22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

AXA ‘Gelecek Fakültesi’ eğitimde yeni ufuklar açacak

AXA Sigorta ‘Gelecek Fakültesi’ adını verdiği eğitim programı ile dağıtım kanallarını daha da güçlendirmek için kolları sıvadı. Programda hem acentelerin ikinci nesil aile üyeleri hem de bu işe sıfırdan başlamış genç girişimciler bir yıl boyunca sigorta satış pazarlamasından risk danışmanlığına kadar pek çok konuda sınıf içi eğitimler alacak.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

AXA Sigorta genç kuşak sigortacıların çok daha donanımlı bir şekilde yetişmesi için geçen ay bir yıl sürecek bir eğitim programı başlattı. İçerik planlamasında Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nden destek alınan program kapsamında katılımcılara dijital pazarlamadan; zaman yönetimine, liderlikten ürün yolculuğuna; nesiller arası çatışma yönetiminden müşteri yönetimine; sigorta satış pazarlamasından risk danışmanlığına kadar pek çok konuda sınıf içi eğitimler verilecek. Adeta bir yüksek lisans programı gibi hazırlanan programda akademisyenlerin yanı sıra AXA Sigorta Genişletişmiş İcra Kurulu da mentor ve eğitmen olarak katılımcılara destek olacak; teknik, satış ve hasar konuları yöneticiler tarafından sektörde ilk kez sınıf içinde uygulamalı ve gerçek olaylar üzerinden anlatılacak; her altı ayda bir ise fikir geliştirme atölyeleri düzenlenecek. Gençler kısır döngüye girmeyecek 1 yıl boyunca toplamda 50 kişinin eğitim alacağı ‘Gelecek Fakültesi’nde program ikiye ayrılıyor. ‘Gelecek Sensin’ adı verilen ilk sınıfta hali hazırda acente sahibi olanların ikinci nesil aile üyeleri eğitim alırken, ‘Yükselen Yıldızlar’ isimli ikinci sınıftaysa acentesini bir girişimci olarak sıfırdan kurmuş ve bir yerlere getirmiş genç patronlar bulunuyor. AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan’a ‘Gelecek Fakültesi’nin gençlere neler katacağını sorduğumuzdaysa bizi şöyle yanıtlıyor: “Bu eğitim programıyla gençlerimize sigortacılık vurgusu yapmak istiyoruz. ‘Daha fazla sigortacı olmalıyız’ diyeceğiz. Ne demek istiyorum? Sıkışmış olan alanlardan bu işi çıkarmamız lazım, bu da ancak bilgiyle oluyor. O bilgiyi aktarmak istiyoruz gençlerimize. Mesela işini yeni kurmuş olan arkadaşlarımızın sigortacılıkta sadece bir alanda kısır döngüye girip oralarda kalmasını da istemiyoruz. Onlara işin tüm renklerini, tüm bileşenlerini öğretip yeni ufuklar açmak istiyoruz. Böylece sigortacılıkta gelecekte daha önemli işler yapılabilsin.”

Bu program AXA’nın da ufkunu açacak

İşcan, bu sene başlattıkları eğitim programının tek taraflı olmadığını, AXA’ya da çok şey katacağını söylüyor. “Biz programdan ne alabiliriz? Buna da bakacağız” diyen İşcan, “Müşteri profili sürekli değişiyor. Bunu da bu programa katılan arkadaşlarımız yaşıyorlar. Derslere katılan gençlerimiz zaten açık, girişimci ve sosyaller. Yanlış yaptığımızda bize söylüyorlar. Bu gibi geri dönüşler de bizim faydamıza olacak. Ayrıca yıl içinde birçok kez beyin fırtınası yapacağız. Ortaya problemi koyacağız ya da onların problem getirmesini bekleyeceğiz. Dolayısıyla onlarla beraber sorunları çözmeye çalışacağız” ifadelerini kullanıyor. Sonuç olarak ‘Gelecek Fakültesi’ndeki iki program hem AXA hem de gençler için büyük fırsatlar sunuyor. Bu yılın deneyimlerinden yararlanarak önümüzdeki senelerde de programın daha da güçlü bir şekilde yoluna devam etmesi planlanıyor.

Gençler ailelerinin yaptıkları işle,
sigortacılıkla gurur duyuyorlar

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan ile bu fikrin nasıl ortaya çıktığını da konuştuk. İşcan, “Şirket olarak ‘Güçlü Bölge, Güçlü Acente’ bakış açısıyla sektörü güçlendirmek; bu sektör için emek vermeye gönüllü gençlerimizin hayallerini desteklemek için bu projeyi hayata geçirmeye karar verdik. Bu fikir ilk ortaya çıktığı günden beri nasıl fark yaratabileceğimizi ve tecrübeyi nasıl sürekli kılabileceğimizi konuşuyoruz. İki yıla yakın süredir devam ettiğimiz acente ve bölge toplantılarımızda da acentelerimizle yüz yüze görüşerek beklentilerini dinledik. Buna ek olarak potansiyel katılımcıların ihtiyaçlarını anlamamızı sağlayacak bire bir görüşmeler düzenledik. Gördük ki; gençlerimiz annebabalarının yaptıklarıyla, biriktirdikleriyle ve sigortacılıkla gurur duyuyorlar. Bazıları gerçekten iş hayatına çıktıktan sonra eldekinin ne kadar değerli olduğunu anlamış. Çünkü hizmet sektöründe binlerce müşteriyi onlaca yıl bir arada tutup müşterilerle hala ilişkiyi sürdürebiliyor olmak çok önemli. Sigortacılıkla ilgili de heyecanları olduğunu gördük. ‘Yaptığımız işi nasıl geleceğe taşırız? Dünyada sigortacılığın gittiği yer ile bizim gittiğimiz yer aynı mı? gibi sorular var akıllarında. Burada da AXA’nın global gücü o bağlantıyı kurma şansını veriyor. Sonuç olarak bire bir görüşmelerden çıkan sonuçlar çok hoşumuza gitti” diyor.

Sigortacılık eğitiminde hiç yapılmamışı deneyimleyecekler

‘Gelecek Sensin’ ve ‘Yükselen Yıldızlar’ adı verilen sınıfta yer alan 50 öğrenci, bir süredir sektörde çalıştıkları için temel sigortacılığı zaten bilen kişilerden oluşuyor. Bu yüzden işin sigortacılık kısmında belki hiç yapılmayan bir şey de yapılacak. Bilindiği gibi; genelde sigortacılık eğitimlerinde işin 3 farklı alanı olan teknik, satış ve pazarlama, hukuk ve hasar kısımlarını farklı kişiler, farklı zamanlarda anlatır. İşcan’ın verdiği bilgilere göreyse; bu sefer AXA, öğrencilere 3 bileşini aynı anda sunacak ve olay incelemesi de yapılacak. Mesela bir hasar olduğunda, bu hasar nasıl yönetilmiş? Bu hasar olayına AXA, sigorta şirketi olarak nasıl yaklaşmış? Bu sigorta uygulamasında bir eksik var mı? Bunun gibi sorulara yanıt aranacak. Böylece öğrenciler, bu olaydan yola çıkarak ideal durumu bulmaya çalışacaklar. İşcan, öğrencilerle saha çalışmaları da yapacak; eğitim sırasında bir işyerine de gidip, oradaki hasarı inceleyeceklerini ve eksperle de diyalog içinde olacaklarını belirtiyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER