23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Yaşlı nüfus istemiyorsak otomatik katılımda başarılı olmalıyız”

Garanti Emeklilik Genel Müdürü Cemal Onaran, otomatik katılım sistemini yaşlanan nüfuslu Türkiye için bir fırsat olarak gördüğünü belirterek, bu uygulamada lider olacaklarını söyledi.

SEVAL ÖZKAP / SİGORTAMEDYA

cemal-onaran-0Garanti Emeklilik, düzenlediği basın toplantısı ile Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve otomatik katılım sistemi hakkında bilgilendirme yaptı. Garanti Emeklilik Genel Müdürü Cemal Onaran’ın bilgilendirme yaptığı toplantıda bireysel emeklilik ve hayat sigortacılığı sektörlerindeki mevcut durum ve 1 Ocak 2017’de yürürlüğe girecek olan otomatik katılım sistemindeki hedefler paylaştı.

Otomatik katılımda lider olacağız

BES’te sektörün 6.5 milyon katılımcıyı aştığını ve 60 milyar TL fon büyüklüğü yakaladığını belirten Onaran, 13 yıllık süreçte ulaşılan rakamların bir gurur tablosu olduğunu kaydetti. Onaran, otomatik katılım ile sisteme 6.4 milyon katılımcının dahil olacağını düşündüklerini söyledi.

Türkiye nüfusunun hızla yaşlandığını ve yaşlı, yoksul bir nüfus istenmiyorsa otomatik katılımda başarı sağlanması gerektiğini ifade eden Onaran, “Birinci basamağı SGK, üçüncü basamağı ise gönüllü emeklilik sistemi BES oluşturuyor. Şimdi ikinci basamak olan otomatik katılım sistemi ile yeni bir dönem başlıyor. Üçüncü basamağı lider kapattık. Otomatik katılımda ana dağıtım kanalımız Garanti Bankası’nın gerek özel sektör bankaları içerisinde maaş ödemelerinde liderliği gerek teknolojik altyapısı gerek müşteri deneyiminin üzerine Garanti Emeklilik uzmanlığını eklediğimizde iddia ediyorum ki otomatik katılımda da lider olacağız” dedi.

Otomatik katılıma 100 ve üzeri çalışana sahip kamu ve özel sektör kurumlarında başlanacağını dile getiren Onaran, sürecin kademeli olarak ilerlemesini istediklerini ifade etti. Onaran, kademeli olarak geçişin kamu, çalışan ve işveren olmak üzere tüm taraflar için sağlıklı olacağına işaret etti. Yeni sistemde merkezi fon olabileceğini ya da şirketlerin kendi fonlarını satabileceğini belirten Onaran, “Bu alanda rekabet istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Katılımcı sayısında %36 yavaşlama söz konusu

cemal-onaran-4

Onaran, 2013 yılında devlet katkısının başlamasının ardından sektörün 3.5 yılda kendini ikiye katladığını ancak her yıl 1 milyon kişinin giriş yaptığı sistemde katılımcı sayısında bu yıl yüzde 36’lık bir yavaşlama yaşandığını belirterek, “Katılımcı sayısında geçen yıl Kasım itibarıyla net 760 bin kişilik artış varken bu yıl artış sadece net 480 bin civarında kaldı” açıklamasında bulundu. Yavaşlamanın yeni satışlardaki düşüşler ve erken çıkışlar nedeniyle yaşandığını belirten Onaran, “Ancak bu sene katılımcıların 119 bini Garanti Emeklilik’i tercih etti. Bu performans ile katılımcı sayısında lider olduk. Pazar payımız ise 17.09’a ulaştı” dedi.

Hayat sigortalarında, kredi artışları ve sektörün bu branşta daha istekli olması sonucunda geçen yıla oranla yüzde 21’lik bir büyüme olduğunu belirten Onaran, Garanti Emeklilik’in ise yüzde 23 büyüme kaydettiğini söyledi. Onaran, “2010 yılından beri sektörün en çok kar eden şirketiyiz. Üçüncü çeyrekte 186 milyon TL net karımız bulunuyor” şeklinde konuştu.

“Çalışana, müşteriye ve teknolojiye yatırım yapıyoruz”

cemal-onaran-2Başarılarının arkasında çalışanlara, müşterilere ve teknolojiye yaptıkları yatırımın yattığını ifade eden Onaran, sözlerine şöyle devam etti: “Gücümüzün kaynağı ailemiz. Ailemizin her bir ferdini özenle seçiyoruz. Gelişim için sürekli ailemize yatırım yapıyoruz. Fikirlere önem veriyoruz ve yöneticilerimizi ailemizden seçiyoruz.” Onaran, çalışan merkezli uygulamaları sonucunda dünyadaki tek Uluslararası İnsan Kaynakları kalite standardı IIP (Investors in People) tarafından Altın Sertifika ile ödüllendirildiklerini ve çalışan memnuniyetinde de yüzde 71 oranını yakaladıklarını ve bu oranın sadece emeklilik sektörü için değil, pek çok sektör için dikkat çekici olduğunu ifade etti.

Müşteri merkezli hareket ettiklerini belirten Onaran, “Artık müşteriler kusursuz şirket aramıyor, hatalarına rağmen harika bir şirket istiyor. Müşterilerimizin satış anı, sonrası ve tazminat sürecinde yalnız bırakmıyoruz. Yalın, yakın ve yapıcı prensiplerimizle hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.

Tazminat sürecini %80 kısalttık

Tazminat ödemelerinde süreç yerine insana odaklandıklarını söyleyen Onaran, bu sayede ödeme sürecini 100 günden 21 güne indirerek, yüzde 80 oranında kısalttıklarını söyledi.

cemal-onaran-3

Teknolojiye yaptıkları yatırımların altını çizen Onaran, müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak yenilikler sunmaya devam edeceklerini belirtti. Toplam giderlerinin yüzde 30’unu teknoloji yatırımlarına ayırdıklarını ifade eden Onaran, “Dijital dünyanın gücü her geçen gün artıyor. Günümüzde mobil ve dijital cihazların yaygın kullanımı ile birlikte bu alana yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi zenginleştirmek, müşterilerimizin hayatına daha fazla değer katmak konusunda önümüzde önemli fırsatlar bulunuyor. Bu fırsatlar ve Garanti markasının güçlü teknolojik altyapısı sayesinde ses getiren çalışmalarımız önümüzdeki dönemde de sürecek. Bu doğrultuda mobil uygulamamızı da hayata geçireceğiz” dedi.

1 Yorum

  1. Sanırım, haber başlığında yer alması gereken “yaşlı, yoksul bir nüfus..” ifadesindeki “yoksul” sözcüğü sehven düşmüş.

    BES bir çok olumlu özelliği dışında, nüfusun yaşlanması konusunda da en azından olumsuz bir etki yaratmıyor.

    Hatta, tam tersi; emeklilik çağında ilave gelir sağlayan bireylerin, daha iyi beslenmeye, kaliteli sağlık hizmetlerine, sosyalleşme ve diğer aktivitelere bütçe ayırmalarıı sonucu, yaşlı nüfusu arttıracağı öne sürülebilir.

    Sevgilerimle,

    Mustafa Su

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER