24 Aralık 2024, Salı
spot_img

Dubai Starr, hem butik hem piyasa şirketi olacak

goktuggur2013 yılında yeni baştan yapılandıklarını belirten Dubai Starr Genel Müdürü Göktuğ Gür, “Butik ve piyasa şirketi farklıdır; ama biz bunun ikisini birden yapmaya çalışıyoruz. Şimdiye kadar da bunu başardığımızı düşünüyorum” dedi. Dubai Starr Sigorta, 2013 yılında yeniden yapılandı diyebiliriz. Oman Insurance ve Starr Insurance ortaklıklarıyla kendine yepyeni bir vizyon çizen Dubai Starr Sigorta Genel Müdürü Göktuğ Gür, kendi şirketlerinde olduğu gibi sigorta sektöründe de 2013 yılının toparlanma ve yeniliklere gidilen bir yıl olduğunu söyledi. Dubai Starr’ın sektördeki değişim gerekliliğini anlayan bir şirket olduğunu dile getiren Göktuğ Gür, 2013 yılında hem butik hem de piyasa şirketi olarak markalaşma yolunda ilerlediklerini ve başarılı olduklarını söyledi. Gür, yeni sermayedarları, yeni atılımları ve Türk sigorta sektörü özelinde açıklamalarda bulundu.

2014’te sürdürülebilir kâr modelleri göreceğiz

Göktuğ Gür, Türkiye’deki sigorta sermayesinin yüzde 90’ının artık yabancı sermaye olmasının pek çok şeyin daha önce yapıldığı gibi yapılamayacağını gösterdiğini belirten Gür, “Avrupa’nın ve gelişmiş piyasaların kriz yaşadığı, sermayedarın kriz yaşayan ülkelerden geldiği bir dönemde sizin kârınız ve büyümeniz onlar için daha önemli oluyor. Kısmen beklenenler bulunamadığı zaman da doğal olarak buradaki şirketler, ekipler ve yöneticiler üzerinde bir kâr baskısı doğuyor. 2013, bu tartışmaların yaşandığı ve yolların belirlenmesi gerektiğinin görüldüğü bir yıl oldu. Pek çok şeyi daha önce yaptığımız gibi yapmamamız gerektiğini öğrendik. Bu durumun sektör için olumlu olduğunu ve yansımalarının bir dahaki seneye görüleceğini düşünüyorum” diye konuştu. Gür, sektörün bu şekilde ilerlemeye devam etmesi halinde, 2014 yılında sektörde sürdürülebilir kâr üzerine kurulu finansal modeller görüleceğini söyledi.

Satın alma, birleşme ve yeni girişler sürecek

Gür, yurtdışındaki trendlerin piyasaların ekonomik durumuyla alakalı olduğunu ve her piyasanın trendinin farklı olduğunu belirtti. Yurtdışında hem gelişen hem de gelişmekte olan piyasalarda fiyat artışlarının hiçbir zaman sonsuza kadar sürmediğine dikkat çeken Gür, rekabetin zorlaştığı, sigortacıların daha çetin bir mücadeleye girdiği durumların 2-3 seneden fazla sürmediğini de sözlerine ekledi. Gür, “Sene içinde de birtakım birleşmeler ve satın almalar oldu. Bunun gibi yeni gelişlerin de haberini alıyoruz. Yeni ve küçük ölçekli şirketler kuruluyor. Dolayısıyla pazardaki bu devinim devam edecektir” dedi.

Ürün portföyümüzü dengeledik

2013 yılının Dubai Starr için hızlı, yoğun ve keyifli geçtiğini söyleyen Gür, gerçekleştirmek istedikleri her şeyi kısa zamanda başardıklarını belirtti. Bunun sonucunda şirketin yönünün değiştiğini vurgulayan Gür, rekabet etmek istedikleri alanların ve önceliklerinin de değiştiğini söyledi. “Daha önce ağırlıklı olarak oto-kaza branşı üzerine kurulan bir şirkettik. Şimdiki Dubai Starr Sigorta, her alanda aracılarına çözüm sunabilirken daha niş alanlarda ilerlemek isteyen bir şirket konumunda. Dengeli bir portföy kurmak istedik. Şu anda yüzde 45 oto kaza geri kalanı ise diğer branşlar” şeklinde konuştu.

Ortaklıklarımız bize istediğimiz gücü sağladı

Gür, iki yeni ortaklıkla birlikte tamamen değişen ve yenilenen bir şirket haline geldiklerini belirtti. Ortaklarından Oman Insurance’ın bireysel, Starr Insurance’ın ticari sigortacılıktaki uzmanlıklarını birleştirdiklerini belirten Gür, “İki ana sermayedarımız var; Oman Insurance ve Starr Insurance. Oman, Orta Doğu’nun en büyük ve kredi notu A- olan tek sigorta şirketi. Arap ülkeleri arasında çokuluslu bir şirket, dolayısıyla kendi alanında gayet başarılı, ağırlıklı olarak tüketici sigortaları yapıyor. Yüzde 49 ortağımız ise Starr Insurance. Dünyada çok büyük bir isim. Kredi notu A olan nadir sigorta şirketlerinden. Bilgiye ve kapasiteye dayalı sigortacılık yapan bir şirket. Bu bizim için ideal bir ortaklık oldu. Ortaklarımızın tecrübesi bize yapmak istediklerimizi yapabilme imkanı verdi.”

Yurtdışında iş yapan Türk iş adamlarına ulaşıyoruz

Dubai Starr Insurance’ın kolay ulaşılabilir, hızlı dönüş alınabilen ve çözüm ortaklığı sunan bir şirket olduğunu dile getiren Gür, “Teminat bulmakta zorlanmıyoruz. Çünkü ortaklarımızın isimleri çok büyük. Onların başarıları ve finansal yaratıcılıkları sayesinde bizler daha rahat hareket edebiliyoruz. Türkiye’deki yurtiçi ve yurtdışı büyük şirketlerden kobilere kadar her profilde riskimiz mevcut” dedi. Gür, Oman bağlantıları sayesinde Türkiye’de iş yapan Arap sermayesine ulaşımlarının Starr sayesinde de burada iş yapan Avrupa ve Amerika sermayesine ulaşımlarının çok rahat olduğunu belirtti. Benzer şekilde yurtdışında iş yapan Türk iş adamlarına da ulaşımlarının kolay olduğunu belirten Gür, “Eski Türki Cumhuriyetler’de, Arap Yarımadası’nda Oman’ın ofisleri var. Türk iş adamları bizimle burada görüşüp çalıştıkları yerlerde rahatlıkla bize ulaşabiliyorlar” dedi.

Acentelerimizin niceliği değil, niteliği önemli

Dubai Starr olarak acente memnuniyetine oldukça önem verdiklerini söyleyen Gür, acenteler memnun olduğu sürece müşterilerin de memnun olacağı kanaatinde. Gür’e göre, acente, müşterisiyle çok daha yakın ilişki içerisinde. Bu yüzden, acenteleri üzmedikleri sürece hizmetin iyi olacağını belirtiyor. Gür, “Şu anda Dubai Starr acentesi, müşterisine kaliteli bir hizmet sunabiliyor. Hem hasar hem de poliçe anlamında kendi ticari hayatında para kazanarak önünü görebiliyor. Şu anda 300’e yakın acentemiz var ve şirketimizin acente sayısı hiçbir zaman daha fazla olmayacaktır. Bizim için nicelik değil nitelik önemli” dedi.

Yeni kuşağın talepleri sigorta yelpazesini de şekillendirecek

“Bir şeyin satılması için birinin bunu alıyor olması lazım, talep olması lazım” diyen Gür, sektörde şu anda sahip olunan ürünlerin talep sonucunda belirlendiğini söyledi. Talebi oluşturan iki temel etken olduğunu belirten Gür, şöyle konuştu: “Talep bence iki şekilde doğuyor. Bunlardan biri yasal olarak, düzenlemelerle çıkan talepler. İnsanlar yasal yükümlülüklerinden dolayı sigorta alıyor. Bizdeki yeni yasal düzenlemeler de işte bu yüzden sigorta sektörünü olumlu etkileyecektir. Bu düzenlemeler, hem tüketici kanununu hem de sektörü desteklemesi açısından oldukça önemli. Diğer nedeni ise hayat tarzı, insanların hayatlarındaki öncelikleri. Yeni gelen kuşaklardan gelen talepler değiştikçe bu değişikliklere yönelik ürünler çıkacaktır.” Dubai Starr Sigorta Genel Müdürü Göktuğ Gür, bu yeni kuşağın sigorta beklentilerinin de farklı olduğunu belirterek, “Sektör bu yeni kuşağa kendisini iyi anlatmalı ki, daha bilinçli olsunlar” dedi. Yeni kuşakların yeni sigorta ürünlerinin oluşmasına katkı sağlayacağını belirten Gür, “Bizim kuşağımız için ev ve araba önemli şeylerdi. Dolayısıyla onları sigortalatırdık. Hala da öyle. Bizim kuşağın can sigortasından çok ev ve araba sigortası var” şeklinde konuştu.

İnşaat, havacılık ve sorumlulukta farkımızı ortaya koyuyoruz

2013 yılının Dubai Starr için hızlı, yoğun ve keyifli geçtiğini söyleyen Gür, gerçekleştirmek istedikleri her şeyi kısa zamanda başardıklarını belirtti. Bunun sonucunda şirketin yönünün değiştiğini vurgulayan Gür, rekabet etmek istedikleri alanların ve önceliklerinin değiştiğini söyledi. “Daha önce ağırlıklı olarak oto kaza branşı üzerine kurulan bir şirkettik. Şimdiki Dubai Starr Sigorta, her alanda aracılarına çözüm sunabilirken daha niş alanlarda ilerlemek isteyen bir şirket konumunda. Dengeli bir portföy kurmak istedik. Şu anda yüzde 45 oto kaza geri kalanı ise diğer branşlar” şeklinde konuştu. Yapılan değişikliklerin acenteler tarafından da olumlu karşılandığını söyleyen Gür, artık onların da birden fazla alanda hizmet vermeye başladığını ve tek branşla sınırlı kalmıyor olmalarının kendilerini memnun ettiğini dile getirdi. Sürdürülebilir finansal varlığı olan butik bir piyasa şirketi olarak görüldüklerini ve bunu iyi bir ekiple, sağduyuyla ve kararlılıkla sağladıklarını söyleyen Gür, “Biz farklılığımızı üç branşla ortaya koyuyoruz; inşaat, havacılık ve sorumluluk sigortaları. Piyasanın her alanında çözüm sunmak için elimizden geleni yapacağız, fakat bu üç alanda çok farklı olmayı hedefliyoruz. Çok da güzel işler yaptık ve oralarda da marka olma yolunda ilerliyoruz. Bu şirketi butik bir piyasa şirketi olarak konumlandırmak istiyoruz. Genelde ikisi pek bir arada duyulmaz. Butik ve piyasa şirketi farklıdır; ama biz bunun ikisini de yapmaya çalışıyoruz. Şimdiye kadar da bunu başardığımızı düşünüyorum” dedi. SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER