23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Ali Gülcan: Artı değer yaratacak müşteri yolculuğu tasarlıyoruz

Tüketiciler için sigorta yaptırmanın önemine dikkat çeken Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, “Tüketiciler, bu dönemde sigorta ihtiyaçlarını ertelememeli; bütçe dostu teminatlara yönelmeli” diyor.

SİGORTAMEDYA / ALP SÜER

Yaklaşık 2 yıldır tüm dünyayı etkisi altına alan ve hayatı kabusa çeviren pandemi, Türkiye’de geçen yılın sonunda kurdaki hızlı artış, enflasyondaki yükseliş ve ekonomik belirsizlikler moralleri olumsuz yönde etkiledi. Finansal piyasalardaki dalgalanmaların ne kadar süreceğini ve reel ekonomi üzerindeki nasıl bir etki yapacağını kestirmek güç. Ancak, geçmiş yıllarda ekonomide yaşanan sorunlardan tecrübe ettiğimiz gibi yaşananlardan, sigorta sektörü de nasibini alıyor; sigorta ürünlerine talep azalıyor. Geçen ay, Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan’la bir röportaj yaptık. Sigortayeri ve sektörle ilgili sorularımızı yanıtlayan Gülcan,  tüketiciler açısından pandemi ve içinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda sigorta yaptırmanın önemine dikkat çekiyor. Tüketicilerin bu dönemde sigorta ihtiyaçlarını ertelememesi gerektiğini vurgulayan Gülcan, “Tüketicilerimize; kendilerini, sevdiklerini ve sahip olduklarını belirsizliklere karşı korumaları konusunda tereddüt duymamalarını, ihtiyaçları doğrultusunda bütçe dostu teminatlara yönelmelerini tavsiye ediyorum” diyor.

Belirsizliklerle dolu bir dünyada yaşıyoruz

Ekonomik dalgalanmalarda doğası gereği bireylerin öncelikle tüketim alışkanlıklarında bazı değişiklikler yaptığını ve bütçelerini korumak amacıyla bazı gider kalemlerini askıya aldıklarını ifade eden Gülcan, “Böyle dönemlerde geçmişe de baktığımızda sigorta ürünleri konusunda ihtiyaçlarımızı erteleme eğiliminin yüksek olduğunu görüyoruz. Fakat diğer taraftan, pandemi ile birlikte gördük ki belirsizliklerin olduğu ve bu belirsizlikler karşısında risklerimizi mümkün olduğunca güvence altına almamız gereken bir dünyada yaşıyoruz. Bu anlamda risk gerçekleşmeden önce sigorta yaptırmak, bizim öngöremediğimiz olasılıklar karşısında alabileceğimiz tek gerçekçi önlem” diye konuşuyor. Sigortayeri olarak tüketicilerin kendilerini ve sevdiklerini güvence altına alması konusunda üzerlerine düşeni yapmaya hazır olduklarını belirten Gülcan, “Bu kapsamda iş ortaklarımızla işbirliği ile 2022’de bütçeye ve kullanım oranına göre alım gücünü zorlamayacak, dağıtım kanalı maliyetlerini dijital erişim üzerinden optimize edecek ürünleri, müşterilerimizin karşısına çıkartmayı planlıyoruz” diyor.

2022 Sigortayeri için dijital dönüşüm yılı olacak

2022 yılının, Sigortayeri için tam bir ‘marka ve dijital dönüşüm yılı’ olacağını vurgulayan Gülcan, şu bilgileri veriyor: “Yeni yılla birlikte müşterilerimize çok daha iyi tasarlanmış bir kullanıcı deneyimi sunma konusunda çok iddialıyız. Bir süredir tüketicilerimizin sigorta satın alma davranışlarındaki beklentileri ve ihtiyaçları üzerinde çalışıyor; tespit ettiğimiz şikayet noktaları üzerinde nasıl kalıcı çözümler geliştirebileceğimize kafa yoruyoruz. Marka kimliğimizi, değerlerimizi, hem dış hem iç müşterilerimizin hayatını nasıl daha da kolaylaştırabileceğimizi, tüm çalışanlarımızın değerli katkıları ile yeniden oluşturduk. Kısa bir süre sonra müşterilerimize sunacağımız yeni nesil sigorta karşılaştırma platformumuz, yenilenmekte olan logomuz ve marka söylemimiz de bu dönüşümün ilk adımı. Yenilenen platformumuz sayesinde, müşterilerimiz çok yalın ve şeffaf bir şekilde istedikleri sigorta ürününe yönelik kapsamlı teklifler bulabilecek ve kendi ihtiyaçlarına göre teminatlarını sade bir ara yüz üzerinden kolaylıkla özelleştirebilecek. Satın alma deneyimini uçtan uca dijitale taşırken, anlaşılır ürün içeriklerimiz ve sanki masada karşılarındaymışız gibi onlara rehberlik eden teklif adımlarımız ile soru işaretlerini minimuma indireceğiz.” 

