Dönüşüm plan hedeflerine, beklenen süreden bir yıl önce ulaşıldığını açıklayan Generali Grubu, toplam primlerin 70,4 milyon Euro seviyesine dayandığını ve faaliyet öz kaynak verimliliğinin yüzde 13,2’ye yükseldiğini belirtti.
Generali Grubu, geçtiğimiz iki yıl içerisinde müşterilerini korumak ve onlara daha iyi hizmet sunabilmek için bir dizi teknik ve operasyonel iyileştirme programları başlattı. Finans ve iş profilini temelden dönüştürmeyi hedefleyen Generali bunun yanında güçlendirilmiş sermaye pozisyonu ve artırılmış ekonomik saygınlık için adımlar attı. Üç yıllık dönüşüm planı ve stratejik girişimleri başarı ile yöneten Grup, yılı güçlü bir büyüme ile kapatarak dönüşümünü hedeflenenden bir yıl önce tamamladı. Faiz oranlarının rekor seviyelere düşmesi, daha katı dağıtım kurallarının uygulanması, Solvency 2 yönergesi ve hayat-dışı sigorta piyasasındaki gevşemelerin sigorta endüstrisine eşi benzeri görülmemiş zamanlar yaşattığını açıklayan Generali Grubu, tüm bu zorlu makroekonomik senaryoya rağmen 2014 sonuçlarının önemli bir başarı hikayesi olduğunu belirtti.
Generali toplam prim üretimi 70,4 milyon Euro
2014 yılında tüm branşlarda büyümeye giden Generali, prim üretim tarafında yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi ve yeni iş girişimleri ile toplam primlerini 70,430 milyon Euro’ya yükseltti. Faaliyet öz kaynak verimliliğinin yüzde 13,2’ye yükselten Grup, ödeme gücünü yüzde 164 seviyelerine getirdi. Aynı dönem içinde hissedarların özkaynakları yüzde 17 oranında artarak 23,204 milyar Euro’ya ulaştı.
2014 yılsonu sonuçlarını değerlendiren Generali Grubu CEO’su Mario Greco yaptığı açıklamada “Generali’nin dönüşümü tamamlandı ve tüm çalışanlarımız adına, 2013 yılı Ocak ayında belirlenen hedeflere bir yıl öncesinden ulaştığımızı belirtmekten gurur duyuyorum. Bu dönüşüm ile hissedarlarımız için 18 milyar Euro üretmeyi başardık ve gelecekte daha fazla değer yaratacağımız konusunda kendimize güveniyoruz. Bugün Generali, temel sigorta işine odaklanmakta, bilanço ve sermaye yönetimi konusunda daha disiplinli bir hale gelmekte, coğrafi mevcudiyeti ve yönetimini daha da şeffaflaştırıyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde şirketimizin gösterdiği finansal performans, benzeri görülmemiş zorluktaki pazar ortamına rağmen dünya genelindeki çalışanlarımızın müşterilerimize ve tüm paydaşlarımıza verdiğimiz sözü tutmaya ne kadar bağlı olduğunu gösteriyor. Generali Grubu hiçbir döneminde ayakları yere bu kadar sağlam basmamış, günümüzün rekabetçi yoğun piyasalarında rekabet etmeye ve kazanmaya bu kadar hazır olmamıştı. Artık tarihimizde yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyoruz ve Mayıs ayında stratejimizin yeni aşamasını sunmayı dört gözle bekliyoruz” dedi.
Generali Grubu 2015 yılında, 2014 yılında elde edilen faaliyet performansı seviyesini güçlendirmeyi hedefliyor. Grup, bir sonraki gelişim aşaması için yeni stratejisini 27 Mayıs tarihinde Londra’da gerçekleşecek Yatırımcılar Günü’nde açıklayacak.