25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Sektörün geleceğini ‘yapay zeka’ belirleyecek

Digitalage Summit 2018 etkinliğinde konuşan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, geleceğin sigortacılığı için teknolojiye yatırımın  ve yapay zekanın önemine dikkat çekti.

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, geleceğin sigortacılığı için teknolojiye yatırımın öncelikli olduğunu söyledi. Digitalage Summit 2018 etkinliğinde “Trend Raporlarının Ötesinde Yapay Zeka” panelinde bir konuşma yapan Gülen, teknoloji kullanımında ‘yapay zeka’nın önemine dikkat çekti.  Yapay zekanın, neredeyse tüm kurumların iş akışlarında kullanıldığını, her geçen gün kullanım alanın genişlediğini, etkisinin arttığını, mükemmele doğru evrilip dönüştüğünü ifade eden Gülen, geleceğin sigortacılığı için teknoloji yatırımlarına hız verdiklerini ve önceliğin teknoloji yatırımı olduğunu dile getirdi.

Türkiye’de çok benimsendi

1525853231_Aksigorta_GM_UgurGulen

Yapay zekanın Türkiye’de trend teknolojiler arasında en çok benimsenen uygulamalardan biri olduğunu belirten Gülen, şunları söyledi: “Aksigorta olarak, bu alanda çalışan girişimcilerle birçok noktada iş birliği yapıyoruz. Bu konuda ülke olarak istekliyiz ve yatırımımızı çoğaltmalıyız. Bizim de içimizdeki bu büyük potansiyeli ortaya çıkarmak için yerli teknoloji gelişimini daha çok desteklememiz gerekiyor. Eskiden kurumlar, bireylerden daha hızlı teknolojiye adapte oluyordu; şimdi bireyler bu süreci daha hızlı yaşıyor. Buna paralel olarak müşteriler de teknolojinin en iyi şekilde kullanıldığı uygulamalardan yararlanmak istiyor; en iyi deneyimi yaşamak istiyor. Biz de teknolojinin gücünü kullanarak geleceğin sigortacılık sistemini inşa ediyoruz. Ürün ve hizmetlerimizle kolay, yalın, erişilebilir sigortacılık deneyimini tüm müşterilerimize sunuyoruz.”

ADA sektörde ilk

Aksigorta’nın yapay zekalı dijital asistanı ADA’nın (Aksigorta Dijital Asistanı) sektörde ilk olduğunu belirten Gülen, ADA ile ilgili şu bilgileri verdi:  “Dünyadaki ve Türkiye’deki yapay zeka teknolojilerini kendi sistemlerimiz ile birlikte inceleyerek Aksigorta için en uygun kullanım alanlarını belirledik. Bu doğrultuda sektörün ilk yapay zekalı dijital asistanı olan ADA’yı hayata geçirdik ve sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik. 400 bin hasar evrakı ADA tarafından ayrıştırılıyor, hasar dosyası ile eşleştiriliyor. Türkiye genelinde 2 bin 500 acenteden gelen yaklaşık 200 bin talep ADA tarafından cevaplanacak, cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşecek. Sadece ADA değil 2017 başında hayata geçirdiğimiz ve bir yıldır başarıyla uyguladığımız Robot Dönüşüm projemiz/ Robot Süreç Otomasyonu (RPA) da bizim için güzel bir örnek. Uygulamayı kullanmaya başladığımız günden bu yana, 196 milyon TL prim üretimi yaptık. 350 bin işlem gerçekleştirdik.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER