23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘56 yaşında BES’ten çıkmayın, çalışma hayatı boyunca katkı yapın’

Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, otomatik katılımın ekonomi açısından önemine dikkat çekerek, 10 yılda 90 milyar TL tasarrufun öngörüldüğü vurguladı. Kuruca, bireylere 56 yaşında sistemden çıkmayıp çalışma hayatı süresince sisteme katkı yapmaya devam etmelerini tavsiye etti.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Türkiye’nin hayat sigortacılığı ve Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki (BES) önde gelen şirketlerden AvivaSA Emeklilik ve Hayat, 10 yaşında. 2007 yılında ülkemizin köklü gruplarından Sabancı Grubu ile 300 yılı aşkın geçmişe sahip İngiliz Aviva’nın eşit ortaklığıyla kurulan AvivaSA, 10’uncu yıl sonunda 14.4 milyar TL fon büyüklüğü ile BES’te sektör liderliğini sürdürüyor. Şirketin, 10’uncu yılı kutlamaları kapsamında dün bir basın toplantısı düzenledi. Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca’nın katıldığı toplantıda, 10 yılın değerlendirmesi yapıldı; şirketin gelecek projeksiyonları kamuoyuyla paylaşıldı. Basın mensuplarından gelen sorular yanıtlandı. Toplantıya konunun güncelliğinden dolayı, yılbaşında başlayan ‘otomatik katılım’ damgasını vurdu. Gerek Dinçer, gerekse Kuruca, otomatik katılımın Türkiye ekonomisi ve tasarrufların artması açısından önemine dikkat çekti. Toplantıda, 3.4 milyon katılımcı sayısına ulaşılan otomatik katılımda 14 milyon kişinin sisteme girmesi ve 10 yıllık dönemde 90 milyar TL’lik tasarruf oluşturulmasının öngörüldüğü kaydedildi. Kuruca, bireylere, BES’te 56 yaşında emekli olmayıp, çalışma hayatı süresince, 60-65 yaşına kadar birikim yapmalarını tavsiye etti.

2018 canlı bir yıl olacak

TÜİK’in son raporunda tasarruf oranının yüzde 25 seviyesinde açıklandığını belirten Dinçer, “Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerle kıyaslarsak bu düşük bir oran. Tasarruf oranı, Çin’de yüzde 49, Hindistan’da yüzde 32, Güney Kore’de yüzde 36 seviyelerinde. Ülke olarak gidecek daha çok yolumuz var. Otomatik katılım uygulamasının sektöre getireceği büyüme ve yenilikler sayesinde, çok daha canlı bir 2018 geçireceğimize inanıyorum” dedi. Sektördeki tüm aktörlerin bütün enerjilerini Türk insanının BES’e duyduğu güveni çok daha yukarılara çıkarmaya harcamaları gerektiğini belirten Dinçer, özellikle düşük ve orta gelire sahip bireyler için, BES’in en etkili tasarruf aracı olduğunu çok daha iyi anlatmaları gerektiğini söyledi. Dinçer, Sabancı Grubu çalışanlarının da 10 yılı aşkın süredir işverenin de katkı yaptığı BES sözleşmelerinin olduğunu dile getirdi.

İşveren katkısı çok önemli

Konuşmasında otomatik katılımda, İngiltere, Yeni Zelanda ve İtalya gibi ülkelerin başarılı olduğuna dikkat çeken Fırat Kuruca, söz konusu ülkelerde ‘işveren katkısı’nın, sistemin başarısında etkili olduğunu söyledi. Kuruca, Türkiye’de 2018’de otomatik katılımda işveren katkısını beklememekle birlikte, cayma süresiyle ilgili yapılacak regülasyonların sistemde cayma oranını da düşürmesinin beklendiğini söyledi. Kuruca, ayrıca, 18 yaş altı bireylerin BES’e dahil olması ile ilgili olarak yapılacak düzenlemenin de önemine dikkat çekti.

