2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“En büyük sorun iklim değişikliği”

İklim değişiklikleri ve doğal afetlere dikkat çeken Axa Sigorta yöneticileri Firuzan İşcan ve Mert Ekitmen, “Pandemi bir gün sona erecek; ama iklim değişikliğinin etkileri uzun sürecek” dedi.

SİGORTAMEDYA

Sektörde birbirinden değerli konuklara yer vermeyi sürdüren, SigortaMedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na geçtiğimiz Cuma günü de Axa Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan ve Axa Sigorta Kurumsal Teknik ve Hasar Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Mert Ekitmen konuk oldu. Canlı yayında, SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Axa Sigorta yöneticileri hem 2020 yılının genel bir değerlendirmesini yaptı hem de 2021 yılına ilişkin beklentilerini dile getirdi. Programda pandemi dışında özellikle iklim değişiklikleri ve doğal afetlere dikkat çeken İşcan ve Ekitmen, “Pandemi bir gün sona erecek; ama iklim değişikliğinin etkileri uzun sürecek” dedi.

Sigortalı hasarlar 83 milyar dolara ulaştı

Swiss Re’nin 2020 yılı ile ilgili bir raporunda, doğal afetler ve insan kaynaklı zararlar diye bakıldığında sigorta hasarların 83 milyar dolara ulaştığına dikkat çeken Mert Ekitmen, şu değerlendirmelerde bulundu: “Bu da son 50 yılın en fazla sigorta hasarı olan 5 yılından biri. 83 milyar doların yüzde 90’ından fazlası da doğal afetlerden kaynaklanmış. Bu da iklim değişikliğinin hayatımızdaki etkilerinin ne kadar önem taşıdığını gösteriyor.”

Türkiye, Avrupa ve Amerika’dan farklılaştı

2020’nin, sigorta sektörü için ilginç bir yıl olduğunu ve sektör olarak daha önce hiç deneyimlenmeyen şeyleri yaşadıklarını vurgulayan Mert Ekitmen, Türkiye ile karşılaştırıldığında sigorta anlamında, Avrupa ve Amerika’nın pandemiden farklı etkilendiğine dikkat çekti. Bu ülkelerde, ‘finansal kayıp sigortaları’nın, Türkiye’ye göre biraz daha kapsamlı olduğunu ifade eden Ekitmen, “Özel sigortalar dediğimiz sigorta türlerinin penetrasyonu daha fazla. Bu anlamda Türkiye’de konu bir nebze farklılaştı” dedi. Sigorta endüstrisinin, 2020’de başarılı bir sınav verdiğinin altını çizen Ekitmen, pandemi süreci ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “Şirketlerin altyapıları sağlam olduğu için bilhassa Türkiye’de kesintisiz hizmet verdik. Uzaktan çalışma kararı aldığımız günlerden önce hazır olduğumuzu zaten biliyorduk. Bunu canlı denemek tabii ki farklı; ama uzaktan çalışmaya geçtiğimizde hazır olduğumuzu görmüş olduk. Hizmet kalitemizde ve hizmetlerimizde aksama yaşamadık.”

Axa’nın prim üretimi ve müşteri sayısı arttı

Pandemi süreci, Axa Sigorta’yı nasıl etkiledi? Prim üretimi ve müşteri sayısında düşüş yaşandı mı?” Sektörde de merak edilen bu soruların yanıtlarını ise Firuzan İşcan verdi: “2020 yılına başlarken sektörde yüzde 20 büyüme öngörüyorduk. İlk çeyrekte paralel bir büyüme gerçekleşirken pandemiyle birlikte çok büyük bir kırılma oldu. Yaz ayları ile birlikte normal rayına oturdu. Eylül sonu sonuçlarına baktığımızda da sektör hayat dışında bütün branşlarda yüzde 17 büyüme gösterdi. Trafik dışında ise bu oran yüzde yirmi civarında. Axa Sigorta olarak toplamda yüzde 13.5, trafik dışında ise yüzde 17 civarında büyüme gösterdik. Yılı yüzde 14-15 trafik dahil büyüme, trafik dışında da yüzde 22 büyüme ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Müşteri sayımız da ise 2.7 milyon kişiye ulaştık. Geçen seneyi 2.5 milyon kişi civarında kapamıştık.”

Tamamlayıcı sağlıkta sektörden hızlı büyüdük

Branş bazında bakıldığında farklı branşların, farklı katkılar sağladığını vurgulayan İşcan, “Özellikle sağlık branşı böyle bir dönemde halkın daha çok ilgisini çekiyor. Sağlıkta, penetrasyon ciddi olarak artış gösterdi. Tamamlayıcı sağlıkta sektör yüzde 54 büyürken, Axa Sigorta olarak yüzde 79-80 büyüme gerçekleştirdik. Yine nakliyat branşı bu sene sektörün çok önünde koştuğumuz bir branş oldu. Dolayısıyla yıla orta karar başladık, sonra kötüyü gördük, 3’üncü çeyrekte toparladık; 4’üncü çeyrekte ise 2020, pazarının önüne geçtiğimiz bir yıl oldu bizim için” diye konuştu.

Axa Sigorta’nın pandemi sürecinde sigortalılara hizmetleri ile ilgili bilgiler de veren Ekitmen, şunları söyledi: “Pandemi süreci hizmet şeklimizi değiştirmemize neden oldu. Oto kasko sigortalarında yerinde cam hizmetimiz var. Şu ana kadar bu hizmeti kullanan müşterilerimizden çok olumlu geri dönüşler aldık. Yine bu dönemde müşterilerimize ‘vale’ hizmeti sunmaya başladık. İsteyen müşterilerimizin araçlarını çekici gönderip vale ile birlikte aldırıp onarımlarını tamamladıktan sonra dezenfeksiyonlarını yapıp yine vale ile birlikte adreslerine teslim ediyoruz. Oto ekspertiz noktasında da çözüm sağladık. Geliştirdiğimiz sistemle fiziken ekspertize gerek kalmıyor. Müşterimiz ile eksperler online olarak görüşüp ekspertizi gerçekleştirebiliyorlar. Start-up larla işbirliği yapıp yapay zekâ kullanmaya başladık. Şu anda belli araç parçalarını hasarlı veya hasarlı değil şeklinde insan kullanmadan tespit edebiliyoruz. Pandemi döneminde görevlerini büyük bir özveriyle yerine getiren sağlık çalışanlarımıza kasko ve konut ürünlerinde yüzde 15 oranında indirim yaptık. Belli yaş grubundaki müşterilerimize tamamlayıcı sağlıkta indirimler yaptık.”

Siber sigortayı da müşterilere sunacağız

Kurumsal sigortacılıkta yeni ürün başlıklarından biri de ‘siber’ olacağını belirten Ekitmen, bu ürünü de sigortalılarımızın hizmetine sunacaklarını söyledi.  30 Ekim’de yaşanan İzmir depreminin de birçok açıdan önemli olduğunu vurgulayan Ekitmen, “Sigortacılar bu deneyimleri farklı şekilde yaşadı. Axa olarak amaçladığımız insanların hayatlarında önemli yer tutan değerleri korumak vizyonumuz çerçevesinde hareket ettik. Bu hasarların yaralarını kendi içimizde sarmaya çalıştık” şeklinde konuştu.

Acentelerin yanında olduk ciddi teşvik sağladık

Pandemi döneminde acentelerle ilişkiler konusunda bilgi veren Firuzan İşcan, şunları söyledi:  “Pandemi nedeniyle belki fiziksel ziyaretlerimizi kezsek bile acentelere sürekli yanlarında olduğumuzu hissettirdik. İlk dijital acenteler toplantımızı, nisan ayında gerçekleştirdik. Olabilecek kaygıları ortadan kaldırmak amacıyla acentelerimizle online olarak sürekli görüşüyoruz. Bir yandan da müşterilerimizin poliçe primleriyle ilgili birtakım kolaylıklar sağladık. Acentelerimizi desteklemek için teşvik sistemlerimizi mart ayının sonunda güncelledik. Ve geri almamak üzere ciddi teşvikler sağladığımızı düşünüyorum.”

2021’de makinenin parçaları tekrar İşlemeye başlayacak

Programda 2021 yılı ile ilgili beklentilerini de paylaşan Ekitmen ve İşcan, 2021’den çok umutlu. 2021’in daha pozitif olmasını beklediğini dile getiren İşcan, “Bu yıl belirlediğimiz yüzde 20’lerdeki büyümeyi 2021 yılı içinde öngörüyoruz. Bunu da sağlayacağımız bir yıl olmasını bekliyoruz. İşimize odaklanıp tekrar aracılarımızla kucaklaşabileceğimiz yeni müşteri kazanmak ve sektörümüzü büyütmek için birlikte çalışacağımız bir yıl olacak 2021” dedi. 2021’in pandemi etkilerinden hem kişisel hem profesyonel anlamda kurtulduğumuz bir yıl olmasını beklediğini ifade eden Ekitmen ise şunları söyledi: “Türkiye başka ülkelere benzemiyor. Endüstri ve üretim anlamında kuvvetli bir ülke. Bunu, 2021’de tekrar göreceğiz ve makinenin parçaları işlemeye başlayacak. Dünya sigorta endüstrisinde ise 2021’de zorlu süreçler olabilir. Dünyada reasürans dediğimiz maliyetler artıyor. Bunun etkilerini bir miktar görebiliriz. Hizmet ve ürünler anlamında ise 2020’ye oranla daha aktif bir yıl olacak diye değerlendiriyorum.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER