Generali, Türkiye’nin sigorta alışkanlıklarını araştırdı. Çarpıcı sonuçların ortaya çıktığı araştırmaya göre Türkiye’de yaşayanlar sigorta yaptırırken yüz yüze iletişimi tercih ediyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gözler önüne seriyor. İşte Generali’nin Trafik ve Kasko’da Türkiye sigortalı profilini ortaya koyan araştırma sonuçları;
Türkiye’de yaşayanlar arkadaş hatırı değil güven arıyor
Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de yaşayanlar hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere kolay adapte oluyor. Denemeye açık ancak her zaman önce ‘güven’ arıyor. Seçeceği sigorta şirketine kendisi karar vermek istiyor, kimsenin etkisi altında kalmıyor. Arkadaş tavsiyesinden çok bildiği, araştırdığı, güvendiği sigorta şirketine aracını emanet ediyor.
İnternetten araştırıyor, acenteden satın alıyoruz
Türkiye’de yaşayanlar dokunmak, görmek kısacası ‘yüzyüze iletişim’ istiyor. Trafik sigortası yaptıranların yüzde 80’i, Kasko yaptıranların ise yüzde 85’i acente kanalını tercih ediyor.
Ancak öncesinde araştırma WEB üzerinden yapılıyor. Kadın-erkek fark etmiyor, Türkiye’de yaşayanların yüzde 60’ı sigorta yaptırmadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor, bilgi topluyor. Yani internetten araştırıyor ancak sigortasını acenteden satın alıyor.
Kadınlar daha teknolojik
Sigortalanma sürecinde kadın ve erkek oranına bakıldığında ise işin rengi değişiyor. Erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gösteriyor. Erkeklerin yüzde 79’u acentelere başvururken; kadınların yüzde 27’si internet ve çağrı merkezi yöntemiyle, yüzde 25’i bankalar aracılığıyla, yüzde 21’i ise acenteler üzerinden sigorta yaptırıyor.
Bir kaza durumunda erkekler yüzde 70 ile acentelerini ararken kadınların yüzde 27’si ilk olarak sigorta şirketini arıyor.
Araba alırken aklımıza geliyor
Araştırma Türkiye’deki sigorta bilincini de ortaya koyuyor. Sigorta kavramı Türkiye’de yaşayanların aklına otomobil aldığında geliyor. Sigortalılar ihtiyacına göre ve iyi bir servise iyi para ödemeyi kabul ediyor. İnternet kullanımında eğitim ve gelir düzeyi etkili oluyor. Eğitim ve gelir arttıkça internet kullanımı artıyor.
Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Generali, yaptığı araştırmayla ortaya çıkan sigorta alışkanlıklarına paralel olarak sunduğu ürün ve hizmetlerle de satın alma sürecinde tüketicilere geniş bir yelpaze sunuyor. Motorlu Kara Taşıt Araçları ve Trafik Sigortası başta olmak üzere; yangın, nakliyat, sorumluluk, ferdi kaza, hırsızlık, havacılık, mühendislik, acente mesleki sorumluluk ve DASK gibi birçok farklı sigorta türünde ürün seçeneği bulunuyor.