Bağımsız araştırma şirketi TNS’in, Türkiye’de gerçekleştirdiği marka tercih araştırmasında “Marka farkındalığı”, “Değerlendirme eğilimi” ve “Tercih etme” kategorilerinde Axa Sigorta birinci oldu.
Axa Sigorta, sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetlerin yanı sıra, sigortalı olmanın önemine odaklanan yeni iletişim çalışmalarıyla da tüketiciler nezdinde marka algısını güçlendirdiği bu araştırma ile ortaya konmuş oldu. Motor branşındaki sigortalılarla yapılan araştırmada, AXA Sigorta, en yakın rakibinin 7 puan önünde yüzde 31 ile müşterilerin ilk aklına gelen sigorta markası oldu. Böylelikle, geçtiğimiz yıla göre rakipleriyle arasındaki farkı açarak, üstüste sekizinci defa bu alanda birinci olmuş oldu. Bununla beraber “Değerlendirme eğilimi” ve “satınalma eğilimi” kategorilerinde de rakiplerinin önüne geçerek birinciliğe yerleşti.
Müşteri çıkarları ön planda…
AXA Sigorta farkıyla sunulan hızlı ödeme, belirli kasko ürünlerinde süresiz ikame araç, kadın girişimcilerin hayatını kolaylaştırmaya yönelik Kadın Girişimci Sigortası gibi yenilikçi ürünleri ve dijitalleşme projeleri ile tüketicileri tarafından güvenilir, iddialı, adil, çalışılması kolay ve güçlü bir marka olarak tanımlanan şirket; marka imajı olarak müşteri çıkarlarını ön planda tutması, her koşulda müşterilerinin yanında durması, sigortacılığın yenilenen yüzünü yansıtması alanlarında rakiplerini geride bıraktı. Şirket 2017 yılının ikinci yarısında ürün satışlarına da önemli bir ivme kazandıran ‘Dert Varsa Derman AXA’ kampanyası ile özellikle marka kimliği tarafındaki dost, yardımsever, modern, öncü ve yenilikçi duruşunu da pekiştirdi.
“Doğru adımlar attığımızın göstergesi”
AXA Sigorta olarak en önemli amaçlarının insanların daha iyi bir yaşam sürmelerini sağlamak olduğunu belirten AXA Sigorta Pazarlama Direktörü Alper Tanyer, tüketicilerin değişen davranışlarına ve satın alma beklentilerine yanıt verebilmek için hızla çalıştıklarının altını çizdi. Gerçekleştirdikleri son araştırmada çabalarının müşterilerinde de karşılığını bulduğunu gördüklerini ifade eden Tanyer, “İnsanların ve kurumların hayatlarına değer katan bir ortak olmak için çalışıyoruz. Tüketicilerin AXA markasına yönelik yüksek farkındalığı ve AXA Sigorta’nın ürün ve hizmetlerinden faydalanma istekleri açısından birinci sırada olması doğru adımlar attığımızı gösteriyor. Araştırmamıza göre tüketicilerin AXA sigortayı tercih etme nedenleri arasında AXA Sigorta ile çalışmanın kolaylığı, ihtiyaç duydukları her an AXA’nın yanlarında olduğu, ürün ve hizmetlerin net oluşu ve AXA’nın risk yönetimi alanında müşterilerine iyi tavsiyelerde bulunması öne çıkıyor” dedi.
Farkındalık projeleri devam edecek
Ülke ekonomisi açısından sigortalılık oranının artması gerektiğini her fırsatta dile getirdiklerini de aktaran Tanyer, ünlü oyuncu Gürgen Öz ile gerçekleştirdikleri ‘Dert Varsa Derman AXA’ kampanyası ile bu anlamda farkındalık yaratılmasına da önemli bir destek sağladıklarını söyledi. Tanyer, bu tür projelere önümüzdeki dönemde de devam ederek tüketicilerin gözündeki yerlerine layık olmak için çalışacaklarını da belirtti.