Konuşmasında sektörün ve sektördeki şirketlerin geleceği ile ilgili görüşleri de dile getiren Kuruca, geleceği ‘müşteri odaklılık’ ve ‘dijitalleşme’ olgularının şekillendireceğini söyledi. Müşteri odaklılık kavramının, artık şirketlerin büyümesi ve hatta hayatta kalması için olmazsa olmaz hale geldiğini ifade eden Kuruca, “Günümüzü artık, insan odaklı bir dönem olarak bile tanımlayabiliriz. Yeni teknolojileri hızlıca adapte edip, müşterilerinin ve çalışanlarının hayatında fark yaratan şirketler artık öne çıkıyor” diye konuştu. AvivaSA’nın da toplam fon büyüklüğünde yüzde 19.4 pazar payıyla sektör lideri olduğunu vurgulayan Kuruca, AvivaSA’nın emeklilik fonlarının da katılımcılara 10 yılda ortalama TÜFE artı yüzde 36’lık bir getiri sağladığını söyledi. Şirket olarak fon büyüklüğünün her yıl yüzde 25-30 büyüdüğünü belirten Kuruca, önümüzdeki yıllarda da bu oranda büyümeye devam etmeyi hedeflediklerini söyledi.

AvivaSA’nın mottosu: ‘Yarın şimdiden güzel’

Ağustos ayında, dijitalleşme, müzik, sinema ve spor gibi tüm insanlık için önemli ilgi alanlarında, Türkiye ve dünyada son 10 yılda gerçekleşen başarıları hatırlatmayı amaçlayan bir dijital iletişim çalışması başlattıklarını belirten Kuruca, “İzleyenlerin, geçtiğimiz 10 yılda kendilerini iyi hissettiren olayları hatırlayarak, bugün iyi hissedeceklerine ve yarına umutla bakacaklarına inanıyoruz. Yeni marka konumlandırmamızın mottosunun, “Yarın şimdiden güzel” olması da bununla ilgili. Bu 4 alanda, değerli isimlerin röportajlarıyla zenginleşen videolarımız televizyonda ve tüm sosyal medya hesaplarımızda yayımlandı ve yoğun ilgi gördü” dedi.

Rakamlarla AvivaSA…

  • 10 yılda müşteri sayısı 3 kat arttı. Fon büyüklüğünü 13 kata çıkarttı.
  • 14.4 milyar TL fon büyüklüğü ve yüzde 19.4 pazar payıyla fon büyüklüğünde sektör lideri.
  • 900 bin BES katılımcı sayısı ve toplam 2 milyonu aşkın müşteriye sahip.
  • Otomatik katılımda 127 milyon TL fon büyüklüğü, 316 bin katılımcıya ulaştı.
  • Emeklilik fonları 10 yılda ortalama TÜFE + % 36 getiri sağladı.

1 Yorum

  1. Bu derecede dijitalleşme yatırımı yakın gelecekte acenteleri ve benzer sektördeki aracıları oldukça zorlayacaktır. Şu anda bulunduğum bölgede bankacılıktan konsolosluk hizmetlerine kadar birçok hizmet dijital ortama aktarılmış durumda. Banka şubelerindeki personel tamamen yetkisiz, her türlü başvuruda belgeler taranıp merkez tarafından karara bağlanıyor ve mülakat yapılacaksa şubede değil telefonda yapılıyor. Bazı şubeler tamamen dijitale dönmüş durumda, içeride 10 atm var ve sadece 2 personel görev yapıyor. Onların görevi de sadece ve sadece müşterilere ATM kullanımında yardımcı olmak. Aynı şekilde konsolosluk bile randevusuz çalışmıyor, gitmeden önce pasaport, kimlik, dilekçe gibi tüm belgeler taranıp sisteme yükleniyor. Tarayıcı (scanner) isimli alet sabit telefondan daha çok kullanılan bir cihaz oldu.

    Henüz dijital ortama açılmayanlar için, SEO nedir diye araştırmak bile iyi bir başlangıçtır. Bir de Z kuşağı her türlü hizmeti “app” formatında tüketmeyi seviyor. Dijital ortamda yapılacak her türlü yatırım için Z kuşağının görüşlerini almak da faydalı olacaktır diye düşünüyorum.

    Saygılarımla

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER