Türk sigorta sektörünün büyük bir kaos ortamında olduğunu söyleyen Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin, “Sorun, sigorta şirketlerinin ortaya yeni bir şey koyamamaları. Koru Sigorta’nın Fatura Güvence Sigortası, kriz ortamında fırsat yaratacak bir ürün” diyor.
ALP SÜER | HAYATIMIZ SİGORTALI
Türkiye’de taksitle/senetle beyaz eşya veya dayanıklı tüketim malı satan perakendecilerin korkulu bir rüyası vardır: “Alacaklarını vadesinde tahsil edememek!” Özellikle ekonominin durgunluğa girdiği, işsizliğin arttığı dönemlerde bu korku iyice depreşir. Çünkü alacağını tahsil edememek bir firmanın nakit akışında sorun yaratır, hatta söz konusu firmayı iflasa kadar sürükleyebilir. Hayat dışı sektörde faaliyet gösteren kooperatif sigorta şirketlerinden Koru Sigorta’nın ‘Fatura Güvence Sigortası’ (FGS) artık perakendecilerin bu korkusuna son veriyor. Firmaları, senetli satışlarda ‘alacak riski’ne karşı güvence altına ürün, nihai tüketicinin borcunu ödememesi durumunda devreye giriyor; tüketicinin borcu Koru Sigorta tarafından alıcıya (sigortalıya) ödeniyor. FGS, 24 Mayıs’ta İstanbul’da düzenlenen bir toplantıyla Koru Sigorta’nın ürünü satma potansiyeline sahip 62 acentesine tanıtıldı. SigortaMedya olarak izlediğimiz toplantıda, Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin, Koru Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kürşad Akkaya ve Koru Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Cem Sarıbayraktar, FGS hakkında acenteleri bilgilendirdiler ve soruları yanıtladılar. Şahin’in toplantının başında acentelere yönelik şu sözleri de özelikle dikkat çekti: “Sektöre 1996’da adım attım. Sigorta sektörüne özel bu boyutta kaos, kriz ortamı hatırlamıyorum. Sorun, sigorta şirketlerinin kendilerini geliştirememeleri, ortaya yeni bir şey koyamamaları. Fatura Güvence Sigortası, kriz ortamında fırsat yaratacağınız bir ürün!”
Fatura Güvence Sigortası tüketiciye ne gibi fayda sağlıyor?
▼ Sigorta, mağaza müşterisine 750 ile 15 bin TL arasında 12-24 aya varan taksitli alışveriş imkanı sağlıyor.
▼ Müşteriyi senet tutarı kadar ferdi kaza, istem dışı işsizlik ve kritik hastalıklar sigortasıyla güvence altına alıyor.
▼ Sigorta, mağazanın müşterisini kefil arama zorunluluğundan da kurtararak rahatlıkla alışveriş yapmasını sağlıyor.
▼ Müşterinin, olanaklardan yararlanması için kimlik bilgileri ile Koru Sigorta sistemi üzerinden sorgulaması yapılıyor.
Hem satıcı hem tüketiciye güvence
Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin’in verdiği bilgilere göre, ürün yaklaşık bir yıldır piyasada. Ürün sadece satıcıyı değil, aynı zamanda nihai tüketiciyi de koruyor. Satıcının, FGS ile alacak riskine karşı güvence altında olduğu bir mağazadan dayanıklı tüketim malı satın alan bir tüketiciye de ‘Ödeme Koruma Sigortası’ (ÖKS) tanzim ediliyor. ‘Vefat, ferdi kaza, istem dışı işsizlik, kritik hastalıklar’ gibi durumlarda borcunu ödeyemeyen tüketiciyi güvence altına alan ÖKS, ilgili borcun sigorta şirketince alacaklı firmaya (satıcı) ödenmesini sağlıyor. Ancak, burada çok önemli bir husus söz konusu: Bir mağazadan senetle, dayanıklı tüketim malı satın almak isteyen bir tüketicinin ilgili mağaza tarafından Koru Sigorta ‘skor veri ekranından’ sorgulaması yapılıyor. Birkaç dakika gibi çok kısa bir sürede farklı kaynaklardan birtakım bilgilere ulaşarak tüketicinin borcunu ödeyebilme yeteneğinin anlaşılabilmesine yönelik yapılan skorlamanın gerekli teknolojik altyapısı da Skor Veri tarafından oluşturulmuş. Toplantıda, konuyla ilgili olarak, Skor Veri Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Çiftçioğlu ve Skor Veri Genel Müdürü Dinçer Aydoğdu’nun verilen teknik bilgiler de acenteler tarafından ilgiyle izlendi. Türkiye’de perakende satışların üçte ikisinin senetli satışlardan oluştuğunu ifade eden Çiftçioğlu, FGS’ye büyük bir ihtiyaç olduğu görüşünde.
Hedef 5 yılda 100 milyon TL üretim
FGS, şimdilik ağırlıklı beyaz eşya, mobilya gibi perakendeci küçük ve orta büyüklükteki işletme (KOBİ) sahiplerinin alacak riskini güvence altına alıyor. Ancak, Şahin’den öğrendiğimize göre hedef kitle giderek genişleyecek. Bu konuda, ‘tarım’ gibi farklı sektörlerden de talepler var. 2018’de sadece ticaret odalarına yönelik ‘alacak sigortası’nı devreye sokmayı planladıklarını belirten Şahin, bu konuda, bir ticaret odası ile de anlaşma yaptıklarını söylüyor. Şahin, beş yıl içinde FGS’de 100 milyon TL prim üretimi hedeflediklerini söylüyor