Çok fazla trafik sigortası satan şirketlerin göbek büyüttüğünü, Aksigorta’nın göbeğini büyütmeyip fit kalmaya çalıştığını söyleyen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Fit olduğumuz için her zaman daha çabuk aksiyon alıyoruz, reflekslerimiz daha güçlü, daha uzağa daha uzun süre koşabiliyoruz” dedi.
Yeni yıla girmeden önce sektörün son durumunu değerlendiren Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şirketlerin bilançolarını lunaparktaki aynalara benzetti. “Lunaparktaki aynalar çok çeşitlidir, uzun gösterir, kısa gösterir, şişman ya da zayıf gösterir” diyen Gülen, “Bilançolar da lunaparktaki aynalara benziyor. Sigorta şirketleri kendini nasıl görmek istiyorsa o aynanın karşısına geçiyor” şeklinde konuştu. Gülen, aynı zamanda çok trafik sigortası satan şirketlerin göbek büyüttüğünü, Aksigorta’nın trafik yazmaktan kaçmadığını, ama göbeğini büyütmeyip formda kalmaya çalıştığını söyledi.
2017 yılının zor bir yıl olacağını öngören Gülen sektörün durumunu, trafiğin büyümeye etkisini, hangi branşların sektöre fayda sağladığını ve Aksigorta’nın yatırımlarını anlattı. İlk dokuz ayda sektörün yüzde 34 oranında büyüdüğünü söyleyen Gülen, bu büyümeden tatmin olmadıklarını belirti. Büyümenin yüzde 27’sinin trafik sigortasından, 4’ünün kasko sigortasından, 2’sinin sağlıktan 1’inin de tarım sigortalarından sağlandığını açıklayan Gülen, “Oto dışı ürünlerde büyüme sıfır. 2016, Türkiye’nin sigortacılıkta büyüme hikayesinin sekteye uğradığı bir yıl oldu. Bunun darbe teşebbüsüyle de alakası yok. O tarihe kadar da büyüme yavaştı” dedi.
Türkiye’de varlıklar büyürse biz de o kadar büyürüz
2017’de büyümenin azalacağı yönünde bir öngörüye sahip olduklarını söyleyen Gülen, trafik branşında büyümenin gelecek yıl küçüleceğini ifade etti. “Fiyatların yükselmeyeceğini, araç satış ve giriş hızının da azalmasıyla birlikte trafikte hiç büyüme öngörmüyoruz” diyen Gülen, şöyle devam etti: “Sektörde de 2017’de yüzde 5-10 oranında bir büyüme olur. Bu, sigorta tarihinde son 10 yıldır en düşük büyümeli dönem olabilir. Biz varlıkları koruyan bir sektörüz. Türkiye’nin toplam varlık büyümesi ne kadar büyürse biz de o kadar büyürüz. Bugün 100 bin araç var, önümüzdeki dönem 120 bin araç olursa bizim işlerimiz yüzde 20 artar. İş yerlerinde 2 bin makine var bugün 2 bin 200 makine olursa bizim işimiz yüzde 10 büyür.”
Fit kalıyoruz, çabuk aksiyon alıyoruz
Sektörde toplam prim üretiminin yüzde 40’ının zorunlu sigorta ürünlerinden geldiğini söyleyen Gülen, üretimin yüzde 40’ının kurumsal ve ticari, yüzde 20’sinin de bireyselden geldiğini açıkladı. Sektörün zorunlu ürünlerle ayakta durduğunu ifade eden Gülen, “Zorunlu ürünler hiç para kazandırmıyor, hacim yapıyor sadece. O yüzden Aksigorta prim üretim rakamlarına trafik ve tarım sigortalarını hariç tutarak bakıyoruz.
Trafik ve tarım hariç tutulunca Aksigorta sektörün üçüncüsü” dedi. Trafik ve tarım hariç sektörün yüzde 7, Aksigorta’nın ise yüzde 5-6 seviyelerinde büyüme sağladığını açıklayan Gülen, Aksigorta’nın büyümede sektöre paralel olduğunu söyledi. Gülen, sözlerine şöyle devam etti: “Nereni ölçmek istiyorsan oraya bakmalısın. Kilo vermek için kilomu azaltmaya çalışmıyorum. Nerem kalınsa onu inceltmeye çalışıyorum. Kilom çok olabilir, ama karın çevrem 95 cm ise hiç sorun değil. Trafik yazanlar o göbeği büyütüyor. Aksigorta trafik yazmaktan kaçmıyor, ama göbeğini de büyütmüyor, fit kalmaya çalışıyor. Fit olduğumuz için her zaman daha çabuk aksiyon alıyoruz, reflekslerimiz daha güçlü, daha uzağa daha uzun süre koşabiliyoruz.”
Aksigorta büyüme hedefini sektörden yüksek tuttu
2017’de olaylara branş branş bakmayacaklarını belirten Gülen, şöyle konuştu: “2017’den itibaren Aksigorta’nın bireyselde müşteri ihtiyaçlarını karşılama anlamında büyüme hedefi var. Müşterinin hangi korunma ürününe ihtiyacı var, gözetilip ona göre korunma ihtiyaçları belirlenecek. ‘Trafik sigortasında şu kadar satıyoruz’ yerine, ‘kaç müşterimizin korunma ihtiyacını karşıladık’ diye bakacağız. 2017’de ticari ve kurumsal şirketlerin kaskosu ise bizim için odak alanı olacak. Sektörün yüzde 5-10 oranında büyümesini öngörüyoruz ama Aksigorta büyüme hedefini sektörden yüksek tuttu. Çünkü biz daha fitiz. Geçmişten kalan, bizi engelleyen bir durum yok. Çok fit olduğumuz için en ufak fırsat çıktığı zaman onun üzerine atlayabilme çevikliğine sahibiz. Büyümek için elimizden geleni yapacağız yeni yılda. 2017 zor bir yıl olacak. Zor yılda daha başarılı olmak bizim bu yılki hedefimiz. Aksigorta gibi çevik, sermayesi güçlü, Türkiye’ye inanan, güçlü, müşteriye inanan şirketler için bu yıl da iyi geçecek.”
Marifet, palamut azken palamut avlamak!
İyi yılda her zaman iyi işler çıkarılabileceğini ama önemli olanın kötü geçen yılda iyi işler çıkarabilmek olduğunu söyleyen Gülen, palamut bolken herkesin avcılık yapabileceğini ama balıkçılığın asıl marifetinin, akımın az olduğu dönemde palamut avlamak olduğunu kaydetti.
HAYATIMIZ SİGORTALI DERGİSİ