; aileleri ve yakın çevreleri ile 5 milyona yakın kişi her gün erişilebilirlik problemleri yaşıyor. Attığımız bu adımın gerek somut faydaları gerekse yaratacağı farkındalıkla daha erişilebilir bir dünya hayaline önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi. 


Tüm dijital kanallarımızda engelleri kaldırdık

Aksigorta da BlindLook ile iş birliğini hayata geçirdi. İş birliği kapsamında Aksigorta’nın tüm dijital kanallarında görme engelliler için sesli yönlendirme özelliği başlatıldı. Bu özellikle Aksigorta müşterilerine, kapsayıcı ve engelsiz bir dijital sigortacılık deneyimi sunuyor. 

Aksigorta Pazarlama ve Teknikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel

Aksigorta Pazarlama ve Teknikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “aksigorta.com.tronline.aksigorta.com.tr ve Aksigorta Mobil uygulamasında görme engelliler için sesli yönlendirme özelliğini hayata geçirdik. BlindLook’un ses odaklı erişilebilirlik teknolojisi Sesli Simülasyon, tam ve kısmi görme engelli bireyler için ürün ve hizmetleri erişilebilir hale getiriyor; görme engelli bireylerin dijital ürün ve hizmetleri yardıma ihtiyaç duymadan bağımsızca kullanmalarına imkân sağlıyor. Böylelikle, müşterilerimize kapsayıcı ve engelsiz bir dijital sigortacılık deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Eşit ve engelsiz bir dünyaya erişebilme hedefine katkı sağlamaktan memnuniyet duyuyoruz’’ dedi.


Kullanıcılardan olumlu dönüşler alıyoruz

AgeSA, BlindLook ile yaptığı iş birliği çerçevesinde hem AgeSA Mobil’de hem de internet sitesinde görme engelli müşterilerine sesli yönlendirme hizmeti sunuyor. Bu sayede görme engelli müşteriler tüm sigortacılık işlemlerini yardıma ihtiyaç duymadan kendileri gerçekleştirebiliyor.

AgeSA Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Roşan Dilek

AgeSA Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Roşan Dilek, “Tüm müşterilerimize ‘İyi ki’ dedirtmek en büyük isteğimiz. Bu çerçevede görme engelli müşterilerimizin dijital kanallarımızı kullanabilmesi için önce uygulamanın haritalanması, ardından da seslendirmesini tamamlayarak 16 Mayıs’ta devreye aldık. Kullanıcılardan olumlu dönüşler almaya başladık, işlemlerini yardıma ihtiyaç duymadan yapabilmek onları motive etti. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimize “İyi ki” dedirtmek için çalışmalarımızı geliştirmeye devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.


Sigortalılarımızın hayatına konfor katmak istiyoruz

Daha önceki dönemlerde Engelsiz Kasko ürünü ve erişilebilir kurumsal internet sitesini müşterileri ile buluşturan HDI Sigorta, BlindLook ’un destekleri ile hizmetlerini farklı bir boyuta taşıdı. HDI sigorta, kurumsal internet sitesini,sesli simülasyon teknolojisi aracılığıyla görme engelli müşterilerine dış bir desteğe ihtiyaç duymadan rahatlıkla kullanabilmeleri içinsesli yönlendirme hizmeti sunuyor.

Ceyhan Hancıoğlu
Ceyhan Hancıoğlu

Sunduğu hizmeti EyeBrand  sertifikasıyla taçlandıran HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Sigortalılarımızın her alanda yanında olmak, onlar adına riskleri üstlenmek ve hayatlarını kolaylaştırmak işimizin büyük bir parçası. HDI Sigorta olarak gerek sigortacılık ürün ve hizmetlerimiz gerek ise sosyal faaliyetlerimiz ile engel tanımayan vatandaşlarımızın hayatlarına konfor katmak amacıyla çalışmalarımızı artırarak devam ettireceğiz” açıklamasını yaptı.

350 bin kişinin üzerinde görme engelli kullanıcı havuzu bulunuyor

2019 yılında yüzde 100 ses odaklı bir dünya yaratma amacıyla kurulan BlindLook, özgürlük teknolojileriyle, markaların ürün ve hizmetlerini dünya genelinde 285 milyon görme engelli için erişilebilir hale getiriyor. Tüm partnerlerini “EyeBrand” olarak isimlendiren Blindlook’un 350 bin kişinin üzerinde görme engelli kullanıcı havuzu bulunuyor. Uygulama şu şekilde çalışıyor: Görme engelli kullanıcı Blindlook web sitesine kaydoluyor.

Engelli belgesini platforma yüklüyor. Bilgiler ve engelli sertifikası doğruladıktan sonra üyelik aktif hale geliyor. BlindLook tarafından görme engelliler için özel olarak tasarlanan Audio Simulation teknolojisi, ürün ve hizmetleri görme engelliler için erişilebilir kılıyor, ses odaklı bir erişilebilirlik sağlıyor. Görme engellilerin ekran okuyucu programları ile paralel çalışarak görme engellilerin ürün ve hizmet kullanımında deneyimlerini geliştiriyor.

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER