Generali Grup, 2013 yılını yüzde 5.3’lük büyüme göstererek 4,207 milyon Euro faaliyet karı ile kapattığını ve uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s tarafından notunun “A-” olarak açıklandığını duyurdu.
Generali, 2013 yılını tüm iş kollarında geçen yıla kıyasla yüzde 5.3’lük büyüme göstererek 4,207 milyon Euro faaliyet karı ile kapattı. Generali, 1,915 milyar Euro’luk net karını yalnızca operasyon faaliyetlerinden elde ederek son altı yılın en yüksek sonucuna ulaştı. Uluslararası Kredi derecelendirme kuruluşu Standard & Poor’s (S&P), CreditWatch’un kararını takiben geçen yılki global değişim kriteri sonucu Generali’nin notunu “A-” olarak açıkladı. Böylece sigorta çözümleri kuruluşu ve finansal güç olarak Generali’nin güvenilirliği, S&P’nin not artışıyla desteklenmiş oldu. İtalya’nın olası bir temerrüde düşmesi potansiyeline karşı aşırı derecede uç bir kriz senaryosuyla test edilen Generali bu testi geçmeyi başardı.
“Hedeflerimizi aşıyoruz”
Generali Grubu CEO’su Mario Greco bu önemli gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “2013, Generali’nin dönüşümü açısından temel nitelikte bir yıl oldu. Elde edilen sonuçlar, stratejik planımızda yer alan hedeflere, olması gerektiği gibi ilerlediğimizi, hatta bunları aştığımızı göstermektedir. Uzun yıllardan sonra ilk kez, şirketimizin net sonuçlarının tamamı, olağandışı kalemlerden etkilenmek yerine direkt olarak kendi ticari faaliyetlerimizden kaynaklandı.”
“2014 içinde borçlarımız daha da azalacak”
Yıl boyunca Generali Grup’ta derin değişiklikler gerçekleştirdiklerini kaydeden Greco sözlerini şöyle sürdürdü; “Bilhassa, 2.4 milyar Euro tutarına asıl faaliyet alanı içinde olmayan varlıkları elden çıkardık ve stratejik alanlarda 1.5 milyar Euro’luk azınlık hissesi elde ettik. Grubun yönetim yapısını güçlendirdik ve idaresini daha basit hale getirdik. Şu anda grup idaresi uluslararası en iyi uygulamalarla paraleldir. 2013 yılı boyunca yüzde 26’lık bir toplam hissedar getirisi sağladık. Elde ettiğimiz bu sonuçlar ve temettüümüzü iki katından da yüksek bir seviyeye çıkarmamızla birlikte, doğru yolda olduğumuzun bir göstergesidir. Belirlemiş olduğumuz hedeflere ulaşabilmek için hala daha çok şey yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz. 2014 içinde borçlarımız daha da azalacak ve önemli maliyet tasarrufları gerçekleştirilecek. Faaliyet sonuçlarımızın ve net kârımızın, hissedarlarımızın kârlılığını kademeli olarak artırmayı hedefleyen planımız doğrultusunda daha da iyileşeceğini tahmin ediyoruz.”
Generali, kârlılığını artırmaya yönelik adımlar attı
Grubun üç yıllık “dönüşüm stratejisi”nin ilk yılı olan 2013 boyunca Generali, kârlılığını ve sermaye sağlamlığını artırmaya yönelik önemli adımlar attı. Grup asıl faaliyet alanına yeniden odaklanırken, asıl olmayan faaliyetleri elden çıkarttı ve stratejik faaliyetlerin tam kontrolünü ele geçirmek için yatırımlar yaptı. Grup ayrıca, daha basit ve etkili bir organizasyon şeması oluşturarak idari yapısını da güçlendirdi.
Generali Group, “Sigortanın Kolay Hali”ni sunmak için Türkiye’ye yatırım yapıyor
Generali Türkiye, müşterilerine “Sigortanın Kolay Hali”ni sunarken telefonla ulaşılabilecek veya internet üzerinden hızlı ve anlık geri dönüş alınabilecek “Kişisel Sigorta Danışmanı” hizmetini sundu. Generali Türkiye, kendisini ‘teknolojide atılım yapan öncü sigortacı’ olarak konumlandırıyor. Generali, özel tasarlanmış web sitesi “generali.com.tr” ve telefonla ulaşılan “7/24 Sigorta Danışmanlığı” hattıyla (0850 555 55 55), 3 dakikada poliçe sunuyor. Müşteriler satış, satış sonrası destek ve hasar tespiti anlamında yedi gün yirmi dört saat hizmet alabiliyor. Ayrıca web sitesi üzerinden 1 dakikada teklif alıp 3 dakikada poliçe sahibi olunabiliyor. Poliçeye, basılı doküman olmadan PDF formatında sahip olmaları yetiyor. Sigortacılık hizmetine geleneksel yollardan devam etmek isteyen müşteriler ise teknolojik alt yapıları güçlendirilmiş olan acentelere Generali’nin sağladığı kendi web siteleri ve Facebook sayfalarından ulaşabiliyor. Generali Türkiye’de yer alan acente sayısını da 3 yıl içerisinde üçe katlamayı planlıyor.
69 TL’den başlayan zorunlu trafik sigortası
Generali, gerçekleştirdiği dönüşüm vizyonunun bir parçası olarak pazara dört yeni ürün sürdü. Prestij Trafik, Prestij Kasko Ekstra, Mini Kasko, Mini Kasko Ekstra ürünleriyle; zorunlu trafik için 69 TL’den başlayan fiyatlar sunan Generali, Mini Kasko ürünü için de 115 TL fiyat belirledi. Generali böylece kasko poliçelerine yepyeni bir bakış getirirken pazarda şimdiye kadar bulunmayan farklı fiyatlarda ürünler sundu. Bu üç kasko ürünü özellikle düşük gelirli müşterileri ve 4-7 yaşındaki orta ölçekteki ya da 7-12 yaştan fazla olan araçları hedefliyor.