Poligorta Kurucu Ortaklarından Dijital Pazarlama Uzmanı Metin Öngüç, acentelerin dijital satışta nasıl başarılı olacağının yollarını Sigorta Ekranı’nda anlattı.
SigortaMedya Editörleri’nden Damla Özafşar’ın sunduğu programda Öngüç, sigorta acentelerinin dijitale bakışının koronavirüs süreciyle değiştiğini söyledi. Öngüç, “Normal iş sürecinde ‘Ekmek aslanın ağzında’ diye bir benzetme vardı hatırlarsanız. Sonra “Ekmek aslanın midesinde indi” demeye başladık. İşte dijital sigortacılıkta ekmek şu an aslanın ağzında. Daha midesine doğru gitmedi. Bu süreçte dijitale adım atan acente, önemli bir payın sahibi olacak” dedi.
Öngüç, “Dijital satışa direnmeyi anlamsız olarak görüyorum. Çünkü şu anda ekmek siparişini bile telefondan verebiliyorsunuz. Her şeyin online olduğu bir konuda, online satıştan şikayet ederek, online sigortacılık olmaz” diye konuştu.
Dijitalde müşteri de bol satış da
“Aslında on-line sigortacılığı çok iyi başaran sigorta acenteleri de var” diyen Öngüç, şunları söyledi: “Dijitale yatırım yapan ve istihdam ayıran acenteler karşılığını da alıyor. Enerjilerini ‘On-line sigortacılık olmaz’ harcamamaları gerekiyor. Enerjilerini ‘Nasıl yapabilirim?’ yönüne kaydırıp, hatta ilk adımı atarlarsa; gerçekten dijital ortamda ne kadar çok müşterinin var olduğunu ve ne kadar çok satış yapabileceklerini görebilirler.
Dijitalde teknolojik yatırımdan çok, tecrübeli personelin olması gerektiğini söyleyen Metin Öngüç, dijital satışın nasıl olması gerektiğini örneklerle anlattı. Metin Öngüç’ün açıklamalarını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.