Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in “En Değerli 100 Türk Markası” araştırmasında listeye dört sigorta şirketi girdi. Dünyanın en önemli marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in “En Değerli 100 Türk Markası” araştırmasından ilginç sonuçlar çıktı.
Anadolu Sigorta, Aksigorta, Halk Sigorta ve Güneş Sigorta en değerli 100 şirket listesine girmeyi başardı. Anadolu Sigorta, 121 puanla 36’ncı olurken Aksigorta 96 puanla listede 47’nci sırada yer aldı. Birbirinden dev markaların yarıştığı listede Halk Sigorta 49 puanla 68’inci, Güneş Sigorta ise 30 puanla 82’nci sıraya oturdu. Türk Hava Yolları, Türk Telekom ve Arçelik, “En Değerli 100 Türk Markası” sıralamasında ilk üçü paylaştı. Listenin ilk 10’unda 5 bankanın yer alması ise dikkat çekti. “Marka değeri şirket disiplini olmalı” Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner de “Marka Değeri” kavramının sözde değil özde önemsenmesi gerektiğine dikkati çekti. İlgüner, “Marka değerinin bir şirket disiplini haline getirilmesi ile Türk şirketlerinin küresel ölçekte başarı elde etmeleri daha kolaylaşacaktır” dedi. Brand Finance CEO’su David Haigh, araştırmayla ilgili değerlendirmesinde şu ifadeleri kullandı: “Markanın eriştiği finansal değeri bilmeden pazarlama stratejilerinin işe yarayıp yaramadığını ve beklenen geri dönüşün sağlanıp sağlanamadığını bilmek güçtü