Son verilere göre Generali Grup 2015’e yönelik açıkladığı hedeflerinin şimdiden üzerine çıkmayı başardı.
Dünya çapında 60’dan fazla ülkede 65 milyon müşteriye hizmet veren Generali, 2014 yılının ilk yarısına dair finansal sonuçları açıkladı. Avrupa’nın en büyük üçüncü sigorta şirketi Generali, 2014 yarıyıl sonuçlarında faaliyet sonucunu 2,5 Milyar Euro’nun üzerinde açıkladı. Söz konusu rakam grubun 2013’ün ilk yarısıyla karşılaştırıldığında yüzde 9,5’luk bir büyümenin gerçekleştiğini gösteriyor. Net kazancını ise sabit bir seviyede koruyarak 1 Milyar Euro olarak açıklayan Generali, istikrarlı büyümesini sürdürüyor.
Generali Grup, sigorta şirketlerinin temel gelir kalemi olan brüt yazılan primleriniyse 35 Milyar Euro olarak açıkladı. Sigorta şirketleri için hayati önem taşıyan sermaye yeterliliği göstergesi olan Solvency I oranı ise, Grubun Ocak 2013’de açıklanan 2015 hedeflerin de üzerinde gerçekleşerek yüzde162 olarak açıklandı.
Generali’nin sermaye yeterliliği oranının (Solvency I oranının) iki önemli anlaşmanın da tamamlanmasıyla yüzde164 olması bekleniyor. Generali, geçtiğimiz günlerde İsviçre’nin özel bankalarından BSI’daki bütün hisselerinin Brezilya merkezli finans şirketi BTG Pactual’a satışını duyurmuştu. Generali Grubu ayrıca, GPH’deki yüzde 24 hisselerinin de alımıyla birlikte GPH’nin yüzde100 sermayesine sahip olmayı planlıyor. Generali Grup böylece, Ocak 2013’de tamamlanan stratejik planına uygun olarak, ana faaliyet alanı olan sigorta sektörüne odaklanmayı ve aynı zamanda sermaye durumunu da güçlendirme yolunda önemli adımlar atıyor.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Generali Grup CEO’su Mario Greco, “Söz konusu sonuçlar hedeflerimize ulaşmak üzere hızla ilerlediğimizin bir göstergesi. Solvency I ve net serbest üretim fazlalığı hedeflerimize ulaştık. Ayrıca, özkaynak karlılığı (ROE) hedeflerimize de gitgide yaklaştığımızı görüyoruz. Generali’nin pazar payını ve karlılığını da artırdığını ve aynı zamanda hissedarlara önemli geri dönüşler sağladığımızı görüyoruz.”
Generali Grup’un yarıyıl sonuçlarını değerlendiren Generali Sigorta Türkiye Genel Müdürü Mine Ayhan; “Türkiye’de 150 yılı geride bırakan Generali Sigorta, büyük bir oluşumun parçası ve Türkiye’deki büyüme hedefimize doğru hızla ilerlemeye devam ediyoruz. Generali Sigorta olarak 2014 yılında Türkiye’de lansmanını gerçekleştirdiğimiz projemiz de bunun bir kanıtı. Generali olarak Türkiye’de “Sigortanın Kolay Hali’ni tüketicilerimize sunarak daha fazla sigortalıya ulaşmayı hedefliyoruz.” Dedi.