Posta Gazetesi’nin bu haftaki Hayatımız Sigortalı sayfasında, “Değer kaybını Raportör çözecek” başlığı ile verilen haberde, sigorta sektörünün son dönemde sıkça üzerinde konuşulan konularından biri olan ‘Değer kaybı’na yer verildi.
Sigortalı ve sigorta şirketleri arasında sık sık anlaşmazlıklara neden olan ‘Değer Kaybı’ konusunda Hazine’nin Haziran ayında çıkardığı yönetmeliğe dikkat çekilerek, konuyla ilgili Tahkim’den önce raportöre başvurmanın mümkün olduğu ifade edildi. Haberde ayrıca, bu sayede sigortalıların konu ile ilgili sorunlarının daha kısa sürede çözüleceği de vurgulandı.
Sigortaya güven gerisini
merak etme sen!
SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın bu hafta Posta’daki yazısının başlığı ise; Sigortaya güven gerisini merak etme sen!“ Kantar, yazısında sigorta sektörünün son yıllarda özellikle zorunlu sigortalar sayesinde büyüdüğüne dikkat çekerek, diğer sektörlere nazaran sigorta sektöründeki yüksek müşteri memnuniyet oranlarına yer verdi. Kantar, yazısında ayrıca, sigorta sektöründeki memnuniyet oranının kamuoyu tarafından çok da bilinmediğine vurgu yaptı.
Toplum ve hukuk iç içe geçmiş kavramlardır.Toplum hukuk ile nefes alır.Özgürlük ve hakların sınırı hukuk ile çizilir.
Raportör hakem veya hakim değildir.Değer kaybı veya başka bir şey hakkında karar veremez.
Nasıl ki mahkemelerin kalemleri karar mercii değildir,aynı onun gibidir.
Raportör ve hakemlerin görev tanımları kanun ile belirlenmiştir.Kanunla getirilen çizgiler yönetmelik ile değiştirilemez.
http://www.izmirbarosu.org.tr/HaberDetay/1314/izmir-barosu-sigortacilikta-tahkime-iliskin-yonetmelikte-degisiklik-yapilmasina-dair-yonetmeligin-iptali-icin-basvurdu.aspx