23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

“Dijitalleşme acenteleri ortadan kaldırmaz”

Geniş acente ağına sahip Anadolu Sigorta’nın Genel Müdürü İlhami Koç, ‘Dijitalleşme acenteleri tehdit ediyor mu?’ sorusuna  “Teknolojinin gelişmesi acenteleri ortadan kaldırmaz. Fakat acentelerin dijital yolculuğa kendilerini hazırlamaları, yeni ürünler konusunda geliştirmeleri ve yatırım yapmaları gerekli” cevabını verdi.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER

32-33-34-35-36-KAPAKHABERI (1).QXD:Layout 1

Anadolu Sigorta, büyük şehirlerden tutun, Anadolu’nun en ücra köşesine yayılmış toplam 2 bin 266 acentesiyle birey ve kurumlara hizmet veriyor. 2 bini aşkın acentesi olan Anadolu Sigorta’nın Genel Müdürü İlhami Koç, dijital dönüşümün acenteleri nasıl etkileyeceğini açıkladı. Koç, “Dijitalleşme acenteleri tehdit ediyor mu? Dijital sigortacılığın gelişmesi acente sayısını azaltacak mı?” sorularına şu yanıtı verdi:

“Gelişmiş ülkelerde de yaşandığı gibi dijitalleşme ve teknolojinin gelişmesi acenteleri ortadan kaldırmaz. Anadolu Sigorta gözünde de dijital kanal, acentelerden bağımsız bir kanal değil; acentelerle birlikte ortak bir yolculuk. Acentelerin de bu yolculuğa kendilerini hazırlamaları gerekli. Özellikle yeni nesiller de sigorta şirketleri ve acentelerden sigorta ürünlerinin dijital satışını talep edecek. Bu nedenle acentelerin de bu alanda yatırım yapmaları ve yeni, kompleks ürünler konusunda kendilerini geliştirmeleri gerekli.”

2 YORUMLAR

  1. Rakamları yanlış yorumlamıyorsam, Türkiye’de hayat dışındaki primin yaklaşık yarısı oto sigortalarından geliyor. Burada dijitalleşme faydalı olabilir, hatta belki de geç kalınmıştır. Bu sayede belki acentelerin operasyonel maliyetleri de azalabilir. Dijitalleşme yapılırken hazine, sigorta şirketleri, brokerler, acenteler ve hatta tüketici dernekleri yetkilileri bir araya gelerek ortak çıkar noktaları belirlenebilir. Burada önemli konulardan bir tanesi, dijitalleşme esnasında acente ve brokerların prim komisyonları korunmalıdır. Dijitalleşme, aracıların aradan çıkartılması olarak algılanmamalıdır. Bu branşta dijitalleşme denince aklıma personel maliyetlerinin azaltılması, poliçenin daha hızlı bir şekilde düzenlenmesi, primlerin dijital ortamda ve zamanında tahsil edilmesi, aracıların poliçe hazırlamakla ve tahsilat yapmakla zaman kaybetmek yerine doğrudan satışa odaklanması geliyor.

    Ancak sektörün diğer yarısına bakarsak, poliçenin hazırlanması süresince acentenin devre dışı kalması kötü sonuçlar doğurabilir. Yangın sigortalarını, mühendislik sigortalarını, nakliyat sigortalarını dijital ortamdan düzenlerken sigortalı hata yapabilir, sonucunda eksik tazminat almak zorunda kalabilir. Burada nasıl bir dijitalleşme yapılacağı konusunda sigorta şirketleri yol gösterici olmalıdır. Yani dijitalleşme ne demek önce bunun sınırları çizilmelidir. Dijitalleşme internet üzerinden poliçe mi satmaktır? Görev dağılımı nasıl olacak? Sigortalıdan fabrikadaki tüm makine – demirbaş listesini sisteme girmesi de istenecek midir? Ya sigortalı eksik bilgi verirse, ya teminatları eksik alırsa nasıl bir kontrol mekanizması işleyecek?

    Sigorta şirketlerinin bilgi işlem departmanları var ve sigorta şirketleri dijitalleşme istiyorlarsa, bir an önce yol haritasını çizmeye başlamalıdır. Ama acentelerin bireysel olarak bu yatırımın altından kalkması istenmemelidir ve bu esnada acente ve brokerların komisyonları kesinlikle korunmalıdır. Eğer sigorta şirketleri dijitalleşmeden bahsediyorlarsa bunu aracılara röportajlarla değil, bizzat uygulamalı olarak anlatmalıdırlar. Sayın İlhami Koç röportajda oldukça olumlu demeçler vermiş ama acente kendini geliştirsin demek bence kendisine yakışmıyor. Neden zaman kaybediyorsunuz, acentelerinizi bizzat siz eğitmeye başlayın, dijitalleşmeyi öğretin sonra da dijitalleşmeyi el ele beraber gerçekleştirin.

    Unutmayalım ki sigortacılık aynen gıda soğuk zinciri gibidir. Bu çatı altında verilen hizmetlerin herhangi bir yerinde yapılan hatanın faturası tüm sektöre çıkar. Sektörde hizmet kalitesi arttırılacaksa, sektörün tüm oyuncuları birlik ve uyum içinde çalışmalıdır. Ben yaparım, yazarım diyen yöneticiler ile sektörün kalitesinin artacağına inanmıyorum. Önemli olan biz demek, yapıcı olmak. Sonrasında da başarılı olana kadar çalışmak.

    Saygılarımla

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER