23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

DİKKAT! Poliçeniz sahte olmasın…

Telefon dolandırıcılığı kadar sigorta poliçelerinin illegal olarak düzenlenmesi de tüketiciye darbe vuruyor. Sigortalı, poliçesinin orijinalliğini sigorta şirketinin ya da SBM’nin internet sitesinden ve e-Devlet’ten kontrol edebiliyor.

SİGORTAMEDYA

Basında sürekli dolandırıcılıkla ilgili haberleri duymaya, okumaya devam ediyoruz. Bunlardan biri de illegal poliçe düzenleyerek sigortalıyı kandıran soyguncular. Sigorta poliçelerini sahte evraklarla düzenleyen dolandırıcılar, orijinallerin birebir kopyasını çıkarıyor, poliçelerin üzerinde şirket logolarını bile kullanıyorlar.

Tüm branşlarda sahte poliçeler ile karşılaşılıyor. Kasko, trafik, hayat, ferdi kaza, yangın, zorunlu deprem hatta sağlık gibi sigorta poliçelerinin sahteleriyle karşılaştığımız şu günlerde dolandırıcılar, sigorta işlemlerinin tamamlandığını söyleyerek birçok vatandaşın parasını alıyor. Bununla birlikte ülkemizde bir yıldan kısa süreli ikamet etmek isteyen yabancı misafirlerin yaptırmakta zorunlu oldukları özel sağlık sigortası ile ilgili sahte poliçelerde de ciddi bir artış söz konusu.

“Tüketici referans aldığı acenteyi tercih etmeli”

Eyüphan DaldalRay Sigorta Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Eyüphan Daldal, “Dolandırıcılarla daha çok trafik sigortalarında araç ruhsat işlemleri esnasında karşılaşırken, son zamanlarda sıklıkla Göç İdaresi Müdürlükleri’nin önünde, iş takibi yapan şahıslar olarak karşımıza çıkmaya başladılar. Oturma veya çalışma izni için gerekli yasal onay sürecinin bir parçası olan yabancıların sağlık poliçeleri maalesef son zamanlarda sigorta dolandırıcılarının gözdesi oldu” dedi. Daldal, TSB’nin 2015 yılı verilerine göre, bu branşta toplam sigortalı adedinin 162 bin 596 olarak gözüktüğünü, bu noktada Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nün oturma ve çalışma izni almış olan yabancı kayıtları ve bu poliçelerin adedi ile TSB verileri karşılaştırılırsa aradaki farkın açıkça görüleceğini belirti.

Sigorta aracı kurumları ve sigorta şirketlerinin bu tür suistimalleri yapanların sistem dışına alınması yönünde bir işbirliği içinde olması gerektiğinin altını çizen Eyüphan Daldal, sözlerine şöyle devam etti: “Vatandaş ise sigorta alımını sadece yetkili sigorta aracı kurumları vasıtası ile veya sigorta şirketlerinin web servis – çağrı merkezi gibi alternatif satış kanalları vasıtasıyla gerçekleştirmelidir. Bunun için de TSB tarafından sigortalı, medya aracılığıyla bilinçlendirilmelidir. Bu bilinçlendirme sağlanırsa ve poliçe sorgulama argümanları yaygınlaştırılırsa poliçe sahteciliği azaltılabilir.”

Tüketicinin sigorta şirketinin resmi web sitesi ve çağrı merkezinden poliçe satın aldığında kaynak ile ilgili tüm verileri görebildiğini açıklayan Daldal, çağrı merkezinden satışlarda da çağrı merkezi görevlisinden alınan bilgiler doğrultusunda karar verme sürecinin hızlanabildiğini ifade etti. Daldal, “Tüketici poliçe satın alacağı sigorta şirketinin ve aracı kurumun güvenilirliğini referans yöntemi ile sağlayabilir. Tüketiciler, daha önce bir aracı kurum ile çalışmış ve ondan doğru bilgilerle iyi hizmetler almış kişilerden referans alarak o aracı kurumdan hizmet alabilirler. Farklı bir yol ise sigorta şirketleri ile ilgili bir ön araştırma yaparak, olumlu fikir sahibi olduktan sonra şirketin internet sitesinden kendilerine en yakın acenteyi tespit ederek en doğru poliçeyi ve hizmeti almaktır” diye konuştu.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER