24 Kasım 2024, Pazar
spot_img

Hancıoğlu: Facebook uygulamamıza ‘acenteden satın al’ butonu ekleyeceğiz

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, Facebook Messenger üzerinden sigorta teklifi vermeye başladıklarını belirterek, “Teklif alma sonrası sigortalıyı poliçe kesimi için acentelerimize yönlendiriyoruz. Zaman içerisinde uygulamaya ‘acenteden satın al’ butonu da ekleyeceğiz” dedi.

ŞERİFE KAYA / HAYATIMIZ SİGORTALI

68-69-HDI HANCIOGLU.QXD:Layout 1HDI Sigorta, sigortalılık oranlarını artırmak, sektörün ekonomideki pastadan aldığı payı büyütmek amacıyla çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Türkiye ve dünyada ilk olan bir sigorta uygulaması geliştiren HDI Sigorta, sosyal medya kanalı üzerinden de sigorta teklifi vermeye başladı. Böylece sigortayı merak eden, sigorta yaptırmak isteyen kitleye bir adım daha yaklaşan HDI Sigorta, yeni uygulamasında acentelerini de unutmadı. HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, yeni uygulamayla ilgili detayları, trafik sigortasında prim artışının devam edip etmeyeceğini, sektörün yılın bitimine bir ay kala durumunu, HDI Sigorta’nın gelecek yıl hedeflerini Hayatımız Sigortalı okurlarıyla paylaştı.

Ceyhan Hancıoğlu, Türkiye Sigorta Birliği’nin açıkladığı dokuzuncu ay sonuçlarına göre sektörün yüzde 33,7 oranında büyüdüğünü, HDI Sigorta’nın ise yüzde 20,3 oranında büyüme gerçekleştirdiğini açıkladı. HDI Sigorta’nın sektör ortalamasının yaklaşık 13 puan altında büyümesinin bir sebebi olduğunu belirten Hancıoğlu, “Trafik branşında sektör kadar büyümek istemedik. Eğer bunu isteseydik, sektörün 10-15 puan üzerinde büyüme gerçekleştirebilirdik. Bu, planlı bir büyüme oranı” dedi. Hancıoğlu, HDI’nin yüzde 20,3’lük büyüme oranının sene sonunda yüzde 25’lere çıkaracağını da ifade etti.

Trafiğin iyileştirici etkisi genele pozitif yansıyacak

Trafik sigortasında yaraların sarılmaya başlandığını belirten Hancıoğlu, “Geçtiğimiz yıl sektör zarar açıklamıştı. Bu yıl ilk çeyrekten itibaren trafik zararında küçülmeler olmaya başladı. Bu nedenle sektör olarak üç çeyrektir kar etmeye başladık. Sene sonuna kadar tüm branşlar bazında beklenmeyen bir olay yaşanmazsa trafiğin iyileştirici etkisi genele pozitif yansıyacak” diye konuştu. Trafik prim artışının ise stabil hale geldiğini belirten Hancıoğlu, prim artışının bundan sonra daha kabul edilebilir bir seviyede devam edeceğini kaydetti.

Hancıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “2016 Nisan’da gerçekleşen düzenlemelerin faydalarının da etkisi ile ekimde fiyatlarda yüzde 5 ile yüzde 7 arasında bir düşüş gözlendi. Geçmişin zararları akşamdan sabaha kapanacak bir zarar değil. Belirli seviyelere getirdiğimiz primi bir anda olması gerekenin altına indirmemiz doğru olmaz. Ufak dalgalanmalar sıkıntı yaratmaz ama dalga boyutu yükselirse eski günlere dönme riskimiz var.”

Sigortalıdan istenen trafik primleri makul seviyede

[box type=”custom” color=”#555555″ bg=”#dbeaad” fontsize=”14″ radius=”4″]Toplumun halen trafik fiyatlarına alışamadığını ifade eden Ceyhan Hancıoğlu, kanun ve genel şartlardaki değişikliklerin trafik sonuçlarına olumlu etkisi görüldükçe fiyatlarda düşme olacaktır; fakat bunun için zamana ihtiyacımız var. Trafik sigortasındaki prim artışları konusunda öz eleştiri yapan Hancıoğlu, “Prim artışını 3 aya değil de 3-5 yıla yaysaydık bir anda yüzde 100’ün üzerinde artışları yaşamazdık. Dolayısıyla tepkiler de bu kadar keskin olmazdı” dedi. Trafik sigortası ile bedeni hasarlarda kişi başı 315 bin TL teminat verdiklerini hatırlatan Hancıoğlu, “Aldığımız ve verdiğimiz rakamlara bakıldığında aslında sigortalıdan istenen primler makul seviyede” dedi.[/box]

ceyhan-hancioglu-3

 

Terör, yangın sigortası primlerini etkiledi

Kasko, nakliyat, yangın, mühendislik gibi branşların karlılığa pozitif etkisi olduğunu açıklayan Hancıoğlu, kaskonun zarar üreten trafik branşını ve genel sorumluluk branşını dengelediğini belirtti. Hancıoğlu, “Yangın branşı teknik açıdan kaygan bir zemin üzerinde. Yangın sigortalarının içinde terör teminatı bulunuyor ve son birkaç yıldır tahminlerimizi yanıltan terör olayları bu branşın dalgalanmasına sebep olabiliyor. Yangın sigortalarında deprem, terör gibi riskleri öngörüp buna göre prim alıyoruz. Sigortalı ‘hiç hasarım olmadı, sigorta primim de düşmeli’ diye düşünüyor. Haklı ama beklenmedik olaylar da bizi zorluyor, bu nedenle primler artıyor” açıklamasında bulundu.

Trafik sigortalarına fren…

68-69-HDI HANCIOGLU.QXD:Layout 1HDI Sigorta olarak hedeflere ulaşmak için koyulan yol haritasına uyduklarını belirten Hancıoğlu, karlılığa odaklandıklarını söyledi. Yaşanan her şeye rağmen bu sene de hedefe ulaşacaklarını öngören Hancıoğlu, “Geçen seneyi 700 milyon üretimle sektörde 13’üncü sırada tamamladık. Bu yıl çeyrek dönemlere bakıldığında 11 ila 13’üncü sıralarda değişkenlik gösteriyoruz. Yangın ve mühendislik branşlarında ilk 10’u zorluyoruz. Trafikte yavaşladık, ancak bu trafikten çekiliyoruz demek değildir. Sadece portfoyümüzü dengeledik. Karsız kanallarımızla yollarımızı ayırdık. Yılsonunda karlılıkta 2015 yılına göre yüzde 25 artış yakalayacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu.

HDI Sigorta’nın 2016 yılında trafik sigortası müşteri sayısını azalttığını, ama 2017’de trafik sigortası müşteri sayısının artacağının bilgisini veren Hancıoğlu, bu yıl daha çok oto dışı branşlara yoğunlaştıklarını ifade etti. Yangın branşında büyümek istediklerini ama öngörülemeyen risklerden dolayı da çok dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Hancıoğlu, “Nakliyatta ise sektörün birincisi ya da ikincisi konumundayız. Bu böyle devam edecek. Mühendislik branşına daha fazla odaklanacağız. Bu branşta karlıyız ama yeteri kadar büyük değiliz” dedi.

Uygulamaya ‘acenteden satın al’ butonu da ekleyeceğiz

[box type=”custom” color=”#555555″ bg=”#dbeaad” fontsize=”14″ radius=”4″]“Facebook Messenger uygulamasıyla sigorta teklifi veriyoruz, teklif alan sigorta müşterisini poliçe kesim işlemi için acentelerimize yönlendiriyoruz” diye konuşan Ceyhan Hancıoğlu, “Biz acente şirketiyiz ve acenteyle yola devam edeceğiz. Acentelerimizin hayatını kolaylaştıracak iş modelleri geliştirmeye devam edeceğiz. Uygulamaya zaman içerisinde ‘acenteden satın al’ butonu da ekleyeceğiz. Müşteri seçtiği acenteyle bir ekranda buluşup kredi kartıyla sigorta alışverişi yapmış olacak” ifadelerini kullandı.[/box]

Müşteriyi memnun eden projeler geliştiriyoruz

Türkiye ve dünyada ilk olan bir sigorta uygulaması geliştiren HDI Sigorta, yeni uygulamasıyla sosyal medyada poliçe teklifi veriyor, üstelik bunu acenteleriyle birlikte yapıyor. Facebook Messenger üzerinden online sigortacılık hizmeti veren yeni uygulama ile ilgili bilgi veren Hancıoğlu, “Müşteriyi memnun eden projeler geliştiriyoruz. Yeni uygulamamızla, Facebook üzerinden trafik sigortası ve seyahat sigortası teklifi veriyoruz. İş ortaklarımız acenteleri de bu teknolojik uygulamaya dahil ettik ve teklif alan sigorta müşterisini poliçe kesim işlemi için acentelerimize yönlendiriyoruz. Müşteri ilk olarak sanal danışmanımızla muhatap oluyor. Sanal sigorta asistanımız tüm süreçlerde kullanıcılara yardımcı oluyor. Sigortalı teklif alıyor ve satın alma aşamasında navigasyon aracılığıyla belirlenen bölgedeki en yakın acentelerin listesi kullanıcıya sunuluyor. En yakından en uzağa 2 kilometreye kadar tüm HDI Sigorta acenteleri sıralanıyor” diye konuştu.

Hancıoğlu, sigortalı acentesini seçtiği anda bilgilerinin acentenin ekranına düştüğünü söyledi. Anlık bilgilendirilen acentenin o an müşteriyi araması gerektiğinin altını çizen Hancıoğlu, “Direkt satış niyetimiz olmadığı için bu uygulamada bizim seçeneğimiz acente oldu” dedi.

HAYATIMIZ SİGORTALI DERGİSİ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER