23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Dijitalleşme ile fırsatlar nasıl rekabetçi avantaja dönüştürülür?

Dijitalleşme, teknolojinin gelişmesi ve mobil cihazların yaygınlaşması sigorta sektörünü de olumlu yönde etkiliyor. Hayatımız Sigortalı Dergisi Yazarları’ndan Fatih Acer de bu ayki yazısında banka sigortacılığının dijitalleştirilmesi konusunu ve bu alanda şirketlerin önündeki fırsatları yazdı.

fatih acer koşe

‘Dijital devrim’, son zamanlarda dilere pelesenk olan önemli bir sözcük. Dijitalleşme, teknolojinin gelişmesi ve mobil cihazların yaygınlaşması bankacılık ve finans sektörü yanında, sigorta sektörünü de olumlu yönde etkiliyor; sigorta şirketlerine, sigorta ürünlerinin banka şubeleri, internet ve mobil cihazlar vasıtasıyla satılması konusunda büyük avantaj sağlıyor. Hayatımız Sigortalı Dergisi Yazarları’ndan Fatih Acer de bu ayki yazısında banka sigortacılığının dijitalleştirilmesi konusunu yazdı. Bu konuda, 14-15 Eylül tarihlerinde İtalya’nın Roma kentinde düzenlenen ‘Bankasürans Avrupa 3.0 Konferansı’na katılan Acer, konferansla ilgili izlenimlerini Hayatımız Sigortalı Dergisi okuyucularıyla paylaştı.

İtalya’nın Roma kentinde, 14-15 Eylül tarihleri arasında düzenlenen ‘Bankasürans Avrupa 3.0 Konferansı’na, tüm Avrupa ve Asya’daki 22 ülkeden önemli, bankalar, sigorta şirketleri ve Insurtech şirketleri katıldı. Türkiye’den, AcerPro, İş Bankası, ING Bank, BNP Paribas Cardif, Allianz Yaşam ve Emeklilik ve Anadolu Hayat Emeklilik’ten çok güçlü bir katılım sağladı. Hem AcerPro hem de ING Bank, konferansda konuşmacı olarak yer aldı ve sunumlar yaptı. Bankasürans 1.0 ve 2.0, bankalar ile sigorta şirketi arasındaki entegrasyon ve satış modelinden oluşmaktadır ve bu aşamaları halihazırda büyük ölçüde tamamlanmıştır. Bu konferansta bankasürans 3.0 ile uzmanlaşmış ihtiyaçların genişletilmesi ve müşteri ilişkisine odaklanılması üçüncü taraflarla ortaklık kurma, banka sigortacılığının dijitalleştirilmesi ve uzman danışmanlık becerileri geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Konferans, İtalyan “BU Bancassurance” firmasında Satış ve Operasyon ve aynı zamanda Konferans Başkanı Davide Berveglieri tarafından açıldı. Davide, konferansta müşteri deneyimleri değişirken, dijitalleşmenin hızla gelişmesinden, müşterilerin alışkanlıklarının değişmesi ve değişmeye devam etmesi nedeniyle çoklu ve çok fonksiyonlu bankacılığın kontrolü ele geçirmesinden bahsetti ve Bankasının bankasurans odak noktasının, dijital yenilik ve insuratech çözümleri olduğunu belirtti.

Dijital düşünmek önemli

79-FATIH ACER.QXD:Layout 1

İlk günün ilerleyen saatlerinde şirketimiz AcerPro’yu temsilen, Andrew Warburton dijital olarak düşünmekten ve bankacılığın bugün ve gelecek için dijital dönüşümünden, AcerPro olarak, İsviçre, Suudi Arabistan, Almanya ve İngiltere de dijital bankasürans ve sigorta projelerinin yürütüldüğünden ve bu ülkelerdeki deneyimlerinden bahsetti. Ayrıca, AcerPro’nun yazılımlarının, bankalar, sigorta şirketleri ve aracılar ile satış noktalarında gerçek zamanlı poliçe üretebilen hızlı ve dijital çözümleri birleştirmek için bunların nasıl bir araya getirildiğini açıkladı. Andrew ayrıca, banka ve müşterileri için çok kanallı (omni channel) çözümlerin sağlayacağı avantajları ve bankanın bu süreçleri nasıl kolay ve hızlı adapte edebileceğine dair açıklamalarda bulundu.

İtalyan Quadra şirketinin Genel Müdürü ve İtalya Axa İnnovasyon ve İş ortaklığı Lideri, Gianluca Zanini, konferansın birinci gününde banka ile sigorta şirketi arasında tamamen entegre bir ilişki hakkında konuştu. Bu sistem, birleştirilmiş bir satış stratejisine dayanıyor ve hayat boyu süren bir CRM tabanına odaklanıyor ve müşterileri ilk işe başladıklarından, ilk evlerini almalarına, evlenmelerinden, ilk çocuğunu doğurmalarına kadar izliyor. Gianluca Zanini, bu teknolojiyi özellikle danışmanların, eksiksiz bir finansal planlama hizmeti sunmalarını sağlayan tetikleyici noktaları belirlemeleri için kullanmalarını tavsiye etti.

Konferansın ikinci gününde, İspanyol CEO Camilo Pieschacon, müşterilere geniş bir yelpazede hizmet sunan ve birçok yeni uygulama ile mobil bankacılığın, oyunu nasıl değiştirdiğinden bahsetti. Camilo Pieschacon ayrıca, Avrupa’daki tüm pazarların, müşterilerin cep telefonlarını kullanarak sigorta ihtiyaçlarını kontrol etme şansı sunan bu hizmetleri geliştirdiğini ve bu uygulamaların kullanılma amacının genellikle sosyal medyanın gücünü müşterilerle daha fazla etkileşim sağlamak olduğunu belirtti.

Portekiz’de bulunan Ageas Grubu’nun Dijital Müdürü Angelo Guerra Vilelo, bankasürans’ın sağladığı kolaylıklardan bahsetti. Guerra, bankasürans ile satışlarını sadece bir yıl içinde yüzde 2’den yüzde 17’ye yükselten tam işlevli birçok fonksiyonlu dağıtımın nasıl yapılacağı hakkındaki başarılı vaka çalışmasını sundu. Bu seçeneklerin farkına varan müşterilerin sayısı arttıkça bu eğilimin devam edeceğine inandığını söyledi.

ING Bank Türkiye’nin Bankasürans Eşbaşkanları Tuğrul Nalbantoğlu ve Arda Sümerli, ING’nin faaliyetlerinden ve genel olarak Türkiye pazarından bahsettiler. Sunumlarında, gelecekteki trendlerin müşteri davranışını belirleyeceği için daha fazla dijitalleştirme ihtiyacından söz ettiler.

Sohbet botları geliştiriliyor

Konferansta diğer konuşmacılar, iş geliştirme prosedürlerinde yapay zekâ kullanmak gibi teknoloji alanındaki diğer gelişmelerden bahsettiler. Ayrıca robotların ve sohbet botlarının (chatbot) giderek daha çok geliştiriliyor ve müşterilerin değişen ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kullanılıyor olduğunu belirttiler.

Konferansın genel mesajı, dijitalleştirmenin durdurulamayacağı ve gelecekte daha hızlı, daha ucuz ve daha özelleştirilmiş sigorta ürünleri sağlamak için teknolojinin, kullanılmaya doğru devam edeceği, bankaların ve sigorta şirketlerinin dijital platformlara, sigorta ürünlerine, yetişmiş insan kaynağına yatırım yapmaktan başka seçeneğe sahip olmadıkları ve yatırım yapma girişiminde bulunmayan banka ve sigorta şirketlerinin yatırım yapan diğer şirketlere göre geride kalacakları yönünde oldu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER