Türk sigorta sektörü, dün Zorlu Center’da kişisel verilerin korunması ile ilgili toplantıda bir araya geldi. Toplantıda bir konuşma yapan Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, “Trafik sigortasında bizim yaptığımız analizlerle, sektörün analizleri örtüşmüyor. Gerçekler değişirse, varsayımları da gözden geçiririz” dedi.
SİGORTAMEDYA / ALP SÜER
Türk sigorta sektörü, dün Zorlu Center-Raffles Otel’de düzenlenen, kişisel verilerin korunması ile ilgili toplantıda bir araya geldi. Türkiye Sigorta Birliği ve Rekabet Kurumu işbirliğiyle gerçekleşen“Big Data, kişisel verilerin korunması ve sigorta sektöründe veri paylaşımının regülasyon ve rekabet hukuku açısından değerlendirilmesi” konulu toplantıda, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Hazine Müsteşarı Osman Çelik, Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ömer Torlak, Kişisel Verilerin Korunması Kurumu Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir, Hazine Müsteşar Yardımcısı Ahmet Genç, Hazine Müsteşarlığı Bürokratları, Rekabet Kurumu üyeleri ve sigorta sektörünün üst düzey yöneticileri buluştu.
Sektörün sağlığı çok önemli
Toplantının, açış konuşmalarını, Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Can Akın Çağlar, Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek yaptı. Konuşmasında sigorta sektörünün sağlığını ve sürdürülebilirliğinin önemine dikkat çeken Şimşek, Türkiye’de banka dışı finansal sektörün genişlemesinin hayati öneme sahip olduğunu söyledi. Sektörde zorunlu trafik sigortası ile ilgili tartışmalarla ilgili düşüncelerini açıklayan Şimşek, “Trafik sigortasında bizim yaptığımız analizlerle, sektörün analizleri örtüşmüyor. Gerçekler değişirse, varsayımlar da gözden geçiririz” dedi. Sektörün hızlı bir şekilde geliştiğini kaydeden Şimşek, zorunlu deprem sigortasını yaygınlaştırmak ve etkinleştirmek için çaba göstereceklerini söyledi. Şimşek, bankacılık sektöründe açık pozisyon riskini olmadığını reel sektörün de 1 yıl vadeye bakıldığında döviz varlıklarının döviz yükümlülüklerinin üzerinde olduğuna dikkat çekti.
Havuz dışındaki basamaklarda serbest tarifeye geçilmeli
Türk sigorta sektörünün gelişimi ile ilgili bilgiler veren Çağlar, trafik sigortasındaki 11 yıllık zararın 7,3 milyar TL’ye ulaştığını hatırlatarak, trafikte tavan tarifeye geçişle bu branşta yıl sonuna kadar 2,1 milyar TL zarar oluşmasını hesap ettiklerini söyledi. Çağlar, Birlik olarak sektörde yapılması gerekenlerle ilgili taleplerini, trafik sigortasında tarife sisteminde 2018’de enflasyon artışı kadar artış olması, havuz dışındaki araçların basamaklarında serbest tarifeye geçilmesi, Genel Şartlar’da ilave maliyetleri artırıcı düzenleme yapılmaması, eş değer parça kullanımımın gerçekleşmesi, emeklilik ve otomatik katılımda işveren katkısının cüzzi de olsa başlatılması, sistemden çıkmayanlar için verilen 1000 TL’lik katkının nemalandırılması, yüzde 40 kuralının kaldırılması ve 18 yaş altındaki küçüklerin sisteme dahil edilmesi olarak sıraladı.
Bilgi artık petrolün yerini aldı
Konuşmasında bazı ekonomistlerin ‘bilgi, petrolün yerini aldı’ sözünü atıfta bulunan Ömer Torlak, bilginin, modern ekonomik hayat ve sigorta sektörü için yadsınamaz bir önem taşıdığının altını çizdi. Zorlu Center’daki toplantıya sigortacılar ve basın mensupları dışında avukatların da yoğun bir ilgi gösterdiği dikkat çekti.
Havuz içerisinde kalan araçların oluşturduğu baskıdan etkilenen ve diğer araçlara yansıtılan pirimden de bahsetmeleri gerekirdi. Şirketler ticari araçlardan yaşadığı zararı bireysel kullanıcılara yayarak dağıtmaya çalışması sonucu bireysel araçları sigortaları ticarilere yaklaştı. Şimdi ise havuz,; Deli Dumrul’u bilirler mi acaba? Kuru dere üzerine köprü yapıp geçenden 4, geçmeyenden döve döve 40 akçe alan kişi gibi kesilmeyen poliçeleri zorla havuza alıp havuz da ayrı bir maliyet, yaşanan zararı poliçeleri yazan şirketlere yazdığı poliçe oranın da yansıtılması bana bir tek bunu hatırlatıyor. . .
Sorumluluk sigortası olan Zorunlu Motorlu Araçlar sigortalı bir aracın karşı araca vermiş olduğu hasarda parçaların EŞDEĞER OLMASI İSRARI hem yasal.hem hukuki ve hemde teknik yönden mümkün değil. Bu birincisi,İkincisi ise KASKO SİGORTA POLİÇELERİNDE tarafların rızası ile eşdeğer parça kullanımı na biz Sigorta Eksperleri Sendikası olarak fevkalade önem veriyoruz. Milli ve Yerli parça üretimini T S E nin nezaretinde hologram’lı ve en az bir yıl garantili olmasını destekliyoruz. Yurd dışından ithal parçalarda da Ekonomi Bakanlığı ve TSE nezaretinde yine parçaların nitelikli olmaları yönü ile kontrolleri yapılmadan ülke içine girmesine asla müsade edilmemesini talep ediyoruz. Zira 2 milyar ihraç ettiğimiz araça yedek parçaları TSE standartlarına uygun .Ancaaak ithalat yine 2 milyar dolar parçalar çoğunlukla NİTELİKSİZ ve TSE Standartlarına uygun değil..
Saygılarımla
Mesut Cemil BOYNER
Sigorta Eksperleri Sendikası
Genel BAŞKAN.
Bu çıkmazdan kurtulmanın en pratik ve gerçekçi çözümü araçlara değil, kişilere, yani ehliyete trafik poliçesi yapılmasıdır.