Generali Sigorta CEO’su Sylvain Ducros, 2021 yılında sigorta sektöründeki gelişmeleri, pandemi ve doğal afetlerin sektöre etkilerini değerlendirerek 2022 öngörülerini aktardı.
Generali Sigorta CEO’su Sylvain Ducros, 2021 yılında sigorta sektöründeki gelişmeleri, pandemi ve doğal afetlerin sektöre etkilerini değerlendirerek 2022 öngörülerini aktardı.
Pandemi sürecinin 2021 yılında da etkilerini birçok alanda hissettirdiğini belirten Ducros, yıl boyunca yaşanan yangın, sel ve depremlerin sigortacılık sektörünü yakından ilgilendiren konular olduğunu söyledi. Durcos, fiyatların, kasko ve trafik sigortasındaki yüksek rekabete, sigorta bedeli artışına, yüksek yedek parça enflasyonuna ve hasar fiyatlarını artıran yeni trafik sigortası düzenlemesine rağmen ekim ayına kadar sabit kaldığını ifade ederek “2021 yılındaki bu kronik düşük fiyatlandırma, dirençli bir yapıya sahip olmasına rağmen sektörü zayıflattı. Kasım ve aralık aylarında sektör, bu teknik fiyat farkını önemli ölçüde düzeltti ancak henüz sürdürülebilir bir seviyeye ulaşmadı. Pandeminin devam eden etkilerinin yanı sıra 2021 yılı içerisinde ardı ardına yaşanan doğal afetler, değişen dinamikler ve ekonomik gelişmeler, sektörün aksiyon alma gücünü ve mevcut yapısının güçlülüğünü ortaya koydu.” dedi.
Ülke ekonomisinin büyümesi sektör için iyi oldu
Pandeminin sağlık ve hayat sigortası ürünlerine olan talebi artırdığına dikkat çeken Ducros, hizmet sektöründeki mikro işletmeler ve turizm sektörünün pandemiden olumsuz etkilendiğini dile getirdi. Ducros, 2021’de bu işletmelerin yaşadıkları kayıplara yönelik ürün ve hizmetlerin değer kazanmaya devam ettiğini söyleyerek Türkiye ekonomisinin 2021 yılında sürdürdüğü güçlü ve ihracata dayalı büyümenin yarattığı gelişmelerin ekonomi ve sigortacılık sektörünü olumlu etkilediğini aktardı.
Dijital teknolojiler sigorta sektörünü etkileyecek
Ducros, 2022’de sigorta sektörünü büyüme ile birlikte zorlukların da beklediğini belirterek mevcut penetrasyonu artırmayı hedefleyen sigortacılık sektörünün zor bir yıla adım atacağını söyledi. Olası maliyet artışlarının fiyat artışına neden olabileceğini ifade eden Ducros, yakın gelecekte dijital teknolojilerin alışkanlıkları, çalışma biçimlerini, iş süreçlerini ve satın alma davranışlarını etkileyeceğini söyledi. Ducros, sigorta sektörünün bu durumdan etkilenen sektörlerin başında geleceğini ifade ederek “Teknoloji, sadece dijital poliçe basımında değil, müşteriye doğrudan dokunan süreçlerde de yerini alacak.” dedi.
Modüler ürünler ilgi görecek
Bilinçli ve yalnızca ihtiyacı olana odaklanan tüketici olgusunun modüler sigortacılık ürünlerine olan talebi artıracağını dile getiren Ducros, özellikle 18-35 yaş arasındaki kuşak ve sonradan gelecek olan Z ve Alfa kuşaklarının kişiselleştirilmiş, esnek ve bütçelerine uygun yapılara odaklanacağını söyledi. Ducros, artan maliyetler dikkate alındığında modüler ürünlerin her bütçeye uygun olmaları nedeniyle müşterilerin daha çok aradığı ürünler olmayı sürdüreceğini de belirtti.
Müşterilerimizin yaşam ortağıyız
Ducros, 2021’de ürün ve hizmetlere dair müşteri beklentilerini pandeminin şekillendirdiğini vurgulayarak 2022 ve sonrasında da müşteri beklentilerinde dönüşümün süreceğini söyledi. Danışmanlık rollerini yerine getirmelerini sağlamak ve güçlendirmek için acente ağlarını geliştirip destekleyeceklerine dikkat çeken Ducros, “Günümüzde müşteriler -ekonomik koşullar ve sigortacılık bilgileri göz önüne alındığında- kendilerini ve varlıklarını korumak için en iyi tavsiyeyi sunan şirketlere ihtiyaç duyuyorlar. Satış yaklaşımından ziyade bir danışman rolü üstlenmek; müşterilerin risklerini ve beklentilerini en iyi şekilde anlamak, onları korumak ve yönetmek anlamına geliyor. Generali Sigorta olarak hem dijitalleşmenin etkileri hem de dijital dönüşüm alanında müşterilerin beklentilerini karşılayabilme konusunda hazırlıklıyız. Müşterilerimizle olan yaşam boyu ortaklık stratejimiz ve felsefemizle yeni yılda da yanlarında olmayı sürdüreceğiz.” şeklinde konuştu.
Acenteler kritik bir rol üstlenecek
Acentelerin sektörün lokomotif gücü olduğunu ifade eden Ducros, “2022’de de acenteler, müşteri ihtiyaçlarını anlamada ve onlara beklenen fiyat aralığında en uygun ürünü önermede kritik bir role sahip olacak. Acenteler için ise müşteri ilişkileri ve doğru sigorta bedellerinin sunulması üst sıralardaki önemli konular olacak. Bu bilinçle, 2021’de olduğu üzere 2022’de de her alanda acentelerimizin yanlarında olmaya ve kendilerine değer katmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.