Sigorta artık gençlerin de odağına girmeye başladı

Röportajımızda, pandemi ile birlikte değişen tüketici davranışlarına dikkat çeken Gülcan, şunları söylüyor: “45 yaş üzeri, dijitalden ürün ve hizmet satın alma konusunda mesafeli duran kitlelerin bile alışveriş davranışlarının değişmesi bizi olumlu yönde etkiledi. Buna ilave olarak sigorta, gençlerin de odağına girmeye başladı. Zaten planlamamızda olan dijitali ana mecra haline getirme hedefimizi ilk sıraya alarak tüm teklif, ürün sunumu, ödeme süreçlerimizi baştan tasarlamaya başladık. İş ortaklarımız için de hızlıca yayına alabildiğimiz white-label karşılaştırma sayfalarımız ile hızlı bir web servis entegrasyonu yaparak çevrimiçi kanal sayımızı çeşitlendirdik ve sigorta ürünlerini onların kitlelerine de sunmaya başladık.” Pandemide şirket olarak da teknolojik altyapılarını uzaktan çalışma modeline göre güncelleyerek iş akışlarını kesintisiz devam ettirdiklerini ifade eden Gülcan, halihazırda ‘hibrit’ çalışma modeli ile ilerlemeye devem ettiklerini söylüyor.

Artı değer taşıyan müşteri yolculuğu tasarlıyoruz

Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, Sigortayeri’nin müşterileri ile ilişkileri ve 2022’deki müşterilere sunacakları yenilikler konusunda şunları söylüyor: “Müşterilerimiz bizim için sadece demografik bir kitleden ibaret değil, hayattan genel anlamda beklentileri, öncelikleri, heyecanları ve endişelerine göre birbirinden ayrışan farklı kitleler aslında. Biz de stratejimizi herkesin hayatına dokunabileceğimiz şekilde belirliyor ve kendimizi belirsizliklere karşı verdikleri mücadelede onların yanında güvenilir bir danışman olacak şekilde konumlandırıyoruz. Amacımız, artı değer yaratacak bir müşteri yolculuğu tasarlamak. Sadece sigorta şirketleri ile müşteri arasında köprü kuran bir sigorta aracısı değiliz. Sigorta bilincini ülke genelinde artırmak ve hem müşteri hem de iş ortakları tarafında tüm paydaşlarımıza değer sunan bir marka olmak, ana misyonumuz.”

Ali Gülcan, 2022’den neler bekliyor?

  • Bütçe dostu, müşteriye seçenek sunan ekle-çıkar teminatlı ürünler ön plana çıkacak.
  • Tamamlayıcı sağlık sigortalarında geçen yıl hem arz hem de talepteki artış, 2022’de de devam edecek.
  • Dijital ekonominin, geleneksel satış kanallarını geride bırakması; kasko, konut sigortası gibi alışılmış ürünlerin de çeşitliliğini etkileyecek. 
  • Kasko sigortasında fiyatlar çok daha rekabetçi olacak; ürünler müşterinin hayat tarzına, aracı kullanım süresine, ailesindeki diğer kişilerin ihtiyaçlarına göre de şekillenecek.
  • 2022’de müşterinin ihtiyacına uygun, kişiselleştirilmiş ve esnek yapıda teminat sunabilen şirketler bir adım öne geçecek.

YAZININ TAMAMI HAYATIMIZ SİGORTALI’DA

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER