18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Filo kaskosunda ‘sıkı pazarlık’ dönemi!

Döviz kurlarındaki yükselmenin etkisiyle, özellikle yedek parça ve oto hasar maliyetlerinde önemli artışlar yaşanıyor. Yılın son günlerinde yenilemelerin gerçekleştiği filo kasko poliçelerinde sigortalılarla şirketler arasında sıkı bir pazarlık süreci başladı.

SEVGİ BAŞARAN / SİGORTAMEDYA

Pandemi nedeniyle ekonomide yaşanan sıkıntılar, yükselişe geçen döviz kurları kelebek etkisiyle geçtiğimiz Mart ayından bu yana birçok sektörü etkisi altına aldı.Kurdaki yükselmenin etkisiyle, özellikle yedek parça ve dolayısıyla oto hasar maliyetlerinde önemli artışlar yaşandı. Bu süreçte hayati yedek parçaların fiyatlarında ortalama yüzde 30-50 arasında fiyat artışları oldu. Bu durum başta oto sigortaları olmak üzere filo poliçelerinde de etkisini gösterdi. Sektör açısından özellikle filo kasko poliçelerinde yenilemelerin yapıldığı yılın son zamanları oldukça önemli. Çünkü kriz sürecinde artan maliyetleri kısmak isteyen şirketler bazı kalemlerde tasarruf yapma yolunu seçiyor. Bu da çoğunlukla sigortadan yapılıyor. Nitekim filo poliçesi yaptıran işletmeler başta teminatları küçültmek olmak üzere, sigorta şirketleri ile sıkı pazarlıklara başladı. Sigorta şirketleri ise artan döviz kurlarından dolayı oluşan maliyetleri sigortalılarına olabildiğince yansıtmamaya çalışırken, onların ihtiyaçlarına yönelik butik poliçeler hazırlıyor.

Araç adedi fazla olan firmalar tercih ediyor

Sigorta şirketleri için filo kasko poliçeleri oldukça önemli. Çünkü şirketlerin oto sigortalarındaki pazarlarının önemli bir kısmını bu poliçeler oluşturuyor. Kasko poliçelerinde filo sözleşmelerini daha çok operasyonel araç kiralama şirketleri, taşımacılık, lojistik sektörü firmaları, inşaat ve hafriyat şirketleri, e-ticaret ve tedarik zincirleri, gıda ve ilaç firmaları gibi araç adedi oldukça yüksek olan firma ve kurumlar tercih ediyor. Peki filo kaskoyu şirketler neden tercih ediyor? Çünkü sigorta şirketleri filo kasko poliçelerinde bireysel ve kurumsal sigortalıları için oldukça önemli avantajlar sunuyor. Örneğin bireysel kaskoda yer alan genişletilmiş teminatlardan ve asistans hizmetlerinden tamamen yararlanan filo kasko müşterileri, günlük operasyonlar sırasında gerçekleşebilecek tüm risklere karşı da teminat alabiliyor.

HDI Sigorta Teknik (Oto) Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Ul: İhtiyaca göre filo poliçesi hazırlıyoruz

HDI Sigorta’nın Teknik (Oto) Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Ul, “2020 yılı itibariyle, kurdaki dalgalanma ve yedek parça fiyatlarındaki artış hasar maliyetlerinde de yükselişe sebep oldu. Bu dönemde bizde filo kasko tekliflerimizi çalışırken; riske özel maliyetleri ön plana alarak değerlendirme yapmaya ve iyi bir hasar yönetimine önem vermeye devam ediyoruz” dedi.Filo poliçeleri için yenileme çalışmalarına başladıklarını belirten Ul, “HDI Sigorta olarak filo kaskoda özellikle ağır ticari grubunda pazarın lideriyiz. Bu nedenle pandemi sürecinden çok etkilenmedik. Hatta portföyümüzde bir büyüme yaşadığımızı söyleyebiliriz. Burada iş ortaklarımızın görüşlerini de alarak, yol arkadaşı konsepti ile gerçekleştirdiğimiz aksiyonların payı büyüktür” açıklamasını yaptı. Filo kaskoda, sigortalılara gerçekleşebilecek tüm risklere karşı, kaskoda yer alan genişletilmiş teminatları ve asistans hizmetlerini sunduklarını belirten Ul, ayrıca müşterilerin portföylerine özel ihtiyaç duydukları veya hassasiyetleri olan konularla ilgili ilave teminatlar sağladıklarına dikkat çekiyor.

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez: Filo poliçelerinde ‘butik’ bir fiyatlandırma sunuyoruz

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, “Özellikle, hayati yedek parçaların fiyatlarında yaklaşık 6 ay gibi bir sürede ortalama yüzde 30-50 aralığında fiyat artışları gördük. Anadolu Sigorta olarak prim üretimimizde lokomotif konumda olan oto branşının önemli bir bölümünü filo sözleşmeleri oluşturuyor. Pandemi döneminde tüm sigortalılarımızın olduğu gibi filo sahibi sigortalılarımızın yanlarında olduk ve bu ekstra maliyetleri onlara olabildiğince yansıtmamaya çalıştık” dedi. Azami yüklü ağırlığı 3.5 ton ve üzeri ağır ticari araçlar için pandeminin başladığı ilk dönemde poliçe yenilemelerinde durgunluk yaşandığını ve bazı gruplarda poliçe iptalleri yapıldığını söyleyen Sönmez, “Ancak, şu an durumun pandemi öncesi dönemdeki seyrine döndüğünü gözlemliyoruz. Taşımacılık faaliyetleri için de operasyonel kiralamaya ihtiyacın arttığını görüyoruz” açıklamasını yaptı. Bu dönemde özellikle filo sözleşmelerimizde butik bir fiyatlandırma süreci yürüttüklerini kaydeden Sönmez, şunları söyledi: “Son 10 senede filo kapsamındaki işlerde ortalama her yıl yüzde 35 oranında büyüdük. Bu yılsonu için de aynı rakamlarda büyüme öngörüyoruz.”

Tema Sigorta Danışmanlık ve Aracılık Hizmetleri Yönetici Ortağı Cengizhan Korkut: Teminatların azaltılmasını talep edenler var

Ekonomik anlamda zorlu bir süreçten geçtiğimiz bugünlerde filo kasko poliçelerinde müşterilerin kendilerinden oldukça agresif fiyatlar istediklerine dikkat çeken Tema Sigorta Danışmanlık ve Aracılık Hizmetleri Yönetici Ortağı Cengizhan Korkut; “Yıl sonu için yenilemelere başladık. Şu anda çoğu agresif fiyat istiyorlar. İndirim talep ediyor. Hatta bazıları poliçe fiyatları yüksek çıkınca yaptırmaktan vazgeçen bile olabiliyor” dedi. Sigortalıların yenileme yaparken özellikle teminat tutarları üzerinde değişiklik yapmak istediklerini vurgulayan Korkut, “Örneğin bir sigortalımızın yenileme döneminde poliçesindeki teminat tutarı geçen yıla göre yüzde 56 artmış. Haklı olarak fiyat yüksek geliyor. Bu defa teminatlardan azaltma yoluna gidiyor. Bunun yanında bazı riskleri kendi üstlerine alan ve sonra tekrar bakarız diyen sigortalılar var. Küçük fiyat farklılıklarına rağmen şirket değiştirebiliyorlar. İhtiyari mali mesuliyetin teminat tutarlarını indirmeyi talep eden bile var. Yenileme sürecinde pazarlıklar arttı” diye konuştu. Özellikle inşaat sektöründe yaşanan sıkıntılı sürecin filo kaskolarını olumsuz etkilediğine vurgu yapan. Korkut’a göre esas sıkıntı 2021 yılında yaşanacak.

Mert Grup Sigorta Genel Müdürü Özgür Özdemir: Daha uygun fiyatlı poliçeler isteniyor

Özellikle ağır ticari filosu olan işletmelerin filo kasko poliçesini tercih ettiğini belirten Mert Grup Sigorta Genel Müdürü Özgür Özdemir; şirketlerin ekonomik sıkıntıların yaşandığı bu dönemde özellikle teminatları küçültüp daha uygun poliçeler istediklerine dikkat çekiyor. Bazı müşterilerinin ekonomik olarak şu anda etkilenmese de ileride etkileneceğini öngörerek yine de filo kasko ile ilgili teminat düşürmeye gittiğine dikkat çeken Özdemir; şunları söyledi: “Bu kriz birçok şirketin küçülmesine neden olacaktır. Çünkü döviz kurları çok arttı. Döviz kurlarındaki artış zincir şeklinde işletmeleri etkiliyor. Örneğin araç kiralama şirketleri dövizle birlikte artan araç fiyatlarını kiralama maliyetlerine yansıtıyor. Müşteriler de kiralama aracı tercih etmiyor. Kiralama şirketleri de parka çektirdiği araçlarının filo kaskosunu yaptırmamayı tercih ediyor. Yani kelebek etkisi ile tüm branşlar bundan etkileniyor.”

Filo kaskonun işletmeler sağladığı avantajlar

  • Filo kasko yaptıran sigortalılar, iş faaliyetlerine yönelik ihtiyaçları ve talepleri doğrultusunda, araç filolarına özel olarak hazırlanmış teminatlar ile doğru analiz edilmiş özel bir fiyatlamadan yararlanıyor.
  • Filoda yer alan tüm araçların poliçe süresinin tek bir vadede tanzim edilmesi, sigortalının risklerinin açıkta kalmasını engelliyor. Bunun yanında hasarın takibini ve yönetilmesini kolaylaştırıyor.
  • Ödeme şekillerinde avantaj sağlıyor.
  • Müşterilerin hasar oranlarına göre özel fiyatlandırma olanakları ve müşteri portföyüne özel hasar yönetimi uygulanıyor.
  • Sigortalı aynı anda tüm araçlarını teminat altına alabildiği için fiyattaki değişimlerden etkilenmiyor.
  • Filo sahibi olan şirketlerin araçlarına gelebilecek hasarlar dışında, karşı taraflara verebileceği zararlar için aldıkları İhtiyari Mali Mesuliyet (İMM) teminatıyla birlikte kasko sigortası teminatının önemi bir kat daha artıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER